Vart ute med cyklen precis och hitta mig en fet flugsvamp =D
Tänkte testa att berusa mig på den. Läst lite om den, effekter osv. Tänkte äta den rå. I faq jag läste går det bra.
Lite osäker på doseringen. Läste en tabell i gram. Men jag har ingen våg. Någon som vet hur många tuggor man ska ta istället ^^ annars får det bli att bygga en egen balansvåg med mynt motvikter.
Någon som gjort te på svampen?
Ska försöka skriva en tripprapport på det hela =)
har hört att du ska lägga den i ugnen i 50 grader i sisådär ett tag innan du äter den, för att få bort det "farliga" giftet i den. men vet inte hur det är med detta
har hört att du ska lägga den i ugnen i 50 grader i sisådär ett tag innan du äter den, för att få bort det "farliga" giftet i den. men vet inte hur det är med detta
Har hört något liknande. Så säkert något värt att kolla upp om man är TS
TS, jag avråder verkligen från experiment med flugsvamp.Vit flugsvamp har ett gift som heter amanitin och det skadar lever, tarmar och njurarna. Just detta gift är dessutom värmetåligt så upphettning förstör inte giftet. Dessutom ger vit flugsvampsförgiftning symptom först när organskadan är ett faktum (4 -24 timmar). Man kan inte dialysera bort giftet (till viss del med kolfilterdialys, men skadan är permanent).
Ibotensyra, som finns i röd flugsvamp kan vara hallucinogent, men är framför allt nervskadande.
Så tänk efter före - vill du ha egen rullator, personlig assistent och vara kronisk dialyspatient och få färdtjänst -prova gärna. Personligen hade jag sökt trippar på annat håll. Tom crack verkar vara rena hälsokosten jämfört med svamptoxiner.
Rödflugsvamp blir det. Den vita håller jag mig borta från =) Den dödliga.
Hur som helst. Har letat runt lite och hittat att det röda på svampen är delen med mest aktivt ämne och minst skit. Så skalat hela svampen och ska nu göra mig en kopp te =)
Ska bara kolla upp hur pass giftig den är först. Vore ju drygt om man överdoserade och dog =/