2009-07-23, 15:50
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteIgen
Jag trodde vi hade gått igenom detta innan, de flesta länder i världen är grundade på att någon form av redan boende befolkning avhystes, sedan kanske man ska tillägga att inflyttningen till Palestina ökade efter att judarna flyttat ditt och skapade ekonomisk tillväxt i området. Vidare så kom det judar från de arabiska områdena bör dessa också få tillbaka sitt land? Länder där det skett förvridning är Tjeckien (tidigare Tjeckoslovakien), Kosovo, Polen, Balkan, Pakistan, Ryssland, Indien och Cypern samt ett flertal jag troligen har missat, de jag har nämnt är från efter 2:VK.
Jag trodde i min enfald att vi gått igenom detta med det judiska nationalhemmets illegitima bildande, men du verkar inte ha förstått något av den informationskälla du dristar dig till att skriva i. Det är egentligen inget att diskutera, Palestina är ett stulet land och ”Israel” är per definition en kriminell rasistisk teokrati utan moraliskt och juridiskt existensberättigande.
Citera
2009-07-23, 17:10
Medlem
Lantbruks avatar
Nu vill Liebermann använda denna bild som propaganda. Detta för att rättfärdiga sionismens framfart (kolonialism, mord och annat smått och gott som bryter mot folkrätten):

http://haaretz.com/hasen/spages/1102225.html

Liebermann är synnerligen långsint... och desperat...

Mvh
Senast redigerad av Lantbruk 2009-07-23 kl. 17:12.
Citera
2009-07-23, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IdaMiRakel
Israelerna tog ifrån Palestinierna deras land. Jag tycker det ska bli Palestina igen och jag hoppas verkligen palestinierna får sitt land tillbaka.

Då kanske Australien också skall lämnas tillbaka till aborginierna?
Citera
2009-07-23, 19:52
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CNN
Ingen dum idé alls, men den här tråden handlar om Israels existensberättigande, inte om Australien.

John Pilger skriver som vanligt läsvärda artiklar, här om situationen i Gaza och Obamas tal i Kairo:

http://informationclearinghouse.info/article22810.htm

En annan läsvärd sida:

http://www.therebel.org/
Citera
2009-07-23, 19:53
Medlem
lalle34s avatar
Citat:

Rätta mig om jag har fel men åtnjuter inte aborginerna samma rättigheter som den övriga befolkning(åtminstonde på pappret) i Australien till skillnad mot palestinerna på dom ockuperade områdena (räknar även in gaza remsan som ockuperat territorium eftersom IDF/IAF kontrollerar gränser,kustlinjer och luftrum)?

Alltså jag förstår inte hur du kan jämföra dessa 2 nationer, jag ser fler skillnader än likheter men det kanske bara är jag?
Citera
2009-07-23, 20:27
Medlem
ganjabarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lalle34
Rätta mig om jag har fel men åtnjuter inte aborginerna samma rättigheter som den övriga befolkning(åtminstonde på pappret) i Australien till skillnad mot palestinerna på dom ockuperade områdena (räknar även in gaza remsan som ockuperat territorium eftersom IDF/IAF kontrollerar gränser,kustlinjer och luftrum)?

Alltså jag förstår inte hur du kan jämföra dessa 2 nationer, jag ser fler skillnader än likheter men det kanske bara är jag?

Det är inte bara du, snarare CNN som har en egen agenda i debatten kring konflikten. Ockupation, bosättningar och apartheid är saker som lätt kan förbises av många som försvarar Israels illdåd.

Edit: Jag hittade en nyhet från dagens sändningar:
Illegal Israeli outposts expand in West Bank - 23 July 09
http://www.youtube.com/watch?v=KJs8xRcMolc

Citat:
Israel is coming under increased international pressure to stop the building of settlements on Palestinian land. But settlements are not the only issue.

Hundreds of Israelis are living in dozens of illegal outposts in the occupied West Bank, though the Israeli government has promised to remove them.

But as Al Jazeera's Mike Hanna reports, the outposts are still expanding.
Senast redigerad av ganjabarnet 2009-07-23 kl. 20:30.
Citera
2009-07-23, 22:41
Bannlyst
Citat:

Är du inte medveten om Australiens brott mot aborginer så tycker jag allvarligt talat synd om dig. Dock som Blizzardking påpekade är det, dessvärre, lite väl Off Topic så jag kanske startar en tråd imorgon om just det. Goidnatt!
Citera
2009-07-24, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Då får du ta och skaffa glasögon. Jag har aldrig skrivit något sånt utan försöker skriva meningar och ord som innehåller "zionister" eller "EN DEL av judarna".

Men är det bara du som skriver här? Jag har inte ens uppmärksammat dig förrän du skrev detta ovan.
Citera
2009-07-24, 10:41
Medlem
Giladis avatar
Citat:

Rätta mig om jag har fel...finns det ingen skillnad mellan araberna bosatta inuti Israel sedan 48, och de på VB/Gaza...Bullshit mao.

Ja, även jag ser jättestora skillnader. De största 2. skillnaderna enligt mig, är A. att nya australienare, inte friköpte marker eller erbjudit abouriginerna alternativa möjligheter till samarbte. De eller deras ättlingar betraktade landet självklart som sitt / GB:s....och B. Abouriginerna inte haft dem nationella och religiösa intresse, eller tradition att våldsamt ge sig på den "vita" australienska (ditt vandrade europeiska...eller ättlingar till ditt placerade fångar) gruppen, på samma sätt som palestinas arabiska befolkning, på den judiska minoriteten...

Jag förbehåller mig rätten att strunta i att länka till dem rad av länkar jag gav tidigare. Länkar som bevisar mina påstående ovan och visar det sätt varpå den arabiska majoriteten behandlade judarna, samt länkarna som bevisar att judarna - innan krigets utbrott - bosatte sig på friköpta marker från feodalherrarna!

mvh
Giladi
Senast redigerad av Giladi 2009-07-24 kl. 11:39.
Citera
2009-07-24, 10:46
Bannlyst
Citat:
Är du inte medveten om Australiens brott mot aboriginer så tycker jag allvarligt talat synd om dig.
Det finns endast 40 000 aboriginer kvar, Australien måste vara en bra inspirationskälla för sionisterna
Citera
2009-07-24, 11:25
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PRiVATE
Det finns endast 40 000 aboriginer kvar, Australien måste vara en bra inspirationskälla för sionisterna
Varför snackar ni om Australien? Faktum är att det knappt finns ett land på hela jordklotet vars existens inte bygger på att tidigare invånare förtryckts, körts iväg eller slagits ihjäl. Några exempel är Italien, Ryssland, Sverige, Storbritannien, Frankrike, Tyskland, USA, Mexico, Kanada, hela Central- och Sydamerika, alla länder i Afrika, samtliga länder i mellanöstern samt i stort sett hela Asien.

Ett av få undantag är Island som inte var bebott när andra nordbor klev iland.
Citera
2009-07-24, 11:41
Medlem
Giladis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Varför snackar ni om Australien? Faktum är att det knappt finns ett land på hela jordklotet vars existens inte bygger på att tidigare invånare förtryckts, körts iväg eller slagits ihjäl. Några exempel är Italien, Ryssland, Sverige, Storbritannien, Frankrike, Tyskland, USA, Mexico, Kanada, hela Central- och Sydamerika, alla länder i Afrika, samtliga länder i mellanöstern samt i stort sett hela Asien.

Ett av få undantag är Island som inte var bebott när andra nordbor klev iland.
Instämmer....

mvh
Giladi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in