Citat:
Ursprungligen postat av nyman
Till sist 1600-talstänkaren Engelbreckt som frågar hur långt tillbaka i tiden man ska gå för att få kräva sitt land tillbaka och så skämtar han om Indianerna, i det palestinska fallet så är det bara att man rättar sig efter vad FN sagt och dom har slagit fast att 1967 års gränser ska gälla.
Ja? Jag sa ju att jag ansåg att Israel borde respektera FNs delningsbeslut. Snälla, läs mina inlägg ordentligt innan du kommenterar dem!
Dessutom borde man inte använde FN som argument om man argumenterar för upplösandet av Israel eftersom de konstaterar i delningsbeslutet att det ska finnas både finns en israelisk och en palestinsk stat.
Det var faktiskt du som först använde dig av indianerna och de svarta i sydafrika som jämförelse. Jag förklarade varför jag inte ansåg att det var jämförbart och nu häcklar du mig för att jag bemöter dina argument.
Citat:
Ursprungligen postat av nyman
Sedan så kan man ju spinna vidare på Engelbreckts skämt om Indianerna, dom förlorade sitt land för några hundra år sedan medans judarna förlora sitt bibliska (sagoland) för 2000 år sedan så nog tycker jag att indianerna skulle ha en större chans att få tillbaka sitt land än judarna som förlorade sitt land för tusentalsår sedan.
Så hur kan du engelbreckt hävda att judarna har rätt att kräva sitt land tillbaka som dom förlora för 2000 år sedan medans du skrattar ått att indianerna skulle ha rätt till sitt land som dom förlora för några hundra år sedan?

Jag har sagt det här förut, men jag ska säga det än gång till eftersom du inte förstod vad jag menade.
Anledningen till att judarna har rätt till landet är att de bor där nu. Det finns inget sådant som historisk besittningsrätt enligt mig.
Om det fanns något sådant som historisk besittningsrätt, som du verka anse, skulle indianerna kunna kräva tillbaka Nordamerika, aztekernas ättlingar deras områden, Ryssland bitar av Sverige och Danmark göra anspråk på hela Norge. Det är det jag tycker är skrattretande och det är faktiskt det som är konsekvensen av ditt resonemang.
Jag har konsekvent hävdat att inget land kan ha historisk rätt till ett område och om du är för dum för att förstå vad jag menar är det ingenting mer jag kan göra.
Snälla, sluta tillskriva mig åsikter jag inte gett uttryck för och bemöt mina argument istället! Hur lång tid skall gå innan ett folk förlorar sin besittningsrätt? Om du nu verkligen anser att det finns något sådant som historiska besittningsrätt.