2005-11-09, 15:08
Medlem
Märkligt med så mycket hat

Orkar inte bemöta alla hatiska argument men i korthet:

FN skapade inte Israel, det bara gav ett delningsförslag.

Judarna tog inget land av araberna. När sionismen inleddes hade turkarna haft området i hundratals år, senare tog britterna över. Det hade dessutom bott judar där hela tiden.

Jämför man Israels demokrati och dess uppfyllande av mänskliga rättigheter och t.o.m behandlingen av palistinier med övriga arabländer är det lätt att se att det inte är Israel som omänskliga.

Israel har second strike capability så GLÖM alla tankar på att utrota det från kartan.

Hade Sverige haft en liknade hotbild hade vi spelat spelet lite annorlunda än idag.
Tänk om Israel hade stöttat terroristgrupper mot arabländer som t.ex Syrien och Iran gör, hur hade det känts?

Ta mig fan helt otroligt att araberna endast kan nå enighet i hatat mot judar, och lika otroligt att ni andra älskar att värdera judar med så andra måttstockar än andra grupper.
Citera
2005-11-09, 18:49
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul Tibbets
Ta något som är relevant då nästa gång.

I högre utsträckning än vad? Inte än palestinierna de anfaller i högre utsträckning än israelerna civila. Vad är det för fel på högteknologiska vapen?

Du har inte förklarta så bra att jag fattar varför man spränger oskyldiga civila om man är sur på regering/militär i ett annat land.
Det är väl snarare du som inte är intresserad då då inte svarar på mina frågor, här har du förresten källan till statistiken.
http://www.ict.org.il/articles/articledet.cfm?articleid=440
Det är märkligt - om man inte är av judisk börd förstås - hur lite förståelse det finns hos somliga angående den palestinska frågan. Hur ska man förklara för dig så du förstår? Vad ska ett folk utan framtidshopp och mer eller mindre utan vapen kunna sikta in sig på för attacker tror du? Är inte det enda som står till buds att offra sitt eget liv för saken?

Du svamlar om att FN skapade Israel men inget kan vara mer fel. Landet Israel skapades för bortåt 2000 år sedan i diasporan och har levt kvar som en dröm hos fantiskt religiösa zionister sedan dess. Och på 1800-talet började planläggningen och i och med bildandet World Zionist Organisation arbetades det intensivt med detta. Hur många andra nationer i världen har tillkomit på samma befängda sätt som Israel? Jag vet inget så här på rak arm i alla fall:

http://www.iamthewitness.com/DarylBradfordSmith_Pike.html
Citat:
The Goyist Movement

In the 1890s the Zionist movement was established to create the nation of Israel. If they can do this, why can't I?

I am officially announcing the Goyist Movement to create a new homeland in North and South America for intelligent goys. I want the Israeli army to drive all of the stupid goyim from North and South America. I also want Israelis to provide billions of dollars a year for my new nation. If the Israelis refuse to help me, they are anti-Goyist.

I want hate crime legislation to arrest Israelis who criticize the Goyist Movement. Anti-Goyism is a serious crime, so I am starting the Goyish Defense League (the GDL) to protect the innocent Goys from the evil anti-Goyists.
Citera
2005-11-09, 22:29
Medlem
Paul Tibbetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Det är märkligt - om man inte är av judisk börd förstås - hur lite förståelse det finns hos somliga angående den palestinska frågan. Hur ska man förklara för dig så du förstår? Vad ska ett folk utan framtidshopp och mer eller mindre utan vapen kunna sikta in sig på för attacker tror du? Är inte det enda som står till buds att offra sitt eget liv för saken?
Jag ifrågasätter inte att folk som är desperata offrar sitt liv jag ifrågasätter att dom anfaller civila, Det säger allt om din person att du försvarar det.

Citat:
Du svamlar om att FN skapade Israel men inget kan vara mer fel. Landet Israel skapades för bortåt 2000 år sedan i diasporan och har levt kvar som en dröm hos fantiskt religiösa zionister sedan dess. Och på 1800-talet började planläggningen och i och med bildandet World Zionist Organisation arbetades det intensivt med detta. Hur många andra nationer i världen har tillkomit på samma befängda sätt som Israel? Jag vet inget så här på rak arm i alla fall:

http://www.iamthewitness.com/DarylBradfordSmith_Pike.html
Du kan svamla hur mycket du vill alla vet ändå att Israel tillkom efter ett FN beslut sen kan du fantisera bäst du vill vad som låg bakom.
Citera
2005-11-10, 00:52
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Jag ifrågasätter inte att folk som är desperata offrar sitt liv jag ifrågasätter att dom anfaller civila, Det säger allt om din person att du försvarar det.
Spela inte dum! Jag ogillar civila dödsoffer lika mycket som dig med den skillnaden att jag även söker förklaringar till människors beteende.
Citat:
Du kan svamla hur mycket du vill alla vet ändå att Israel tillkom efter ett FN beslut sen kan du fantisera bäst du vill vad som låg bakom.
Officiellt på papper ja. Men allting har en historia bakom och förstår man den så kan man kanske, säger kanske, förstå varför staten Israel kom till så hastigt och lustigt, till synes ganska ogenomtänkt. Men du är uppenbarligen inte intresserad av bakomliggande orsaker helt enligt den moderna likgiltighetsliberalismen.

http://www.erichufschmid.net/HistoryOfIsraelAndTheUSA.html
Citat:
"---In 1897 Chaim Weizmann, a British Jew, officially announced the creation of the Zionist movement. The goal of Zionism was to create a nation for Jews in Palestine. Their goal was not to make friends around the world, nor to love other nations or other people.

The problem they faced was that the Arabs who were living there had no desire to give it up. Also, Turkey had control of Palestine of this time, and Turkey refused to give any part of Palestine to the Jews.

A few Jews moved into Palestine at this time, but only in small numbers were allowed in, and they could not take the land for their own nation.

The Arabs were not concerned when the first few Jews arrived. The Arabs did not realize what was coming up in the future, just as the Native Americans did not realize what was happening when the Pilgrims landed on their shore. Only after a few years, when the quantity of Jews increased, did the Arabs become angry.---"
Citera
2005-11-11, 20:59
Medlem
Paul Tibbetss avatar
Citat:
Spela inte dum! Jag ogillar civila dödsoffer lika mycket som dig med den skillnaden att jag även söker förklaringar till människors beteende.
Jag tycker att det låter äckligt nära ursäktande men jag hoppas att jag har fel.
Citera
2005-11-12, 00:14
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Jag tycker att det låter äckligt nära ursäktande men jag hoppas att jag har fel.
Ja du är äckligt närvarande!

Paul Tibbett's zionismskola :

Citat:
"---Britain was regarded as a world leader at this time (America in 1900 was not much above Australia in the world's social hierarchy). The Zionists thought that perhaps the British government could somehow help them.
The Zionists needed influence over the British government. They soon noticed a law firm in London in which one of the partners was also a government official. By going to this law firm for any legal help they needed, (or pretended to need), they would have access to a high-level government official. This gave them the opportunity to become friends (at least to a certain extent) with a government official. This contact with the law firm turned out to help them meet other government officials.

The Zionists spent a lot of time contacting British government officials and trying to convince them to help the Zionists cause, but the most the British government was willing to do was in 1903 when they offered to make some land in Uganda available---"
Citera
2005-11-12, 00:28
Medlem
Fascists avatar
Citat:
Det är märkligt - om man inte är av judisk börd förstås - hur lite förståelse det finns hos somliga angående den palestinska frågan.

Det kan bero på att det inte existerar någon palestinsk fråga. Inga palestinier - ingen fråga. Kalla det för "ockuperande arabterrorist-frågan", för det är vad saken handlar om. Hur man hanterar terrorister och ockupanter bäst är lätt att svara på - med verkanseld.

Citat:
Hur ska man förklara för dig så du förstår? Vad ska ett folk utan framtidshopp och mer eller mindre utan vapen kunna sikta in sig på för attacker tror du? Är inte det enda som står till buds att offra sitt eget liv för saken?

Palestinier är inget folk. Vill de ha något framtidshopp kan de skapa det på egen mark, dvs i något av de alltför talrika arabländerna där de hör hemma.
Citera
2005-11-12, 01:14
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fascist
Palestinier är inget folk.
De existerar väl bara när du tjatar om dem, nicht wahr?

Citat:
World War One changed the situation dramatically in Palestine because Turkey was a loser in that war. British troops in 1918 drove the Turks out of Palestine. The Palestinians then became free to have their own nation again, but they did not have a government because they had been under Turkish control for many generations.

Britain agreed to maintain some troops in Palestine and protect the area until 1948 in order to give the Palestinians have a chance to form their own government and recover from the war. This policy became official in 1922 when the League of Nations agreed to the plan. The British protection was scheduled to stop in 1948, at which time it was assumed the Palestinians would be capable to taking care of themselves.
The protection of Palestine by the British created a dilemma for the Zionists.

The goal of Britain was to protect Palestine from outside forces, and that meant protecting them from Zionists.

However, the Balfour Declaration would come back to haunt the British. When Turkey had control of Palestine, that declaration was a meaningless piece of paper. Now that Britain was guardian of Palestine, the Jews would use it to pressure the British into letting Jews emigrate to Palestine.

After the war the Jews took the Balfour Declaration to the League of Nations and convinced them to approve it also. Then they could put even more pressure on the British government by saying that even the League of Nations agrees to the idea of a Jewish home in Palestine. The Zionists had outsmarted the British.
Citera
2005-11-12, 21:19
Medlem
Paul Tibbetss avatar
Citat:
Ja du är äckligt närvarande!
?
Citera
2005-11-13, 14:24
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
?
?
Citera
2005-11-13, 21:14
Moderator
Sun Rulers avatar
Mycket trams här, kan vi hålla oss till topic tack!
Citera
2005-11-14, 04:14
Medlem
tjack i näsan!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanbtk
De skall samlas ihop, packas in på tåg, gasas och sedan kremeras. Och nej, jag vill inte göra det.

Jag vill!!!! nej då lite grymt kanske! men strypa biståndet från usa kanske!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in