2005-11-02, 12:23
  #397
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Paul Tibbets
I det fallet där dom anföll ett bostadskomplex med en missil så var det en ledare för hamas militära gren som dödades. Han använde de civila som en sköld mot angrepp och det är hans fel att dom dog.
Knappast, pysen! Du verkar visst inte fatta attt Israels försvar REGELMÄSSIGT använder sig utav oskyldiga palestinier som mänskliga sköldar, i STRID med både Israelisk och internationell lag. Skurkstat i ordets alla bemärkelser, och sådana har ingen existensrätt, i alla fall inte då de befolkas av ett bluff-folk.


Citat:
Ursprungligen postat av Paul Tibbets
Skillnaden mellan Israel och palestinierna är att Israel siktar på militära mål och ibland så kommer civila till skada av misstag, palestinierna siktar på civila och ibland så kommer militärer till skada av misstag.


Läs ovan, jöns. Israel bedriver terrorkampanj mot oskyldiga palestinier, medan Hamas & Co bedriver ett legitimt frigörelsekrig. Hamas är knappast att klassas som terrorister då de ej är aktiva utanför landets gränser och bör därför snarare klassar som frihetskämpar.

Citat:
Ursprungligen postat av Paul Tibbets
Har du några belägg för dina påståenden eller fantiserar du som vanligt? Förövrigt så var Sovjetunionen det första landet som erkände Israel.

Visar att du inte vet ett jävla piss (återigen, alltså). Vad fan har Sovjet med det här att göra? Kommunismen är ett annat jävla judiskt påfund ("Marx", låter inte det jävligt judiskt i dina öron? Nähä, men det är det i alla fall). Juden Lenin för för övrigt den som iscensatta hela den jävla jude-revolutionen, så nu vet du det. Att det fanns judar och jude-älskare i regeingar under den tiden var väl knappast någonting nytt, speciellt som jude-lobbyisterna fullständigt dränkte regeringarna med diverse former av utpressning och påtryckningar osv. Men det är skit-samma nu, för nu är nu för terrorstaten Pissrael har sedan länge visat sitt sanna jag, därför måste det bort, och jag är övertygad om att en majoritet av världens befolkning instämmer.

Citat:
Ursprungligen postat av Paul Tibbets
Prefixet mega syftar på miljoner dvs drygt 12gånger så många som dog i Hiroshima. Japan var i krig med USA och Hiroshima var ett militärt mål. Genom att bomba Hiroshima och Nagasaki så kunde en invasion undvikas, vilket sparade många fler liv än de som gick åt i de två städerna.
Fel igen, som vanligt, enligt susning (http://susning.nu/Mega) så används det även som förstärkningsord, men inte för att det spelar någon roll, då jänkarna lönnmördade miljoner oskyldiga i det kriget i alla fall, och ingen säger ett piss om de amerikanska koncentrationslägerna, för det har judarna monopoliserat, fy fan för det!!!!!!!


Tur att det åtminstonde finns lite hopp kvar bland världens ledare, jag tänker då förstås på Irans eminent insiktsfulle President Ahmadinejad som vågade yttra sanningen och säga några kloka ord om Israel (http://www.tv4.se/420379.html). Jag har förtroende för att detta är en duktig kille som inte bara snackar en massa skit om islamiska revolutionens överlägsenhet, men som faktiskt vågar ta bladet från mun och vågar angripa det verkliga problemet i världen, nämligen sionismen. Kudos, säger jag, och hoppas att fler ledare till slut vågar instämma i denna kör.
Citera
2005-11-02, 13:22
  #398
Medlem
Elitmalajs avatar
Israel har existensrätt men israeler har blivit förtryckare

Citat:
Ursprungligen postat av cazzo9
...sådana har ingen existensrätt, i alla fall inte då de befolkas av ett bluff-folk.

Cazzo9 uttrycker en uppfattning som jag bestämt tar avstånd från. Enligt min mening, och internationell folkrätt, har Israel har ett existensberättigande. Israels folk har rätt att leva i fred. Judarna är inget bluffolk. De är inte mindre ett folk än svenskarna, fransmännen, schweizarna eller araberna. De har samma rätt som alla andra folk att kräva att få sina rättigheter.

Men nog är det tragiskt att ett folk som har så fasansfulla erfarenheter från rasism, förtryck och förföljelse blivit ett land där mänskliga rättigheter förtrampas och kränks.

Cazzo9 må tycka Hamas & Co har önskvärda mål, men deras metoder för att nå dessa bryter mot internationella konventioner och folkrätten och måste fördömas. Casso9 får läsa på; Genèvekonventionerna sätter andra krav på kombattanter än att man strider på eget territorium.

Jag har förståelse för att Israel ser sig tvingat att försvara sig. Israel kommer dock inte att få fred genom att fortsätta förtrycket eller förstöra levnadsförutsättningarna för palestinierna på ockuperat territorium genom byggandet av apartheidmuren. Vill de ha respekt för sina rättigheter, måste de respektera andras. De måste bryta med politik som leder mina tankar till statsterrorism.

Det vore intressant att veta varför så många Israelvänner med så stor kraft kan fördöma antisemitism medan de har så lätt att finna försvar för Israels kränkningar av palestiniers rättigheter och ursäkter när Israel kritiseras...
Citera
2005-11-02, 13:31
  #399
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cazzo9
Skurkstat i ordets alla bemärkelser, och sådana har ingen existensrätt, i alla fall inte då de befolkas av ett bluff-folk.
...

Tur att det åtminstonde finns lite hopp kvar bland världens ledare, jag tänker då förstås på Irans eminent insiktsfulle President Ahmadinejad som vågade yttra sanningen och säga några kloka ord om Israel (http://www.tv4.se/420379.html). Jag har förtroende för att detta är en duktig kille som inte bara snackar en massa skit om islamiska revolutionens överlägsenhet, men som faktiskt vågar ta bladet från mun och vågar angripa det verkliga problemet i världen, nämligen sionismen. Kudos, säger jag, och hoppas att fler ledare till slut vågar instämma i denna kör.

Ja du, med dig som debattör behövs det inga "sionister" som rusar till Israels försvar för att ge landet stöd. Det ordnar du alldeles själv.
Citera
2005-11-02, 13:49
  #400
Medlem
Citat:
Hamas & Co bedriver ett legitimt frigörelsekrig

Att du kalla fega terrordåd mot civila kvinnor och barn legitima säger mer än tusen ord.
Citera
2005-11-02, 22:58
  #401
Medlem
Paul Tibbetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cazzo9
Knappast, pysen! Du verkar visst inte fatta attt Israels försvar REGELMÄSSIGT använder sig utav oskyldiga palestinier som mänskliga sköldar, i STRID med både Israelisk och internationell lag. Skurkstat i ordets alla bemärkelser, och sådana har ingen existensrätt, i alla fall inte då de befolkas av ett bluff-folk.
Jag gissar att vi inte kommer att få någon källa till det här lilla påhittet.





Citat:
Ursprungligen postat av cazzo9
Läs ovan, jöns. Israel bedriver terrorkampanj mot oskyldiga palestinier, medan Hamas & Co bedriver ett legitimt frigörelsekrig. Hamas är knappast att klassas som terrorister då de ej är aktiva utanför landets gränser och bör därför snarare klassar som frihetskämpar.
Tror att Cazzo9 kanske bör fördjupa sig i genevekonventionen innan han gör fler pinsamt felaktiga utalanden om Hamas.



Citat:
Ursprungligen postat av cazzo9
Visar att du inte vet ett jävla piss (återigen, alltså). Vad fan har Sovjet med det här att göra? Kommunismen är ett annat jävla judiskt påfund ("Marx", låter inte det jävligt judiskt i dina öron? Nähä, men det är det i alla fall). Juden Lenin för för övrigt den som iscensatta hela den jävla jude-revolutionen, så nu vet du det. Att det fanns judar och jude-älskare i regeingar under den tiden var väl knappast någonting nytt, speciellt som jude-lobbyisterna fullständigt dränkte regeringarna med diverse former av utpressning och påtryckningar osv. Men det är skit-samma nu, för nu är nu för terrorstaten Pissrael har sedan länge visat sitt sanna jag, därför måste det bort, och jag är övertygad om att en majoritet av världens befolkning instämmer.
Sovjet var ju väldigt judeälskande under 50, 60, 70 och 80talen eller? Jag gissar att du inte har några källor till dina påhitt om jude-lobbyisterna och deras utpressningar.


Citat:
Ursprungligen postat av cazzo9
Fel igen, som vanligt, enligt susning (http://susning.nu/Mega) så används det även som förstärkningsord, men inte för att det spelar någon roll, då jänkarna lönnmördade miljoner oskyldiga i det kriget i alla fall, och ingen säger ett piss om de amerikanska koncentrationslägerna, för det har judarna monopoliserat, fy fan för det!!!!!!!
Som vanligt har du hittat på om miljoner oskyldiga som lönnmördats och amerikanska koncentrationsläger och du kommer som vanligt inte att ge någon källa. Det börjar bli lite förutsägbart.


Citat:
Ursprungligen postat av cazzo9
Tur att det åtminstonde finns lite hopp kvar bland världens ledare, jag tänker då förstås på Irans eminent insiktsfulle President Ahmadinejad som vågade yttra sanningen och säga några kloka ord om Israel (http://www.tv4.se/420379.html). Jag har förtroende för att detta är en duktig kille som inte bara snackar en massa skit om islamiska revolutionens överlägsenhet, men som faktiskt vågar ta bladet från mun och vågar angripa det verkliga problemet i världen, nämligen sionismen. Kudos, säger jag, och hoppas att fler ledare till slut vågar instämma i denna kör.
Det enda som puckot i Iran gjort är att ge Israel en perfekt ursäkt att anfalla deras kärnvapenprogram.
Citera
2005-11-04, 23:19
  #402
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul Tibbets
Tror att Cazzo9 kanske bör fördjupa sig i genevekonventionen innan han gör fler pinsamt felaktiga utalanden om Hamas.
Jag tror du bör fördjupa dig i den zionistiska historien, min medvetne meddebattör! Naturligtvis kan 'Hamas&Co' kallas för frihetskämpar - konstigt vore det annars - kallar du inte de som slogs mot t ex Pol Pot för samma epitet?
Citera
2005-11-04, 23:24
  #403
Medlem
Engelbreckts avatar
Angående Hamas

Hamas ger sig avsiktligt på civila, som de betraktar som en del av ockupationmakten och därmed legitima mål. Antingen Hamas är frihetshjältar eller terrorister använde de metoder som inte går att försvara med förståndet i behåll.

Jämförelsen med Röda Khmerernas fiender och Hamas som gjorts i tråden haltar. Röda Khmererna var en styrande elit i ett land och en militär styrka. Att bekämpa dem är inte samma sak som att bekämpa ett helt land, inklusive civilbefolkning.
Citera
2005-11-05, 13:23
  #404
Medlem
Paul Tibbetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Jag tror du bör fördjupa dig i den zionistiska historien, min medvetne meddebattör! Naturligtvis kan 'Hamas&Co' kallas för frihetskämpar - konstigt vore det annars - kallar du inte de som slogs mot t ex Pol Pot för samma epitet?
Är det något speciellt du vill att jag skall läsa om när det gäller den sionistiska(svensk stavning) historien? Frihetskämpar strider mot militären och regeringens representanter (tex polis) och dess infrastruktur. Hamas anfaller uteslutande civila de följer dessutom inte en krigetslagar (tex använder inte uniform och befäl, bär inte sina vapen öppet före strid) och gömmer sig bland civila. Jag tycker att det är synd att lektionen i krigetslagar som fanns i telefonkatalogen på 80talet har försvunnit folk som är födda på 80talet och senare visar gång på gång att den hade behövts. Roligt att du skulle ta upp Pol Pot och Kambodja som råkar vara ett av mina special intressen. Så har ligger det till med kampen mot Röda Khmererna innan dom tog makten så slogs dom mot den kambodjanska armeen som bar uniform och hade befäl, den kambodjanska armeen anföll heller inte civila. Under tiden som Röda Khmererna var vid makten så slogs delar av den forna kambodjanska armen mot Röda Khmererna i ett gerilla krig med baser vid den Thailändska gränsen de hade uniformer och befäl. När Vietnam invaderade så hade de också uniformer och befäl. Hur du kan jämföra kampen mot Röda Khmererna med att avsiktlig spränga civila, kvinnor och barn fattar jag inte.
Citera
2005-11-06, 11:22
  #405
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul Tibbets
Är det något speciellt du vill att jag skall läsa om när det gäller den sionistiska(svensk stavning) historien? Frihetskämpar strider mot militären och regeringens representanter (tex polis) och dess infrastruktur. Hamas anfaller uteslutande civila de följer dessutom inte en krigetslagar (tex använder inte uniform och befäl, bär inte sina vapen öppet före strid) och gömmer sig bland civila. Jag tycker att det är synd att lektionen i krigetslagar som fanns i telefonkatalogen på 80talet har försvunnit folk som är födda på 80talet och senare visar gång på gång att den hade behövts. Roligt att du skulle ta upp Pol Pot och Kambodja som råkar vara ett av mina special intressen. Så har ligger det till med kampen mot Röda Khmererna innan dom tog makten så slogs dom mot den kambodjanska armeen som bar uniform och hade befäl, den kambodjanska armeen anföll heller inte civila. Under tiden som Röda Khmererna var vid makten så slogs delar av den forna kambodjanska armen mot Röda Khmererna i ett gerilla krig med baser vid den Thailändska gränsen de hade uniformer och befäl. När Vietnam invaderade så hade de också uniformer och befäl. Hur du kan jämföra kampen mot Röda Khmererna med att avsiktlig spränga civila, kvinnor och barn fattar jag inte.
Du bör naturligtvis förkovra dig i så mycket som möjligt om den zionistiska historien. Det kanske finns andra exempel från historien - om inte Pol Pot passar - som gör att du förstår.

Israel har väl för övrigt brutit mot en hel mängd resolutioner och beskjuter civila med högteknologiska vapen tillsammans med den dagliga förnedringen av araber. Kom inte med något dravel om att civila skyddar terrorister bara. Man måste ställa självmordsbombare i relation till verkligheten. Hört talas om orsak och verkan?
Citera
2005-11-06, 18:35
  #406
Medlem
Paul Tibbetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Du bör naturligtvis förkovra dig i så mycket som möjligt om den zionistiska historien. Det kanske finns andra exempel från historien - om inte Pol Pot passar - som gör att du förstår.
Så du bara drar ett namn ur hatten och hoppas att det skall vara ett bra exempel? Ditt exempel med Pol Pot var ju tvärfel. Hamas är terrorister eller tycker du att uteslutande anfalla civila är ok?

Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Israel har väl för övrigt brutit mot en hel mängd resolutioner och beskjuter civila med högteknologiska vapen tillsammans med den dagliga förnedringen av araber. Kom inte med något dravel om att civila skyddar terrorister bara.
Som du kanske vet så visar statistiken att 46% av palestinierna som dödas är kombatanter och 21% är ickekombatanter, av Israelerna så är 20% som dödas kombatanter och 68,9% ickekombatanter vad säger det dig? Vad gäller ålder och kön så är 60% av de palestinska ickekombatanterna som dödas i pojkar/män åldern 12-29år medans det bland de israeliska dödade ickekombatanterna finns en jämnare åldersspridning och könsfördelning. Vad gäller vapen tycker du att dom skall använda svärd eller det är väl självklart att man använder det mest lämpade vapnet.
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Man måste ställa självmordsbombare i relation till verkligheten. Hört talas om orsak och verkan?
Självmordsbombare anfaller uteslutande civila det finns inget som kan försvara eller föklara det.
Citera
2005-11-06, 22:40
  #407
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul Tibbets
Så du bara drar ett namn ur hatten och hoppas att det skall vara ett bra exempel? Ditt exempel med Pol Pot var ju tvärfel. Hamas är terrorister eller tycker du att uteslutande anfalla civila är ok?

Som du kanske vet så visar statistiken att 46% av palestinierna som dödas är kombatanter och 21% är ickekombatanter, av Israelerna så är 20% som dödas kombatanter och 68,9% ickekombatanter vad säger det dig? Vad gäller ålder och kön så är 60% av de palestinska ickekombatanterna som dödas i pojkar/män åldern 12-29år medans det bland de israeliska dödade ickekombatanterna finns en jämnare åldersspridning och könsfördelning. Vad gäller vapen tycker du att dom skall använda svärd eller det är väl självklart att man använder det mest lämpade vapnet. Självmordsbombare anfaller uteslutande civila det finns inget som kan försvara eller föklara det.
Jag har många namn i hatten serru´!

Israel anfaller civila i högre utsträckning och med högteknologiska vapen.

Jag försökte förklara för dig om orsak och verkan i ett inlägg i någon annan av trådarna här.
Men du verkar inte intresserad av seriösa debatter överhuvudtaget. Inte lämnar du några källor till dina statistiska uppgifter heller.
Citera
2005-11-06, 22:48
  #408
Medlem
Paul Tibbetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Jag har många namn i hatten serru´!
Ta något som är relevant då nästa gång.

Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Israel anfaller civila i högre utsträckning och med högteknologiska vapen.
I högre utsträckning än vad? Inte än palestinierna de anfaller i högre utsträckning än israelerna civila. Vad är det för fel på högteknologiska vapen?

Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Jag försökte förklara för dig om orsak och verkan i ett inlägg i någon annan av trådarna här.
Du har inte förklarta så bra att jag fattar varför man spränger oskyldiga civila om man är sur på regering/militär i ett annat land.
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Men du verkar inte intresserad av seriösa debatter överhuvudtaget. Inte lämnar du några källor till dina statistiska uppgifter heller.
Det är väl snarare du som inte är intresserad då då inte svarar på mina frågor, här har du förresten källan till statistiken.
http://www.ict.org.il/articles/articledet.cfm?articleid=440
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in