Citat:
Ursprungligen postat av Adazanim
Jag har arabiska vänner, ingen av dem förstår eller stödjer den kurdiska frågan. Bara Palestina och andra araber som är viktiga i deras ögon. Det kallas panarabism och fascism
IDF gör mkt fel men det är enbart en konsekvens av historien och av arabernas islamofascistiska gärningar. Den dagen palestinier och araber stödjer den kurdiska frågan är jag redo att vika mig en aning. Dessutom är jag av åsikten att Israel har rätt att existera lik de andra 22 arabstaterna.
Varför ska inte Kurdistan och Israel existera men arab stat nr23 har all rätt att existera?
Ser vi på historien så har det dött betydligt fler kurder än palestinier. Men vart e ditt och andras stöd för oss kurder då? Vi har lidit betydligt mkt mer och utgör 30 miljoner trots det så har i inget land och är andra och tredje klassens medborgare i Iran, Turkiet, Syrien och i Irak fram till Kriget 2003.
Varför är Palestina så viktigt för dig? Varför är inte den Kurdiska, tibetanska, lankesiska, och nu nyligen den uiguriska. Att du dessutom flörtar med debattörer som Blizzardking gör mig illa till mods.
Kan även tillägga att jag har judiska släktingar. Men är själv hundra procentig kurd och är väldigt stolt över det och hymlar inte om det på FB.
Dessutom har araber visat att de inte kan leva utan att islam präglar deras samhälle. Demokrati är inte ens att tala om. Jag föredrar demokrati lik andra kurder. Därför vi har vårt andra val i norra Irak om ett par veckor. Två val i en nybildad stat(drygt 10 år gammal)- Trots det motarbetat araberna oss i Irak? Kurdiska peshmarga befriade Falluja och hittade Saddam. Vart e shiiterna och de andra arabernas tacksamhet? Nej min vän, araber är inte och har aldrig varit mitt folks vän.
Vi har spillt blod för vår sak jävligt länge nu utan någon som helst sympati från omvärlden i synnerhet inte från arabvärlden.
Jag bryr mig knappast vad andra på FB säger om kurder, jag är den jag är och jag kommer alltid sträva och jobba för mitt folk.
Edit: Islam är en arabisk religion och de vet de om det själva trots det försöker de applicera det på oss samtidigt som de förtryckt oss i Islams namn.
Anfal är förövrigt ett ord ur Koranen.
IDF gör mkt fel men det är enbart en konsekvens av historien och av arabernas islamofascistiska gärningar. Den dagen palestinier och araber stödjer den kurdiska frågan är jag redo att vika mig en aning. Dessutom är jag av åsikten att Israel har rätt att existera lik de andra 22 arabstaterna.
Varför ska inte Kurdistan och Israel existera men arab stat nr23 har all rätt att existera?
Ser vi på historien så har det dött betydligt fler kurder än palestinier. Men vart e ditt och andras stöd för oss kurder då? Vi har lidit betydligt mkt mer och utgör 30 miljoner trots det så har i inget land och är andra och tredje klassens medborgare i Iran, Turkiet, Syrien och i Irak fram till Kriget 2003.
Varför är Palestina så viktigt för dig? Varför är inte den Kurdiska, tibetanska, lankesiska, och nu nyligen den uiguriska. Att du dessutom flörtar med debattörer som Blizzardking gör mig illa till mods.
Kan även tillägga att jag har judiska släktingar. Men är själv hundra procentig kurd och är väldigt stolt över det och hymlar inte om det på FB.
Dessutom har araber visat att de inte kan leva utan att islam präglar deras samhälle. Demokrati är inte ens att tala om. Jag föredrar demokrati lik andra kurder. Därför vi har vårt andra val i norra Irak om ett par veckor. Två val i en nybildad stat(drygt 10 år gammal)- Trots det motarbetat araberna oss i Irak? Kurdiska peshmarga befriade Falluja och hittade Saddam. Vart e shiiterna och de andra arabernas tacksamhet? Nej min vän, araber är inte och har aldrig varit mitt folks vän.
Vi har spillt blod för vår sak jävligt länge nu utan någon som helst sympati från omvärlden i synnerhet inte från arabvärlden.
Jag bryr mig knappast vad andra på FB säger om kurder, jag är den jag är och jag kommer alltid sträva och jobba för mitt folk.
Edit: Islam är en arabisk religion och de vet de om det själva trots det försöker de applicera det på oss samtidigt som de förtryckt oss i Islams namn.
Anfal är förövrigt ett ord ur Koranen.
Jag stödjer kurderna och har kurder i min närhet, även araber i min närhet som stödjer kurderna, du har antagligen träffat på pack, vilket finns inom alla etniciteter. Du måste sluta generalisera araber som så många andra generaliserar kurder vi som människor bör få slut på mördandet och det är något som måste gå över alla etniciteter. Vart man kommer ifrån eller hur man ser ut tillhör det förra årtusendet, idag är kunskap och utbildning det som får dig vidare i livet. Du vet om detta, bli inte som I&I packet på FB.
Det jag stödjer behöver jag inte nämna här, jag skriver nästan aldrig på forum förutom just utrikes i Palestina frågan här, jag kan skriva i andra trådar också men anser att just Palestina frågan behandlas så onyanserat av många medan man inte får anse att Hamas för ett krig mot en ockupationsmakt. Ta inte för givet att jag är för någon islamisering eller terror, det enda jag undrar är hur ett försvar mot IDF ska se ut, varför man får skit för att kritisera Israel osv.
Jag flörtar knappast med Blizzardking men mycket av vad han skriver är tyvärr sanning men till trots möts han av andras egna åsikter och känslomässiga svar som säger att han är en idiot, jag ser gärna att man bevisar honom fel genom att länka till seriösa källor. Samma med mina åsikter, jag bygger dem bara på tillgänglig information som alla andra gör, hur kan man skilja på sanning och fiktion? Du förstå vart jag är på väg.
Mvh
.
, FN kan inte se bevis för att detta skett, jag tycker att det är under all kritik att en organisation som ska vara opartisk kan vara så selektiv i sin rapportering, du anser att det behövs mer 'kött på benen' innan man drar slutsatser. Bra så?