2005-11-08, 11:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Paul Tibbets
Jag gissar att vi inte kommer att få någon källa till det här lilla påhittet.

Tror att Cazzo9 kanske bör fördjupa sig i genevekonventionen innan han gör fler pinsamt felaktiga utalanden om Hamas.

Sovjet var ju väldigt judeälskande under 50, 60, 70 och 80talen eller? Jag gissar att du inte har några källor till dina påhitt om jude-lobbyisterna och deras utpressningar.

Som vanligt har du hittat på om miljoner oskyldiga som lönnmördats och amerikanska koncentrationsläger och du kommer som vanligt inte att ge någon källa. Det börjar bli lite förutsägbart.

Det enda som puckot i Iran gjort är att ge Israel en perfekt ursäkt att anfalla deras kärnvapenprogram.

Och vad fan presenterar du själv för "bevis" för dina falska utsagor? I den mån det finns något alls så är det enbart baserade på sionistiska propaganda källor. Oj, shit alltså! Vad väldigt trovärdigt lixom! (OBS! Ironi)

Angående Ryssland så utgår jag ifrån att du inte känner till "oligarkerna"? I så fall kan din okusnkap förklara några av dina dumheter. Det samma gäller även juden Trotsky, honom kanske du inte heller känner till? Han var i alla fall en ledande gestalt i den ryska revolutionen, en av flera judar alltså, och som tidigare sagt så är kommunism i högsta grad ett judiskt påfund. Sovjet var kanske pro-arabiskt i vissa fall under 70-talet pga motvikt till usa (de gillade att leka motvals på den tiden) men fan att de varit anti-judiska. Ryssland upplät ju för helsike mark till en judisk provins så läs på nu lille gosse för du snackar visst i nattmössan.

Koncentrationsläger har i allra högsta grad funnits i USA också, så nu sprack visst din lilla bubbla va? Källor skriker du nu va? Visst kan jag presentera sådana, flara stycken faktiskt, trots att det tillhör allmän vetenskap. Propaganda snyftar du nu, men då kan jag till och med hänvisa till en sida som du själv använt dig av, nämligen Wikipedia så den torde vara godtackbar även för en blint troende fanatiker som du, så HA! Där föll du på eget grepp va?!

http://en.wikipedia.org/wiki/Concentration_camp#The_United_States

Ganska pinsamt att du drar upp genevekonventionen, för varken Israel eller USA följer denna för fem öre, men ändå vill du att Hamas skall det? Egendomligt, trots att Hamas inte tillhör en statmakt. Hur var det nu att föregå med gott exempel? Hmmm?

Att judarna är ett bluff-folk har jag redan diskuterat till leda har på FB, i andra trådar så vaä som denna, du hittar belägg genom en enkel sökning, men trots det så vet du så väl som jag att de är ett falskt bogus folk, det är ju, som du själv skulle säga, allmänt vedertaget begrepp, men jude-lobbyisterna håller tyst om detta för det skulle inte gagna deras syften, plus att att skit-snack om "anti-semitism" faller bort. De enda sanna semiterna i området är araberna och de övriga icke-judiska "folkgrupperna". Så är det bara.
Citera
2005-11-08, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cazzo9
Han var i alla fall en ledande gestalt i den ryska revolutionen, en av flera judar alltså, och som tidigare sagt så är kommunism i högsta grad ett judiskt påfund.

Här kan man läsa mer om antisemitismen i boljsevismens Sovjet:

Citat:
The Bolshevik seizure of power in November 1917 brings a halt to the developing Jewish communal life. The Bolshevik doctrine, as formulated by Lenin and Stalin, denies the existence of a national Jewish identity. Lenin declares national Jewish culture "the slogan of the rabbis and the bourgeois, the slogan of our enemies." According to Stalin, the Jews are a nationality on paper only, Zionism is a reactionary bourgeois movement, and Yiddish merely a jargon.
http://www.friends-partners.org/partners/beyond-the-pale/english/41.html
Citera
2005-11-08, 14:15
Medlem
Antisemitism i Sovjet

Även om det fanns judar bland de ledande kommunisterna, så rensades de ut de närmaste 20 åren. Efter Stalins rensningar på 1930-talet fanns det inte många judar kvar i partiet.

Min fråga är: kan ni namnge någon jude som var en betydande sovjetisk kommunist efter epoken 1917-1939?
Citera
2005-11-08, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ianto
Även om det fanns judar bland de ledande kommunisterna, så rensades de ut de närmaste 20 åren. Efter Stalins rensningar på 1930-talet fanns det inte många judar kvar i partiet.

Min fråga är: kan ni namnge någon jude som var en betydande sovjetisk kommunist efter epoken 1917-1939?
Tja, här finns några (efter lite efterforskningar):

Adolph Joffe

Nadezhda Joffe (ovanståendes dotter, som även drev ett arbetsläger i Kolyma)

Józef Unszlicht

Yakov Sverdlov

Maxim Litvinov

Grigory Zinoviev

Mikhail Kalinin

Lev Kamenev

Nikolai Krestinsky

Polina Zhemchuzhina

Lazar Kaganovich

Stalins mentor var dessutom en judisk man vid man David Papismedov, som Stalin var mycket förtjust i.
http://en.wikipedia.org/wiki/Joseph_Stalin

Säga vad man vill om Cazzos åsikter eller hans kommentarer i övrigt, men han verkar i alla fall ha rätt i att det fanns många judar aktiva i den Sovjetiska statsapparaten.
Citera
2005-11-08, 17:04
Medlem
Alltså efter utrensningarna, vilka judar fanns kvar i partitoppen? En del av de som nämns försvann ju under utrensningarna
Citera
2005-11-08, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Tja, här finns några (efter lite efterforskningar):

Adolph Joffe

Nadezhda Joffe (ovanståendes dotter, som även drev ett arbetsläger i Kolyma)

Józef Unszlicht

Yakov Sverdlov

Maxim Litvinov

Grigory Zinoviev

Mikhail Kalinin

Lev Kamenev

Nikolai Krestinsky

Polina Zhemchuzhina

Lazar Kaganovich

Stalins mentor var dessutom en judisk man vid man David Papismedov, som Stalin var mycket förtjust i.
http://en.wikipedia.org/wiki/Joseph_Stalin

Säga vad man vill om Cazzos åsikter eller hans kommentarer i övrigt, men han verkar i alla fall ha rätt i att det fanns många judar aktiva i den Sovjetiska statsapparaten.

Maxim Litvinov, Mikhail Kalinin, Polina Zhemchuzhina och Lazar Kaganovich klarade utrensningarna har jag nu förstått efter lite efterforskningar. Dock hade Polina Zhemchuzhina det jobbigt de sista åren av Stalins liv. Hon hade tur eftersom hon var på gång att utrensas. Efter Stalins död blev hon friad.
Citera
2005-11-08, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ianto

Marxist-Leninismen förkastade all religion, så det var nog svårt att göra sig en karriär som religiös i kommunistpartiet....
Citera
2005-11-08, 19:52
Medlem
Citat:
Stalins mentor var dessutom en judisk man vid man David Papismedov, som
som Stalin var mycket förtjust

Måste varit rent personligt då.

Ur 'The Rise and Fall of Stalin' av Robert Payne:

Citat:
"Arsenidze says that sarcasm of a most brutal kind was Stalin's chief
weapon of attack. He was a raging anti-Semite, and liked to introduce
lengthy attacks against Jews into his speeches. What Stalin seemed to
like most about the Bolshevik Party was that it included fewer Jews
than the Menshevik party
. 'It exasperates Lenin that God sent him such
comrades as the Mensheviks!' Stalin used to say, according to
Arsenidze. 'Martov, Dan, Alexandrov -- they are nothing but
uncircumcised Jews! So is that old baba Vera Zasulich! Go and work
with them! You will find that they won't fight and there is no
rejoicing at their banquets! They are cowards and shopkeepers! The
workers of Georgia ought to know that the Jewish nation produces only
cowards and people who are no use at fighting!' "
Citera
2005-11-08, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Marxist-Leninismen förkastade all religion, så det var nog svårt att göra sig en karriär som religiös i kommunistpartiet....
Vill bara inflika att vara judisk är inte nödvändigtvis samma sak som att praktisera den judiska religionen. Det finns massor med sekulära judar runtom i världen som inte bryr sig ett dugg om religionen, så att religionen motarbetades säger egentligen inte särskilt mycket huruvida det fanns etnisk judisk represenation i sovjet eller inte, och vi har nu kommit fram till att det faktiskt fanns en viss judisk representation i den sojetiska statsappraten (därmed inte sagt att dessa varait särskilt hängivna eller praktiserande i sin tro).
Citera
2005-11-08, 23:26
Medlem
Paul Tibbetss avatar
Citat:
Och vad fan presenterar du själv för "bevis" för dina falska utsagor? I den mån det finns något alls så är det enbart baserade på sionistiska propaganda källor. Oj, shit alltså! Vad väldigt trovärdigt lixom! (OBS! Ironi)

Angående Ryssland så utgår jag ifrån att du inte känner till "oligarkerna"? I så fall kan din okusnkap förklara några av dina dumheter. Det samma gäller även juden Trotsky, honom kanske du inte heller känner till? Han var i alla fall en ledande gestalt i den ryska revolutionen, en av flera judar alltså, och som tidigare sagt så är kommunism i högsta grad ett judiskt påfund. Sovjet var kanske pro-arabiskt i vissa fall under 70-talet pga motvikt till usa (de gillade att leka motvals på den tiden) men fan att de varit anti-judiska. Ryssland upplät ju för helsike mark till en judisk provins så läs på nu lille gosse för du snackar visst i nattmössan.
Andra debbatörer har redan avhandlat det här på ett förtjänstfullt sätt.

Citat:
Koncentrationsläger har i allra högsta grad funnits i USA också, så nu sprack visst din lilla bubbla va? Källor skriker du nu va? Visst kan jag presentera sådana, flara stycken faktiskt, trots att det tillhör allmän vetenskap. Propaganda snyftar du nu, men då kan jag till och med hänvisa till en sida som du själv använt dig av, nämligen Wikipedia så den torde vara godtackbar även för en blint troende fanatiker som du, så HA! Där föll du på eget grepp va?!

http://en.wikipedia.org/wiki/Concentration_camp#The_United_States.
Vad bra att du börjat använda wikipedia som källa då lär vi inte höra något gnäll från dig om den råkar motbevisa det mesta som du påstår om judar. Om man tänker på koncentrationsläger i orginal meningen så har givetvis USA haft det och jag hade fel i mitt uttalande. Personligen tänkte jag dock mer på koncentrationsläger som de flesta tänker på dvs utrotningsläger eller som din länk säger
Citat:
As a result of this trend, the term concentration camp carries many of the connotations of extermination camp and is sometimes used synonymously
I den ursprungliga betydelsen så har ju även Sverige haft koncentrationsläger. Casso du glömde ge någon källa till det där påhittet att USA lönnmördade miljontals människor under WW2.

Citat:
Ganska pinsamt att du drar upp genevekonventionen, för varken Israel eller USA följer denna för fem öre, men ändå vill du att Hamas skall det? Egendomligt, trots att Hamas inte tillhör en statmakt. Hur var det nu att föregå med gott exempel? Hmmm?
Om man skall kämpa mot en annan stadsmakt så skall man följa konventionen (gissar att du inte är född före 80talet och minns vad som stod i telefonkatalogen). USA och Israel följer konventionen väl det sker ibland individuella överträdelser men dom straffas ofta.

Citat:
Att judarna är ett bluff-folk har jag redan diskuterat till leda har på FB, i andra trådar så vaä som denna, du hittar belägg genom en enkel sökning, men trots det så vet du så väl som jag att de är ett falskt bogus folk, det är ju, som du själv skulle säga, allmänt vedertaget begrepp, men jude-lobbyisterna håller tyst om detta för det skulle inte gagna deras syften, plus att att skit-snack om "anti-semitism" faller bort. De enda sanna semiterna i området är araberna och de övriga icke-judiska "folkgrupperna". Så är det bara.
Vilken tur att du börjat tycka att wikipedia är en bra källa. http://en.wikipedia.org/wiki/Jews
Citera
2005-11-08, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paul Tibbets

Vilken tur att du börjat tycka att wikipedia är en bra källa. http://en.wikipedia.org/wiki/Jews
Umm....Detta går att läsa på den sida du länkade till:

Citat:
"Most Jews regard themselves as a people, members of a fucked up nation, descended from the ancient dick suckerss and converts who joined their religion at various times and places."

För att inte nämna:

Citat:
The English word Jew is ultimately derived from faggot (see Etymology).

Är du säker på att du fortfarande vill kännas vid din (pålitliga) länk?
Citera
2005-11-09, 06:47
Medlem
Paul Tibbetss avatar
Citat:
Umm....Detta går att läsa på den sida du länkade till:
För att inte nämna:
Är du säker på att du fortfarande vill kännas vid din (pålitliga) länk?
Inte när jag länkade och inte nu på morgonen, ibland så är det idioter som försöker förstöra på wiki men det tas bort rätt snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in