Citat:
Ursprungligen postat av lalle34
Rätta mig om jag har fel men åtnjuter inte aborginerna samma rättigheter som den övriga befolkning(åtminstonde på pappret) i Australien till skillnad mot palestinerna på dom ockuperade områdena (räknar även in gaza remsan som ockuperat territorium eftersom IDF/IAF kontrollerar gränser,kustlinjer och luftrum)?
Alltså jag förstår inte hur du kan jämföra dessa 2 nationer, jag ser fler skillnader än likheter men det kanske bara är jag?
Rätta mig om jag har fel...finns det ingen skillnad mellan araberna bosatta inuti Israel sedan 48, och de på VB/Gaza...Bullshit mao.
Ja, även jag ser jättestora skillnader. De största 2. skillnaderna enligt mig, är
A. att nya australienare, inte friköpte marker eller erbjudit abouriginerna alternativa möjligheter till samarbte. De eller deras ättlingar betraktade landet självklart som sitt / GB:s....och
B. Abouriginerna inte haft dem nationella och religiösa intresse, eller tradition att våldsamt ge sig på den "vita" australienska (ditt vandrade europeiska...eller ättlingar till ditt placerade fångar) gruppen, på samma sätt som palestinas arabiska befolkning, på den judiska minoriteten...
Jag förbehåller mig rätten att strunta i att länka till dem rad av länkar jag gav tidigare. Länkar som bevisar mina påstående ovan och visar det sätt varpå den arabiska majoriteten behandlade judarna, samt länkarna som bevisar att judarna - innan krigets utbrott - bosatte sig på friköpta marker från feodalherrarna!
mvh
Giladi