Citat:
Ursprungligen postat av Platin
Men du har rätt, låt israeliska skolbarn springa runt och ducka från granater osv. Det är väldigt humant!
Endast paranoia kan skänka mig dessa åsikter (som jag inte har och heller inte gett uttryck för).
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Iago
Jag håller med - förutom att ingen nation måste existera.
"we are the world...we are the children" *håller upp en tändare* - det funkar förmodligen!
Sakta i backarna! Håll patetiken ett slag och försök istället förstå vad du läser. Att ingen nation måste existera betyder inte att det inte ska finnas nationer, utan helt enkelt att ingen nation nödvändigtvis måste finnas.
Citat:
Nej, det skulle leda till en ny förintelse med en extrem-islamistisk stat som spjutspets. Herregud människa, använd ditt omtalade 'förnuft'

Mitt förnuft skulle alltså visa mig att en sk enstatslösning skulle leda till en ny förintelse... njae, tror inte det.
Trådens topic är "avskaffa Israel", jag svarar nej men ville veta vad andra ansåg om just enstatslösningen, om den skulle innebära ett avskaffande.
Citat:
Ursprungligen postat av THEIDF
Vad har araberna som kallas palestinier med filistèer att göra?
"Folk" är ju ändå bara identitetsfetischism - uppfinningar, gamla eller nya och av olika orsaker uppfunna, men alltid uppfinningar. Och vad spelar det för roll i frågan?