2009-08-04, 00:57
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CNN
Om man så lojalt följer med anti-Israel/juden-gänget tycker jag snarare att det är ganska så relevant.

Som sagt, du får formulera dig annorlunda om folk skall tro på det!

Mitt land är ockupation och jag har all rätt att kritisera "Israel". Senaste för några månader sedan dödades över tusen palestinier, tiotusentals blev hemlösa, flera tusen blir skadade etc. Jag behöver inte formulera mig på ett visst sätt - tror du jag tänker rätta mig efter dig, "CNN"?

Citat:
Jo det stämmer, jag blev lite väl energisk i fingrarna.

Så du påstod att jag borde "tänka efter nästa gång" när det var du som skrev det? Men vad bra att äntligen förstått att vad du skrev.
Citera
2009-08-04, 01:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Mitt land är ockupation och jag har all rätt att kritisera "Israel". Senaste för några månader sedan dödades över tusen palestinier, tiotusentals blev hemlösa, flera tusen blir skadade etc. Jag behöver inte formulera mig på ett visst sätt - tror du jag tänker rätta mig efter dig, "CNN"?

Nej, du verkar ha ett helt annat uppslagsverk. Att inte uttrycka sig på ett sätt med antydan att man håller med gruppen (därav argumentum populum) betyder inte att du rättar dig efter mig, utan snarare att du tänker fritt och således, eftersom du själv säger att du inte tillhör den allmänna judekritiska gruppen, inte faller i samma fack som "gruppen" i fråga.

Citat:
Så du påstod att jag borde "tänka efter nästa gång" när det var du som skrev det? Men vad bra att äntligen förstått att vad du skrev.

Nu menade jag ju inte att jag skrev fel, utan att jag skämtade till det hela...

Sjävfallet har du som palestinier rätten att kritisera Israel, men du håller ju till på andra underforum där du håller med anti-judarna om diverse perversioner hos judar, vilket följaktligen antyder motsatsen. Men om du nu säger att du bara kritiserar Israel som ockupationsmakt får jag väl helt enkelt tro dig.

Citera
2009-08-04, 01:33
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CNN
Nej, du verkar ha ett helt annat uppslagsverk. Att inte uttrycka sig på ett sätt med antydan att man håller med gruppen (därav argumentum populum) betyder inte att du rättar dig efter mig, utan snarare att du tänker fritt och således, eftersom du själv säger att du inte tillhör den allmänna judekritiska gruppen, inte faller i samma fack som "gruppen" i fråga.

Nej, jag tillhör inte någon "grupp" på Flashback som är "hatisk" mot judar o/e "israeler". Få gör det. Men det är så gott som varje vecka man får div. PM om vilken "jude-hatare" man är..

Citat:
Nu menade jag ju inte att jag skrev fel, utan att jag skämtade till det hela...

Jovisst, "skämtade" du...

Citat:
Sjävfallet har du som palestinier rätten att kritisera Israel, men du håller ju till på andra underforum där du håller med anti-judarna om diverse perversioner hos judar, vilket följaktligen antyder motsatsen. Men om du nu säger att du bara kritiserar Israel som ockupationsmakt får jag väl helt enkelt tro dig.

Syftar du på tråden nedan? Ja, eller nej?

https://www.flashback.org/showthread.php?t=958443&page=11

Inlägg från tråden:

---
---

Notera att jag skriver ord såsom: "en del judar", "zionister", "pro-israler", "jag själv tror inte att dessa "pro-israeler" & zionister bryr sig om judendomen

Helt jävla sjukt att man ska behöva GOOGLA upp sina egna inlägg för att bevisa att man inte är "jude-hatare", år 2009 i Sverige. Det borde varit tvärtom - att du skulle hitta upp mina inlägg.

Men, men... vår PM-diskussion fick inte dig att sluta sprida skit om mig som debattör. Nu har jag, äntligen - gjort bort dig, för gott...

----
Senast redigerad av TKD_1337 2009-08-04 kl. 01:40.
Citera
2009-08-04, 08:58
Medlem
Giladis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganjabarnet
Dina källor bekräftar aldrig något, du har din propaganda som du utan vidare reflektion kör stenhårt på. [...]

Tar du för givet att sanningen kommer ifrån IDF? Du har haft så oerhört fel att du inte längre kan stå för vad du skriver, försvara du Israels handlingar men glöm för all del inte av att sanningen inte kommer ifrån dig.

Patetiskt...!!...ingen anledning att fortsätta. Mina ståndpunkter är klara sedan länge. Jag är helt enkelt trött på att ständigt tillrättavisa dig och dina vänner..för övrigt påminner länken som Lantbruk lämnat (http://www.youtube.com/watch?v=210H8wavqbc&feature=player_embedded) - om det Hapoel Tel-Aviv gjorde med IFK Gbg, förra torsdagen..

Vänligen

Giladi
Citera
2009-08-04, 11:31
Medlem
ganjabarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giladi
Patetiskt...!!...ingen anledning att fortsätta. Mina ståndpunkter är klara sedan länge. Jag är helt enkelt trött på att ständigt tillrättavisa dig och dina vänner..för övrigt påminner länken som Lantbruk lämnat - om det Hapoel Tel-Aviv gjorde med IFK Gbg, förra torsdagen..

Vänligen

Giladi

Vidrigt klipp som jag dessutom besvarat tidigare.

Nu ska vi se vilka delar i mitt inlägg som var lite mer obekväma för att du ska klippa in och påminna alla om dina lögner.

Du skrev till BK:

Mitt inflikande:

Citat:
Ursprungligen postat av Ganjabarnet
Dina källor bekräftar aldrig något, du har din propaganda som du utan vidare reflektion kör stenhårt på. När du påstår att du bevisat något är det således uppenbart att du ljuger, likt IDF och dina källor som härstammar ifrån IDF.

Hittade en intressant artikel som visar just på hur IDF vill tysta ner allt som inte följer vad personer som du ser som "Israel". När ska du börja läsa alla källor jag visat dig, riktiga källor till skillnad ifrån dina påhittade flumresonemang om att mördandet av civila inte skulle vara ett brott eller på något sätt vara acceptabelt.

http://www.btselem.org/English/Press_Releases/20090802.asp

Citat:
Ten human rights and social change organizations in Israel have publicly declared support for the organization "Breaking the Silence" (Shovrim Shtika). In a letter to the Prime Minister, the Minister of Defense and the Foreign Minister, the organizations protested the Israeli government's attack on the group, which reached its peak when the government attempted to prevent the group from receiving funding.

“Indeed, the soldiers' testimonies that were published by "Breaking the Silence" do not tell the 'official' story that the government of Israel wants to tell the public. They place a large question mark over the 'most moral army in the world.' image. They call on the Israel public to leave behind its illusions and participate in a meaningful discussion about the character of the society in which they live” say the organizations. “Unfortunately, instead of living up to the challenge set by this report, initiating a real public debate about the significance of the testimonies and holding a thorough investigation of the matter, those in power in the military and government preferred to wage a frontal assault on the organization through the publication of baseless accusations meant to challenge the authenticity of the organization and the report’s findings."

Citat:
Organizations that participated in the statement: The Association for Civil Rights in Israel, Bimkom, B’Tselem, Gisha, Physicians for Human Rights, Adalah , Yesh Din, HaMoked,Center for the Defence of the Individual, Public Committee Against Torture in Israel, Rabbis for Human Rights

Tar du för givet att sanningen kommer ifrån IDF? Du har haft så oerhört fel att du inte längre kan stå för vad du skriver, försvara du Israels handlingar men glöm för all del inte av att sanningen inte kommer ifrån dig.

Således bör dina kunskaper som kommer ifrån IDF vara en aning vinklade och färgade av vad som passar din agenda, samma som alla alltid sagt om dig, här är bara några organisationer som tycker "Shovrim Shtika" har rätt i sak medan du "väntar på bevis" ifrån IDF

Jag hittar dig inte någonstans i tråden "Israels bosättningspolitik" välkommen in.
Citera
2009-08-04, 17:47
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Chutzpe/Chutzpah avser även fenomenet.. "mage" att påtala svårsmälta sanningar ! ...

Och med tanke på ovan.. vill jag vidare fråga herr bluffenmacher. Är det judisk chutzpah att hävda att det var områdets muslimska araber som gav sig på den judiska minoriteten,( redan på 18 hundatalet..) eller att det var Palestinas araber som satt i system , startade våldsbrotten och sedan även kriget. Har du förresten dokumentation som påvisar annat..!?

mvh
Giladi

http://www.chutzpahthegroup.com/
Det du har visat är två (2) sammandrabbningar mellan judar och ursprungsbefolkningen på artonhundratalet utan att kunna visa att det var palestinier som började. Om man anser sig vara g-ds utvalda folk så ligger det nära till hands att misstänka att samma megalomana tänkande orsakade konflikten.

Men dina stamfränder är för härliga att studera när ni skjuter på varandra i er iver att tysta ockupationen:

http://www.youtube.com/watch?v=17Hv6C4rziU

Creds till ganjabarnet som orkar överbevisa dig gång på gång utan att tröttna.
Citera
2009-08-04, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Det du har visat är två (2) sammandrabbningar mellan judar och ursprungsbefolkningen på artonhundratalet utan att kunna visa att det var palestinier som började. Om man anser sig vara g-ds utvalda folk så ligger det nära till hands att misstänka att samma megalomana tänkande orsakade konflikten.

Men dina stamfränder är för härliga att studera när ni skjuter på varandra i er iver att tysta ockupationen:

Verkligen. Har sagt det förut och säger det igen, finner det märkligt hur du orkar med personer som springer ifrån fakta och legitima källor och inte finner detta jobbigt, att ständigt behöva bifoga källa efter källa, överbevisa person efter person utan att tröttna.
Citera
2009-08-05, 15:33
Medlem
Giladis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing

..och detta till trots och med tanke på ovan.. Är det judisk chutzpah att hävda att det var områdets muslimska araber som gav sig på den judiska minoriteten så tidigt som på 1830-40 talet eller att det var Palestinas araber som satt i system, startade våldsbrotten och sedan även kriget 1948.

Har du förresten dokumentation som påvisar annat..(?)är du välkommen att visa/länka dessa. " ..nära till hands att misstänka.. " duger inte som fakta/bevis, inte ens på FB. Du som är så fäst vid källor, kom igen.. bjud på något!!

mvh
Giladi
Citera
2009-08-06, 01:08
Medlem
ganjabarnets avatar
Citat:
det var Palestinas araber som satt i system, startade våldsbrotten och sedan även kriget 1948.

Har du förresten dokumentation som påvisar annat..(?)är du välkommen att visa/länka dessa. " ..nära till hands att misstänka.. " duger inte som fakta/bevis, inte ens på FB. Du som är så fäst vid källor, kom igen.. bjud på något!!

Nu får du faktiskt ge dig, du har fel gång på gång.

Citat:
December, 1947 : The Jewish conquest of Palestine gets underway.

December 25th, 1947 : Invasion of al Mas'udiyya
Israeli military operation : Haganah or IZL

Early February, 1948 : Invasion of Lifta

15th of February 1948. : Invasion of al Burj, Khirbat
Invading Israeli brigade : Some unknown terror unit from the Haganah.
Israeli military operation : Terror campaign.

Mid February 1948 : Invasion of Qisarya
Invading Israeli brigade : Palmach troops, headed by Yitzhak Rabin, occupied and destroyed the village.
Israeli military operation : Coastal Clearing

Early 1948. Barrat Qisarya was probably ethnically cleansed at the same time as the nearby village of Qisarya.
Invading Israeli brigade : Some unknown forces from the Haganah

February 17th, 1948 : Invasion of Fajja
Invading Israeli brigade : Haganah and lrgun
Israeli military operation : Terror campaign.

Mid February 1948 : Invasion of Daliyat al Rawha'
Invading Israeli brigade : Some unknown troops from the Haganah.
Israeli military operation : Mishmar Ha'emek Battle

March 3rd, 1948 : Invasion of al 'Ubaydiyya

March 5th, 1948 : Invasion of al Manshiyya (Tiberias)
Invading Israeli brigade : Some unknown troops from the Haganah

Early March, 1948 : Invasion of al Manara

15th of March. al Ghubayya al Tahta was ethnically cleansed on 15th of March and occupied on the 8th of April 1948.
Invading Israeli brigade : Units drawn from the Palmach, as well as the Carmeli and Alexandroni Brigades
Israeli military operation : Battle for Mishmar Ha'emek

March 15th, 1948 : Invasion of Wadi al Hawarith

March 26th, 1948 : Invasion of Qumya
Invading Israeli brigade : Golani Brigade
Israeli military operation : Operation Gideon

March 26th, 1948 : Invasion of al Tira (Baysan)

Late March 1948 : Invasion of Qira
Invading Israeli brigade : Terror campaign by a Haganah intelligence unit.

Late March or early April, 1948 : Invasion of Umm Khalid

Late March or early April, 1948 : Invasion of Wadi Qabbani

Late March, 1948 : Invasion of al Muwaylih

April 3rd, 1948 : Invasion of Ijlil al Qibliyya

April 3rd, 1948 : Invasion of Ijlil al Shamaliyya

April 3rd, 1948 : Invasion of Tabsur

April 5th, 1948 : Invasion of Bayt Lid, Khirbat
Invading Israeli brigade : Alexandroni Brigade

April 5th, 1948 : Invasion of Bayt Far, Khirbat
Israeli military operation : Possibly Operation Nachshon or Yoram

April 6th, 1948 : Invasion of Khulda
Israeli military operation : Operation Nachshon

April 6th, 1948 : Invasion of Saydun

8th-9th of April 1948. : Invasion of al Ghubayya al Fawqa (al Ghubayya al Fawqa changed hands several time with Fawzi al-Qawuqji).
Invading Israeli brigade : Some units drawn from the Palmach (strike force), and from the Carmeli and Alexandroni Brigades.
Israeli military operation : Mishmar ha-'Emeq Battle

April 8th-9th, 1948 : Invasion of al Qastal (on the 8th it was recaptured by Palestinian guerrillas, and during that battle 'Abd al-Qadir al-Husseini was killed).
Invading Israeli brigade : The Palmach's Fourth Battalion

April 9th, 1948 : Invasion of Dayr Yasin. On this day the terror gang (IZL or ETZEL) lead by the former Israeli Prime Minister Menachem Begin committed the infamous Dayr Yasin massacre, which resulted in the murder of 245 people, including more than 70 women and children. It is worth noting that 25 of the survivors (of the initial massacre) were paraded around West Jerusalem as trophies, and were later brought back to Dayr Yassin where they were executed in the local quarry.
Invading Israeli brigade : The terror gangs of Irgun Zvai Leumi (IZL or ETZEL) and Stern Gang (LEHI) headed by the former Israeli Prime Minister Menachem Begin.

10th of April 1948 : Invasion of Arab al Fuqara'
Israeli military operation : Possibly Operation Coastal Clearing

10th of April 1948 : Invasion of Arab al Nufay'at
Israeli military operation : Possibly Operation Coastal Clearing

April 11th, 1948 : Invasion of Qalunya
Invading Israeli brigade : Possibly by IZL (Irgun Zvai Leumi or ITZEL) terror gangs and some Haganah troops.
Israeli military operation : Possibly Operation Nahchon

April 11th-12th, 1948 : Invasion of Nasir al Din
Invading Israeli brigade : Golani Brigade

12th April 1948 : Invasion of Abu Shusha (Haifa)
Invading Israeli brigade : Combination of First Battalion of the Palmach, Carmeli and Alexandroni Brigades.
Israeli military operation : The Battle for Mishmar ha-'Emeq.

April 19, 1948 : The Palestinian city of Tiberias falls to the invading Jews.

Citat:
April 28, 1948 : The Palestinian city of Jaffa falls to the invading Jews.

April 30, 1948 : The Arab quarter of the Palestinian city of Jerusalem falls to the invading Jews.

May 8, 1948 : The Palestinian city of Beisan falls to the invading Jews.

May 9th, 1948 : Invasion of Bayt Mahsir
Invading Israeli brigade : Har'el Brigade
Israeli military operation : Operation Makkabi

May 9th, 1948 : Invasion of Aqir
Invading Israeli brigade : Giv'ati Brigade

May 9th, 1948 : Invasion of Bashshit
Invading Israeli brigade : Giva'ti brigade
Israeli military operation : Operation Barak (lightening)

May 9th, 1948 : Invasion of Bir Salim
Invading Israeli brigade : Giva'ti brigade

May 10, 1948 : The Palestinian city of Safad falls to the invading Jews.

Citat:
1947-9 : In all 750,000 Palestinians would find themselves living on the borders of the Jewish state, living in deplorable conditions, in massive refugee camps, their homes, orchards, farms, bank accounts and futures having been stolen by the Jews. And even worse (if that is possible) the Jews would blame the victims for their suffering, accusing the Arab armies of precipitating the war with their intervention on the 15th of May 1948. This LIE is so outrageous, it makes one weep. As is obvious to any sane person, the Jewish invasion of Palestine started 6 months before the Arab armies finally decided to stand up to the invaders. If only the Arab armies had invaded earlier.

http://guardian.150m.com/palestine/conquest-timeline.htm
http://www.palestineremembered.com/Jerusalem/Bayt-Mahsir/
http://www.palestineremembered.com/Jaffa/al-Mas%27udiyya/
http://www.palestineremembered.com/Tiberias/Nasir-al-Din/

Hela listan finns på sidan (OBS. den är lång).

http://www.aljazeerah.info/Editorials/2003%20Editorials/May-August%202003/Israeli%20aggression%20in%20the%20past%20and%20pre sent,%20By%20Hassan%20El-Najjar%20and%20Michael%20 Bokerelli.htm
Citat:
The Zionist aggression against the Palestinian people started in 1897 in Basle, Switzerland, when the founders of Zionism decided to establish a Jewish homeland in Palestine, on the expense of the Palestinian people. The 1947 UN Partition Resolution gave the two warring parties a state for each one of them with clearly defined territories (See the map in the Documents section). The 1948 war, which you describe as the war of independence and I describe as An-Nakba (the Calamate or the Disaster), is the original example of Israeli aggression. By the end of that war, Israel has annexed the Palestinian Arab territories of Galilee, Auja, parts of Gaza Strip, and parts of the West Bank, all of which were parts of the Palestinian Arab state according to the Partition resolution. Israeli forces had attacked Palestinian territories, particularly Galilee, well before the Arab states entered the war. If you go back to the memoirs of all Israeli leaders, you'll find that they wanted to annex Jerusalem, which was in the middle of the Arab territory of the West Bank. To do that they penetrated the West Bank to Jerusalem, that is why there is a corridor linking Israel to Jerusalm. Finally, the Israeli forces, the Haganah, had a plan known as Plan Dalet, according to which they attacked Palestinian villages to evict Palestinians from them, in our time now we call this ethnic cleansing. All this has nothing to do with the intervention of other Arab states in the war. The Israeli aggression has continued ever since by not allowing Palestinian refugees, who were evicted by Israelis from their towns and villages, to return to their property,. That is why the problem has continued until today.

The October 31, 1956 war, in which Israel participated with Britain and France in attacking Egypt and the Palestinian Gaza Strip, was Israel's second major war of aggression against Arabs. Because you have not mentioned it, I assume that you agree that it was an aggression.
Citera
2009-08-08, 01:07
Medlem
ganjabarnets avatar
Giladi brukar dra den gamla lögnen om att palestinier i Israel har det så bra och att det legitimerar Israel som en demokratisk stat, verkligheten säger motsatsen:

Arabs in Israel complain of discrimination - 20 Apr 09
http://www.youtube.com/watch?v=yL5r-6_7eLU&feature=related

Varför skulle araber som diskrimineras och spottas på av religiösa fanatiker vara tacksamma?
Citera
2009-08-08, 02:04
Medlem
Nick Nitros avatar
Att folk diskrimineras är inget unikt för Israel. Sker överallt. Av personlig erfarenhet så vet jag att Många Araber har det bättre i Israel än på många andra platser. Har varit där, känner några och till och med gjort affärer med ett par.
Citera
2009-08-08, 02:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nick Nitro
Att folk diskrimineras är inget unikt för Israel. Sker överallt. Av personlig erfarenhet så vet jag att Många Araber har det bättre i Israel än på många andra platser. Har varit där, känner några och till och med gjort affärer med ett par.

Att du träffar på trevliga Israelboende palestiner är väl inte märkligt?
Det är ju inte alla av dem som sitter i koncentrationslägren Gaza och västbanken!

Inget unikt med Israels diskriminering av palestinier?
Tänk om Sverige skulle tvinga in alla gotlänningar i två små inhängnade områden på ön, bevakade av välbeväpnade hetsporrar och sen låta stockholmarna ta över hela ön medans gotlänningarna får leva i skruttiga skjul, sakna mat och ha undermålig sjukvård.

Synd att inte USA, Ryssland, Frankrike och England förstår vad de skapade för terrorstat. De är ju de enda som kan avvekla denna..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in