2006-02-01, 14:26
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrialByError
Att börja böla om att "jag var här först" är rätt så patetiskt när den sargen äntligen släpps kan konstruktiva samtal påbörjas, sanningen är den att det inte går att säga vem som var först i området
Och hur kan det då komma sig att judar anser sig ha rätt - "blivit lovade av Gud" - till vissa områden för att bilda ett nationalhem? Jerusalem t ex kommer den judiska ortodoxin aldrig att släppa.
Citera
2006-02-01, 14:32
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Och hur kan det då komma sig att judar anser sig ha rätt - "blivit lovade av Gud" - till vissa områden för att bilda ett nationalhem? Jerusalem t ex kommer den judiska ortodoxin aldrig att släppa.

Arafat blev lovad tempelberget av Judarna om han slöt fred, kampen var dock viktigare..
Citera
2006-02-01, 14:37
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindell
Jag är verkligen bestört över den mängd av rasism, som har kommit fram i dessa svar. Och dessutom från ett "demokratiskt" land som Sverige.

Jag börjar inte här bemöta alla dessa påstående. För intresserade vill jag informera, att jag har kommenterat många av dessa saker i: "Kortfattat om Israel" http://www.nic.fi/~jlindell/iplan.html
Så skönt att du inte bemödar dig att svara då eftersom dina länkade sida tydligen nöjer sig med "Kortfattat om Israel" vilket inte på långa vägar räcker till här, serru´!

På din sida med "kortfattad information om Israel" finns att läsa att de är "Guds utvalda folk" och att de därför förbehåller sig vissa rättigheter, som rätten att ockupera mark t ex. Så är det någon som står för rasistiska tillmälen så är det väl det som står på din hemsida, eller hur?
Citera
2006-02-01, 14:41
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Naturligtvis ska du ha din uppfattning, tyvärr anser jag att ge eftergifter till terrorister inte är rätt väg att gå. Det signalerar att du kan ta vad du vill med våld.
Fy fan så enögt du betraktar verkligheten TBE!

Signalerat att "med våld tar vi vad vi vill ha" är ju en exakt beskrivning av det som terroristiska zionister gjort i området för att beslagta det!
Citera
2006-02-01, 14:49
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Fy fan så enögt du betraktar verkligheten TBE!

Signalerat att "med våld tar vi vad vi vill ha" är ju en exakt beskrivning av det som terroristiska zionister gjort i området för att beslagta det!

Terror är när man primärt riktar våld mot oskyldiga civila , inte riktigt Israels taktik bevisligen . Dock Hamas och div löst folk "In da area".
Citera
2006-02-01, 14:49
Medlem
Kapten Klännings avatar
Citat:
Så skönt att du inte bemödar dig att svara då eftersom dina länkade sida tydligen nöjer sig med "Kortfattat om Israel" vilket inte på långa vägar räcker till här, serru´!

På din sida med "kortfattad information om Israel" finns att läsa att de är "Guds utvalda folk" och att de därför förbehåller sig vissa rättigheter, som rätten att ockupera mark t ex. Så är det någon som står för rasistiska tillmälen så är det väl det som står på din hemsida, eller hur?

Du har alltså slut på argument Blizzard? eftersom du ägnar dig åt att kritisera andras källor, något som man enligt din tidigare argumentation bara gör om man inte har något att komma med

Förövrigt lämnar dina länkningar till Radio Islam och din konsekvensa felstavning av ordet sionism en del övrigt att önska
Citera
2006-02-01, 15:06
Medlem
TrialByErrors avatar
Citat:
Och hur kan det då komma sig att judar anser sig ha rätt - "blivit lovade av Gud" - till vissa områden för att bilda ett nationalhem?
1. Vad har det med mitt inlägg att göra?
2. Det finns religiösa ortodoxa i alla läger eller är Muslimernas religiösa krav överordnade på något sätt?

Citat:
Jerusalem t ex kommer den judiska ortodoxin aldrig att släppa.
Inte heller de ortodoxa muslimerna så jag vet inte vad du famlar efter här...
Citera
2006-02-01, 15:25
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Inte har de "snott" det av araberna. Sionister köpte delar av dagens Israel av araber och andra på 1800-talet, 1948 var en demokratisk skapelse. Sedan 150 år är judarna i kraftig majoritet (igen) i de mest civiliserade delarna av Israel. De tidiga sionisterna på 1800-talet skapade moderna samhällen där muslimska grottstammar tidigare bott, starade industrier och företag, byggde vattensystem och infrastuktur i vad som varit öken.
Eftersom du själv vill avskaffa hela Israel och kasta ut folket så får du problem med att framstå som trovärdig när du försöker skriva hemskheter på näsan på folk. Israel är en demokratisk skapelse och är erkänt av alla länder utan av grottsamhällen.
Hahaha, du förnekar aldrig din dumhet och din oförmåga att med oförvrängt material frisera till saken till din favör, beelzebolten.

Naturligtvis är landet stulet även om din fattningsförmåga i den frågan inte tycks nå upp till normalstandarden hos en vanlig fritt tänkande människa.

Det var en mycket liten del mark som hederligt köptes för pengar, den mesta marken stals genom terror och våldshandlingar, åtminstone efter 1882 när det började gå upp för judarnas semitiska släktingar araberna att de blivit lurade vilket den teokratiska förtryckarstatens bildande 1948 också blev ett tydligt bevis på.

Här ett typexempel på ditt sätt att föra debatt; "sedan 150 år är judar i kraftig majoritet (igen, skriver du, vad har du för granskningsbara bevis på att så varit förutom bibeln?) i de mest civiliserade delarna av Israel" . Vilken fullständigt intetsägande fras, men den kanske passar en zionists lögner! Och att Palestina skulle ha varit en öken är ett vanligt påstående från Israels försvarare men dessvärre icke sant.

Vänligen hänvisa till det inlägg där jag önskar Israels avskaffande!

Jag förstår att ni zionister får det svårt att fortsätta hålla näsan i vädret när de hemskheter som sanningen om det judiska nationalhemmets tillkomst tillåts komma in i era finrum.

Inte för att jag tror du själv förstår innebörden av din sista kommentar - du menar antagligen "(för)utom grottfolk " - men en mer religiöst gammaldags ortodox stat än den Israel, i sin förklädda skepnad av "demokrati" är, lär bli svårt att matcha. Och när det gäller ditt påstående om att judar inte har lyckats med att "avnjuta frukterna av eknomiska framgångar på tusen år" är skrattretande och totalt verklighetsfrämmande!
Citera
2006-02-01, 15:28
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudmund
Terror är när man primärt riktar våld mot oskyldiga civila , inte riktigt Israels taktik bevisligen . Dock Hamas och div löst folk "In da area".
Kom in i verkligheten och värmen, Gud-mund, inte ska du behöva stå ensam där i kylan.

Att rikta terrorattacker mot civila är ju signifikant för den israeliska krigsmaskinen hur gärna du än önskar att det såg annorlunda ut.
Citera
2006-02-01, 15:35
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Kom in i verkligheten och värmen, Gud-mund, inte ska du behöva stå ensam där i kylan.

Att rikta terrorattacker mot civila är ju signifikant för den israeliska krigsmaskinen hur gärna du än önskar att det såg annorlunda ut.

Icke så , bevis till beskådan tack, Israel har tagit fast fängslat soldater och andra israeler för krigs och terror brott , har motståndar sidan gjort nånting liknande?
Citera
2006-02-01, 15:40
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Klänning
Du har alltså slut på argument Blizzard? eftersom du ägnar dig åt att kritisera andras källor, något som man enligt din tidigare argumentation bara gör om man inte har något att komma med

Förövrigt lämnar dina länkningar till Radio Islam och din konsekvensa felstavning av ordet sionism en del övrigt att önska
Try me baby!
Du vet så väl att mina argument har bra mycket mera relevans än den bibel lindell referar till, och så vitt jag kan minnas har inte du heller vågat gå i polemik med mig utan att kalla mina källhänvisningar för opålitliga i brist på något som kan vederlägga det som jag länkat till, och här gör du det igen i din enfald. Gör man så bör man ha argument som är hållbara för en kritisk granskning. Punkt slut.
Citera
2006-02-01, 15:50
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
1. Vad har det med mitt inlägg att göra?
2. Det finns religiösa ortodoxa i alla läger eller är Muslimernas religiösa krav överordnade på något sätt?

Inte heller de ortodoxa muslimerna så jag vet inte vad du famlar efter här...
Av det enkla skälet att du enögt kallar den arabiska motsåndskampen för terror men tillåter den andra sidan att göra samma sak utan samma fördömande. Läser du inte vad du skriver eller ramlar orden bara ur mun på dig i din indoktrinerade liberalinfektion ?

Den religiöst ortodoxa sidan av styrelseskicket är väl dolt i mainstreammedia och inte så känt bland de som till vardags inte får någon annan information.

Nej, du förstår nog inte riktigt vad du svamlar om TBE, men jag ska påminna dig igen; Styrelseskicket i Israel bygger i mångt och mycket på en urgammal ortodox judisk tradition - modell grottfolk hade bolt nog benämnt det - där judar går före ickejudar i alla läger medans araber däremot alltid välkomnat judar. Bråken i nuvarande Palestina började inte förän i slutet på artonhundratalet när det gick upp för araberna att en regelrätt invasion var under uppsegling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in