2005-04-07, 15:58
Medlem
THEIDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cazzo9
Återigen så verkar theidf dras in i mina diskussionstrådar (jag undrar varför ) och uppvisar praktexempel på sin dåliga argumentation, då han vägrar bemöta det faktum som finns (Cypern & Koppar, kommentar??)

Haha.. Alla fattade mitt sista inlägg och så kommer cazzo9 in 2 dagar senare och missförstår allt.. .

Men jag kan summera det hela:

Koppar har inget med en diskussion om cyperns enande att göra.

Filistèer har inget med med en disussion om Israels avskaffande att göra.

Men jag tar mig rättigheten att svara på påståenden om att palestinier är filistèer.
Citera
2005-04-07, 17:28
Medlem
smartypantss avatar
Jag säger bara: http://www.ebaumsworld.com/forumfun/negative9.jpg
Citera
2005-04-08, 03:54
Medlem
Christer ps avatar
Avskaffa israel så kan vi ta emot en miljon judar och sicka ner en miljon araber.
Tycker att det skulle vara ett helt okej byte.
Inte för att jag gillar judarna men en då.
Citera
2005-04-08, 04:04
Bannlyst
Det där avskafferiet låter som en god idé. Värt ett försök iaf.
Citera
2005-04-09, 15:09
Medlem
Banzais avatar
Citat:
I vilket fall som helst så är det ett faktum att Pissrael ÄR ett jävla skitland som är roten till 90% av världens elände. Jorden vore alltså en mycket bättre plats utan denna skitlobba på kartan. Det är t.o.m så att mer än hälften av all världens krig och oroligheter skulle kunna undvikas om ladet avveckades. Tänk på det! Al Qaida och alla dess liknande organisationer upplöser sig självt eftersom det inte finns någon drivkraft som motiverar dess kamp (som bygger på Israels förtyck av dess minoritet)

Saudis kungahus är det, uttalade, målet för Al Oaida. I den mån de uttnytjar Israel så är det bara för att lättare kunna värva nya fanatiker.

Citat:
Inden & Pakistan skulle antagligen kunna sluta fred eftersom hyckleriet och dubbelmoralen kring Israels kärnvapen inte skulle finnas längre och därför skulle länderna ha lättare att gå med på att avväpna sig själva och samma standard gäller för samtliga världens länder.

Tvärt emot din tro så fanns det muslimer och hinduer före 1948:-) Så också mottsätningarna i den regionen

Citat:
Länderna i Asien skulle sluta kriga eftersom det inte längre skulle spela någon roll om ett land var USA vänligt (och det i sin tur skulle inte längre finnas något intresse för USA att ha alierade överallt). Kort sagt, allt skulle bli bättre! AVSKAFFA ISRAEL!!!! NU!!!!!!!!!

"Länderna i Asien skulle sluta kriga"???? Vilka länder i Asien är i krig? Om det är gerillaverksamheten i t ex Thailand du menar så har den inte ett smack med Israel att göra.
Citera
2005-04-09, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Banzai
"Länderna i Asien skulle sluta kriga"???? Vilka länder i Asien är i krig? Om det är gerillaverksamheten i t ex Thailand du menar så har den inte ett smack med Israel att göra.
Jag tror att han syftar på att Mellanöstern formellt räknas till världsdelen Asien.
Citera
2005-04-09, 15:22
Medlem
Banzais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uph-man
Jag tror att han syftar på att Mellanöstern formellt räknas till världsdelen Asien.

Nåja, även då så pågår det inte så mycket till krig där som har med USA-vänlighet att göra:-)
Citera
2005-04-09, 16:23
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banzai
Nåja, även då så pågår det inte så mycket till krig där som har med USA-vänlighet att göra:-)
Nää. snarare USA-ovänlighet...
Citera
2005-04-09, 16:32
Medlem
Citat:
Återigen så verkar theidf dras in i mina diskussionstrådar (jag undrar varför ) och uppvisar praktexempel på sin dåliga argumentation, då han vägrar bemöta det faktum som finns (Cypern & Koppar, kommentar??).

I vilket fall som helst så är det ett faktum att Pissrael ÄR ett jävla skitland som är roten till 90% av världens elände. Jorden vore alltså en mycket bättre plats utan denna skitlobba på kartan. Det är t.o.m så att mer än hälften av all världens krig och oroligheter skulle kunna undvikas om ladet avveckades. Tänk på det! Al Qaida och alla dess liknande organisationer upplöser sig självt eftersom det inte finns någon drivkraft som motiverar dess kamp (som bygger på Israels förtyck av dess minoritet) Inden & Pakistan skulle antagligen kunna sluta fred eftersom hyckleriet och dubbelmoralen kring Israels kärnvapen inte skulle finnas längre och därför skulle länderna ha lättare att gå med på att avväpna sig själva och samma standard gäller för samtliga världens länder. Länderna i Asien skulle sluta kriga eftersom det inte längre skulle spela någon roll om ett land var USA vänligt (och det i sin tur skulle inte längre finnas något intresse för USA att ha alierade överallt). Kort sagt, allt skulle bli bättre! AVSKAFFA ISRAEL!!!! NU!!!!!!!!!

Ja, inte har du dålig argumentation. Högklassig.

cazzo9, om du bott i Mellanöstern, vilket land skulle du då vilja bo i?
Citera
2005-04-09, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rolfy
Ja, inte har du dålig argumentation. Högklassig.

cazzo9, om du bott i Mellanöstern, vilket land skulle du då vilja bo i?
Frågan är vilket land han KAN bo i. Israels rasistiska invandringspolitik för att bara judar kan få israeliskt medborgarskap, oavsett om deras släkt bott i Ryssland i 500 år. De importerar visserligen horor från öststaterna till sina bordeller, de kanske är ett undantag?
Citera
2005-04-09, 17:08
Medlem
Banzais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uph-man
De importerar visserligen horor från öststaterna till sina bordeller, de kanske är ett undantag?

Så... han får väl hora då:-)
Citera
2005-04-09, 17:08
Bannlyst
I dessa dagar, då meningarna om Israel och den judiska statens politik går kraftigt isär ute i världen, går det bara att konstatera att synen på judarna tillhör de områden, där tendenslöst tänkande skapat felaktiga slutsatser mer än på de flesta håll. Jag vill gärna i några ord lägga fram min egen uppfattning:
Judarna har som folk lidit enormt genom historien. Det judiska bidraget till välrdskulturen är absolut omistiligt. Oehört många av musikens, konstens och litteraturens största gestalter genom tiderna har varit judar. Och judarna har rätt att leva i ett eget land.
Men: Sionismen är en ideologi som fått en agggressiv utforming. Staten Israel bildades genom en kombination av världssamfundets missgrepp och judsk terrorism. Vi behöver bara nämna Stemligan och mordet på greve Folke Bernadotte. Dagens israeliska anklagelser mot palestinierna för deras terrorism kan bara bemötas med ordet: Dessa terrorister svarar tvyärr på den politik Israel använt hela tiden. Araberna utsattes för svek och manipulation, därefter fördrivning. Jag försvarar inte alls arabisk politik mot Israel, men den har sin förklaring. Västvärldens oreserverade stöd till Israel är en skamfläck i modern historia. Då är sådant som underblåser arabiska fundamentalism och skapar terrorister, som inte har något att förlora...
Tragiken är total. Alla lider på grund av att fanatiker på båda sidor har stort inflytande. Jag har antisemitismen, men (eller just därför!) måste jag vara anti-sionist. Herrefolksidéer ("Guds egendomsfolk") är hemska var de än dyker upp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in