2005-10-20, 21:15
Medlem
Engelbreckts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyman
Så till Engelbreckt som hävdar att han stödjer FN då FN fick hjärnsläpp och delade upp området i en Judisk och en Arabisk, ja beslutet är taget och inget man kan hänga upp sig på men varför vill du inte respektera FN:s gränsers för Israel?

Det är tredje och sista gången jag skriver det här: Jag tycker att Israel ska rätta sig efter FNs delningsbeslut. Snälla läs min inlägg ordentligt innan du svarar!
Citat:
Och varför är det så fel att göra som Sydafrika gjorde?

Det har jag redan i ett tidigare inlägg redogjort för och tänker inte göra det igen. Jag är trött på att upprepa vad jag säger för att du inte ids läsa mina inlägg ordentligt.

Om du kommer med någon som helst form av motargument mot något jag har skrivit eller frågor som jag inte redan svarat på i tidigare inlägg kommer jag att svara, men tills dess kommer jag anta att du inte är interisserad av en seriös dialog.

Till dess ser jag fram emot att få svar på de frågor jag har ställt till dig, men som du valt att inte svara på:

Menar du att ett visst folk kan ha rätt till ett landområde bara för att det har tillhört dem historiskt? Vilket år pratar vi om då och vad gör vi med alla länder som har tillhört olika folk genom historien?

Hur lång tid skall gå innan ett folk förlorar sin besittningsrätt?

Respektfullt men irriterat/ Engelbreckt
Citera
2005-10-22, 15:59
Medlem
nymans avatar
konstigt att palestinierna måste ha hjälp utifrån då dom var så framgångsrika, tror du på det själv? Paul så du påstår att USA:s vän Sauidiarabien ligger i krig med Israel? Paul så du påstår att Irak ligger i krig med Israel, hallå USA ockuperar Irak, sen till Yemen dom har säkert en så avancerad och stor krigsmakt så dom är ett hot ha ha ha.
1967 års gräns är vad FN vill att Israel ska dra sig tillbaka till och du säger att dom vill dra sig tillbaka men ändra "lite" på gränsen så min fråga till dig Paul hur mycket är "lite"

Sen till Engelbreckt bra att du tycker att Israel ska dra sig tillbaka till 1967 års gräns som FN kräver, sen tjatar du om hur många år man kan gå tillbaka i historien för att kräva sitt land tillbaka och mitt svar är 50 år är det orimligt tycker du Engelbreckt eller tycker du att om man ockuperar ett land i ca 10 år så äger man det landet för evigt eller vad är din gräns?
Citera
2005-10-22, 16:42
Medlem
Engelbreckts avatar
Citat:
Sen till Engelbreckt bra att du tycker att Israel ska dra sig tillbaka till 1967 års gräns som FN kräver, sen tjatar du om hur många år man kan gå tillbaka i historien för att kräva sitt land tillbaka och mitt svar är 50 år är det orimligt tycker du Engelbreckt eller tycker du att om man ockuperar ett land i ca 10 år så äger man det landet för evigt eller vad är din gräns?

Bra att det gick fram att jag försvarade FNs delningsbeslut redan efter tredje försöket. Naturligtvis är det en omöjlig fråga att svara på hur länge ett folk skall besitta ett område för att ha rätt till det. Anledningen till att jag avkrävde dig ett svar var för att få dig att inse det orimliga i påståendet att ett folk kan äga rätten till ett landområden för att det tillhört dem historiskt.

Säger du 50år så har ju Israel rätt att existera, trevligt att du delar den uppfattningen med mig. Ett land har rätt till de områden de besitter för tillfället, inget annat, enligt mig. Om alla länder betraktade varandras territorium som okränkbart skulle det inte bli några mer krig. Säger:

Engelbreckt
Citera
2005-10-22, 23:00
Medlem
Paul Tibbetss avatar
Citat:
konstigt att palestinierna måste ha hjälp utifrån då dom var så framgångsrika, tror du på det själv? Paul så du påstår att USA:s vän Sauidiarabien ligger i krig med Israel? Paul så du påstår att Irak ligger i krig med Israel, hallå USA ockuperar Irak, sen till Yemen dom har säkert en så avancerad och stor krigsmakt så dom är ett hot ha ha ha.
Du frågade vilka arabländer som Israel ligger i krig med,länderna jag räknade upp förklarade krig mot Israel 1948 och har inte vad jag vet som Libanon, Egypten och Jordanien slutit fred med Israel.
Citat:
1967 års gräns är vad FN vill att Israel ska dra sig tillbaka till och du säger att dom vill dra sig tillbaka men ändra "lite" på gränsen så min fråga till dig Paul hur mycket är "lite"
Läs vad FN verkligen vill jag trodde att om jag gjode vissa delar i fetstil så skulle du ha lättare att förstå men jag misstog mig. Jag vet inte vilka mindre ändringar Israel vill göra. Jag har en fråga till dig som har vänstersympatier varför gnäller ni inte något om Karelen och Kurilerna som Sovjetunionen har ockuperat?
Citera
2005-10-23, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paul Tibbets
Du frågade vilka arabländer som Israel ligger i krig med,länderna jag räknade upp förklarade krig mot Israel 1948 och har inte vad jag vet som Libanon, Egypten och Jordanien slutit fred med Israel.
Läs vad FN verkligen vill jag trodde att om jag gjode vissa delar i fetstil så skulle du ha lättare att förstå men jag misstog mig. Jag vet inte vilka mindre ändringar Israel vill göra. Jag har en fråga till dig som har vänstersympatier varför gnäller ni inte något om Karelen och Kurilerna som Sovjetunionen har ockuperat?
Trodde inte Sovjet fanns längre.
Citera
2005-10-23, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Klänning
Snälla, vad är det jag läser!!!!!

Känns lite som ett mysslickande från den svenska grundskolans sida att man inte lär ut histora längre

läs hela mitt inlägg!!
Dom judiska kvatreren i Jerusalem är dom älska i världen. Där har det bott judar i alla tider, minst lika länge som palestinierna.

Jag tycker definitivt att det är ett misslyckande med svensk skolundervisning, som endast lär ut vänsterpropagana...
Citera
2005-10-23, 13:30
Medlem
Paul Tibbetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Trodde inte Sovjet fanns längre.
Nej men det var Sovjet som ockuperade och Ryssland har inte heller givit tillbaka områdena.
Citera
2005-10-24, 13:01
Bannlyst
Citat:
Finns det en bild av dig under rubriken indoktrinerad i uppslagsboken eller? Att Hamas i allmänhet anfaller civila mål och att Israelerna i allmänhet anfaller militära mål det är det väl få som bestrider (vad gäller att Hamas anfaller civila mål tror jag inte ens dom själva bestrider). Att tycka att Hamas är sköna snubbar visar att det är något som inte är rätt ställt i ditt sinne.

Nu har ju de flesta västländer erkänt Israel inklusive Sverige så det är ju bara att köpa läget. Dina fantasier om att Israel inte har existensrätt var har du fått dom ifrån kom dom i en dröm eller? Det enda stället i mellanöstern där det är lite ordning är just demokratin Israel hur kan du tro att upplösa den skulle leda till någon ordning?
Och vad fan snackar du för jävla häst-dynga? Israel (Pissrael) anfaller såväl barn som gamla och gravida kvinnor, med motiveringen att de är "terrorister" trots att deras enda brott varit att de varit just palestinier. Är inte det att anfalla civila va???!!! Sen kommer väl du säker med något puckat skit-resonemang om att "det kanske funnits någon Hamas-sympatisör" i bostadshuset som de skickat en missil i", men då säger jag så här, att vid samtliga mål som Hamas anfallit, så har det säkerligen funnits en soldat på permission, en bosättare, eller någon annan extremist-sympatisör och därmed har SAMTLIGA varit legitima (och, om du så vill, "militära") mål. Palestineierna har föressten ingen armé så det är fullständigt omöjligt för Pissrael att anfalla "militära" mål, så det så!

Du anser att enbart för att ett litet antal västländers regieringar en gång i tiden blev uppköpta av jude-maffian och "erkände" Pissrael så är det existensberättigat? Då säger jag så här, tar du upp frågan om Israels avskaffande upp till diskussion bland hela världens befolkning, även de i Mellanöstern, Asien och Afrika, så är jag övertygad om att de skulle rösta bort Israel så det bara dånar om det!

Att du sen har en megamassmördare som Paul TIbbets som idol visar ju bara tecken på ditt sinnestillstånd (och NEJ, säg inte att bara han agerade på "order" för då måste du sympatisera med Hamas bombare också, då även de agerar på order i ett krig, för det är ett krig, det har Israel själv utlyst).
Citera
2005-10-28, 16:34
Medlem
Paul Tibbetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cazzo9
Och vad fan snackar du för jävla häst-dynga? Israel (Pissrael) anfaller såväl barn som gamla och gravida kvinnor, med motiveringen att de är "terrorister" trots att deras enda brott varit att de varit just palestinier. Är inte det att anfalla civila va???!!! Sen kommer väl du säker med något puckat skit-resonemang om att "det kanske funnits någon Hamas-sympatisör" i bostadshuset som de skickat en missil i
I det fallet där dom anföll ett bostadskomplex med en missil så var det en ledare för hamas militära gren som dödades. Han använde de civila som en sköld mot angrepp och det är hans fel att dom dog.
Citat:
men då säger jag så här, att vid samtliga mål som Hamas anfallit, så har det säkerligen funnits en soldat på permission, en bosättare, eller någon annan extremist-sympatisör och därmed har SAMTLIGA varit legitima (och, om du så vill, "militära") mål. Palestineierna har föressten ingen armé så det är fullständigt omöjligt för Pissrael att anfalla "militära" mål, så det så !)
Skillnaden mellan Israel och palestinierna är att Israel siktar på militära mål och ibland så kommer civila till skada av misstag, palestinierna siktar på civila och ibland så kommer militärer till skada av misstag.

Citat:
Du anser att enbart för att ett litet antal västländers regieringar en gång i tiden blev uppköpta av jude-maffian och "erkände" Pissrael så är det existensberättigat? Då säger jag så här, tar du upp frågan om Israels avskaffande upp till diskussion bland hela världens befolkning, även de i Mellanöstern, Asien och Afrika, så är jag övertygad om att de skulle rösta bort Israel så det bara dånar om det!
Har du några belägg för dina påståenden eller fantiserar du som vanligt? Förövrigt så var Sovjetunionen det första landet som erkände Israel.

Citat:
Att du sen har en megamassmördare som Paul TIbbets som idol visar ju bara tecken på ditt sinnestillstånd (och NEJ, säg inte att bara han agerade på "order" för då måste du sympatisera med Hamas bombare också, då även de agerar på order i ett krig, för det är ett krig, det har Israel själv utlyst).
Prefixet mega syftar på miljoner dvs drygt 12gånger så många som dog i Hiroshima. Japan var i krig med USA och Hiroshima var ett militärt mål. Genom att bomba Hiroshima och Nagasaki så kunde en invasion undvikas, vilket sparade många fler liv än de som gick åt i de två städerna.
Citera
2005-10-28, 16:45
Medlem
uranuz_hertzs avatar
Citat:
I det fallet där dom anföll ett bostadskomplex med en missil så var det en ledare för hamas militära gren som dödades. Han använde de civila som en sköld mot angrepp och det är hans fel att dom dog.

Frågan är bara om de hade bombat huset om det hade funnits israeler där... Det finns ett utbrett förakt för liv som gestaltar sig väldigt tydligt när man "rättfärdigar" mord för att nå ett visst mål. För mig finns det väldigt få scenarier där mord skulle kunna rättfärdigas på civila för att ha ihjäl målpersonen.
En Hamasledare är lika effektiv död som levande och hans efterföljare blir bara mer varse om fiendens hänsynslöshet som i sin tur rättfärdigar deras hänsynslöshet.

Citat:
Skillnaden mellan Israel och palestinierna är att Israel siktar på militära mål och ibland så kommer civila till skada av misstag, palestinierna siktar på civila och ibland så kommer militärer till skada av misstag.

Nu ljuger du igen. Israel är mycket medvetna om vad deras attacker kommer att kosta i palestinska liv. Bara för att palestinierna använder ruttna taktiker rättfärdigar inte det att Israel lägger sig på samma låga nivå.
Citera
2005-10-28, 16:46
Medlem
Fourt Wentys avatar
Citat:
Prefixet mega syftar på miljoner dvs drygt 12gånger så många som dog i Hiroshima. Japan var i krig med USA och Hiroshima var ett militärt mål. Genom att bomba Hiroshima och Nagasaki så kunde en invasion undvikas, vilket sparade många fler liv än de som gick åt i de två städerna.
2005-10-24 13:01

Men hur var det Hamassnubbarna nurå?
Om de också agerar på order så måste du ju tycka att det är helt ok i krig, eller?

Hiroshima var INTE ett militärt mål, det hävdar nog inte ens amerikanska historiker.
Citera
2005-10-28, 16:49
Medlem
vejroniottans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fourt Wenty
Men hur var det Hamassnubbarna nurå?
Om de också agerar på order så måste du ju tycka att det är helt ok i krig, eller?

Hiroshima var INTE ett militärt mål, det hävdar nog inte ens amerikanska historiker.

Vad skulle ha bombats istället? Det mesta var ju redan bombat men japanerna gav sig ändå inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in