Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Om vi nu utgår från att du har rätt i att Israel har använt sig av detta; menar du då att Israel skulle vara den enda nation som ägnat sig åt detta?
Finns massvis med stater som i så fall borde upphöra att existera om det är dessa kriterier du använder dig av.
Som moderator bör du ha läst en hel del om konflikten och därmed förstå problematiken bättre än de flesta, kanske jag som hoppas på för mycket.
Israel utropades efter att FN skapats, post-kolonial tid, Haag, Genevekonventionen och allt det där som skulle göra världen så mycket bättre än den var, tron om det mänskliga värdet och allas lika värde, orden skallade då "aldrig igen" med minnet på andra världskriget och ironin är sammanhanget dessa lagar och konventioner hamnar i när man diskuterar Israel, Israel bryter mot det mesta FN sagt är fel och i över 30år förhindrat fred när hela världen röstat för och Israel med USAs veto emot.
Om det så vore 50 nationer som höll på med detta, gör det allting rätt? Israel som skapades under sådana premisser mister hela förtroendet om att landet var till för att tillåta judarna att äntligen leva i fred men idag ser vi hur Israel är provaktörerna. Håller du inte med mig råder jag dig och andra pro-israeler att berika min tråd "Israels bosättningspolitik" som konstigt nog inte haft några pro-israeler som debatterat för sin sak.
https://www.flashback.org/showthread.php?t=964384
Du skrev:
Om vi nu utgår från att du har rätt i att Israel har använt sig av detta..
Vadå utgår? Det är så, bevisa motsatsen. Du kan inte bara säga "om vi utgår" när det är sanning och orsak till friktionen i området.