2009-08-03, 13:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Kan det bero på att...

dem är under ockupation?

dem trakasseras av den skitiga terrorregimen i TA?

"Israel" bygger en mur på deras mark i bl.a. Bi'lin?

osv.

...Fast det där är en ganska så paradoxal förklaring. Hur hade du resonerat om jänkare i fråga provocerade beväpnade afghaner och då blev beskjutna? Min intuition säger mig att du då, åtminstone till viss mån, skulle mena att dessa "förtjänade det", alternativt får skylla sig själva då det är ganska dumdristigt att använda sig av våldsam provokation mot någon beväpnad person/er...
Citera
2009-08-03, 13:53
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CNN
...Fast det där är en ganska så paradoxal förklaring. Hur hade du resonerat om jänkare i fråga provocerade beväpnade afghaner och då blev beskjutna? Min intuition säger mig att du då, åtminstone till viss mån, skulle mena att dessa "förtjänade det", alternativt får skylla sig själva då det är ganska dumdristigt att använda sig av våldsam provokation mot någon beväpnad person/er...

Man har rätt att försvara sig emot ockupationen och dess ockupanter.
Citera
2009-08-03, 16:34
Bannlyst
Citat:
Man har rätt att försvara sig emot ockupationen och dess ockupanter.

Det finns inte någon officiell "lag" som indikerar detta; Mao spelar det ingen roll vad eller vilka som ockuperar vem, utan de facto att det är dumdristigt att provocera beväpnade soldater liksom det är idiotiskt och självvållande att provocera ett gatugäng. Med detta sagt att det inte är berättigande i sig, men att även en beväpnad soldat kan misstolka situationens allvar om demonstranter provocerar med våld.
Citera
2009-08-03, 18:11
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Det finns inte någon officiell "lag" som indikerar detta; Mao spelar det ingen roll vad eller vilka som ockuperar vem, utan de facto att det är dumdristigt att provocera beväpnade soldater liksom det är idiotiskt och självvållande att provocera ett gatugäng. Med detta sagt att det inte är berättigande i sig, men att även en beväpnad soldat kan misstolka situationens allvar om demonstranter provocerar med våld.
Nähä. Vad lutar sig ”Israel” mot då?
Citera
2009-08-03, 22:28
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:

Sluta komma med påståenden som saknar verklighetsförankring.

Vi, palestinier har all rätt att bekämpa den zionistiska ockupation och zionisterna i vårt ockuperade land. Det gör vi enligt internationell humanitär rätt.

Men sedan när blev zionister intresserade av att följa lagar? Det räcker att gå ner en dag till det ockuperade Palestina så ser man att "Israel" inte följer en endaste internationell lag.
Citera
2009-08-03, 22:48
Medlem
Nick Nitros avatar
Ja, ni "palestinier" har så mycket rättigheter men verkar samtidigt ha så få skyldigheter.
Citera
2009-08-03, 23:08
Bannlyst
Citat:
Sluta komma med påståenden som saknar verklighetsförankring.

Vi, palestinier har all rätt att bekämpa den zionistiska ockupation och zionisterna i vårt ockuperade land. Det gör vi enligt internationell humanitär rätt.

Men sedan när blev zionister intresserade av att följa lagar? Det räcker att gå ner en dag till det ockuperade Palestina så ser man att "Israel" inte följer en endaste internationell lag.

Så du är palestinier iaf? Då börjar jag förstå varför du hänger på anti-judelobbyn.

Jadu, sedan när blev MÖ-muslimer i dessa länder intresserade av att följa lagar? Sluta använda dig av Argumentum Populum...
Citera
2009-08-03, 23:56
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Så du är palestinier iaf?

Det har jag varit öppen med sedan mars 2008. Jag är libanes med.

Citat:
Då börjar jag förstå varför du hänger på anti-judelobbyn.
Hade vi inte en diskussion via PM om detta förrgår?

Citat:
Jadu, sedan när blev MÖ-muslimer i dessa länder intresserade av att följa lagar? Sluta använda dig av Argumentum Populum...

Två fel blir inte ett rätt.
Citera
2009-08-04, 00:17
Bannlyst
Citat:
Det har jag varit öppen med sedan mars 2008. Jag är libanes med.

Vilket förklarar ditt försök att projicera all världens problem på judarna, istället för att rensa din egen garderob först...

Citat:
Hade vi inte en diskussion via PM om detta förrgår?

Möjligt, har dock inget minne av att du gav en klar bild om din etnicitet.

Citat:
Två fel blir inte ett rätt.

Stämmer bra det. Tänk efter nästa gång, mao...
Citera
2009-08-04, 00:34
Medlem
Avskaffa Israel och därmed den bäst fungerande, mest stabila och mest demokratiska staten i den delen av världen? Är du alldeles tokig?
Citera
2009-08-04, 00:37
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Vilket förklarar ditt försök att projicera all världens problem på judarna, istället för att rensa din egen garderob först...
'

Trams.

Citat:
Möjligt, har dock inget minne av att du gav en klar bild om din etnicitet.
Däremot trodde jag att du förstod att du inte ska kalla mig för "jude-hatare" och annat skit.

Citat:
Stämmer bra det. Tänk efter nästa gång, mao...

Det var du som skrev följande:

Jadu, sedan när blev MÖ-muslimer i dessa länder intresserade av att följa lagar? [..]
Citera
2009-08-04, 00:45
Bannlyst
Citat:
'

Citat:
Trams.

Om man så lojalt följer med anti-Israel/juden-gänget tycker jag snarare att det är ganska så relevant.

Citat:
Däremot trodde jag att du förstod att du inte ska kalla mig för "jude-hatare" och annat skit.

Som sagt, du får formulera dig annorlunda om folk skall tro på det!

Citat:
Det var du som skrev följande:

Jo det stämmer, jag blev lite väl energisk i fingrarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in