2007-11-19, 20:38
Medlem
BlackBeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabear
Vilka godtyckliga bestraffningar? Dem enda få exemplen som jag kan se att israel gjort fel är de -enstaka- gånger soldater har skjutit ihjäl civila utan anledning och när de förstör odlingsmark. Men jag har faktiskt aldrig sett en israel i svensk media försöka förklara varför dem river den marken dem gör. Istället så sätter reportrarna orden i munnen på vad israel vill. Personligen tror jag aldrig på något som svensk media säger, och det finns faktiskt motargumentationer mot så gott som allt som du kritiserar israel att vara odemokratisk för.

Tortyr?

Att döda terrorister är inte mord, det är inte heller mord från israels del när hamas osv använder barn och kvinnor som mänskliga sköldar och de dör i strider.

Du måste vara ganska naiv eller vill du inte se när man med bulldozers river hela kvarter eller med flygplan skjuter in i bostadsområden. Ja tortyr förekommer frekvent i Israeliska fängelser det där med mänskliga sköldar tror du på den propagandan själv egentligen. Sorgligt i så fall! Och Amnesty dem hittar på bara enligt dig? Ja Israel är en semidemokrati och är inte i närheten av riktig demokrati enligt västeuropeisk modell.
Citera
2007-11-19, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Theodor
De flesta av Mossads offer var terrorister och förtjänade att dö. Men visst skedde det tråkiga misstag, men de var som sagt misstag.
Vad beträffar brevbomber så skickade terrorister hundratals brevbomber till israeliska ambasader över hela världen. Och den som anses ha uppfunnit brevbomben är inte Israel, utan en svensk som hette Martin Ekenberg .
När du nämner en bombräd i Irak 1981 antar jag att du syftar på operation Opera, som var en lyckad bombräd mot en irakisk kärnkraftreaktor. En attack som hindrade Saddam, som använt massförstörelsevapen mot sin egen befolkning, från att skaffa sig kärnvapen.

Är inte det också lite dubbelmoral att gnälla över Mosad och Israel samtidigt som man heter "hitlervarbra" ? Jag får också känslan att om det varit den turkiska underrättelsetjänsten som gjort samma saker hade du inte ens nämnt det, då du enligt min mening bara är ute efter att misskreditera judar.

jag misskrediterar inte judar utan gillar inte dom heltenkelt som många andra här på fb och är inte tvungen till det.
Sen vad det beträffar turkiska underrätellsetjänten är jag svagt insatt i men tror inte dom handlar på samma vidrigia sätt som judar gör.
En död jude är en bra jude!
Citera
2007-11-19, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBeaver
Tja nu heter den här tråden avskaffa Israel men du kan ju starta en tråd om skurkarna i Turkiet som har samma typ av semidemokrati som Israel.

Turkiets underrättelsetjänst var bara ett exempel och parantes för att visa vad jag tror är ett dåligt motiv bakom en argumentering. Motivet bakom ett påstående är alltid viktigt. Och om motivet är att till varje pris få nått att framstå som dåligt så anser jag att det föringar hela argumentet.

Citat:
Sen ska väl inte ni Israelvänner gnälla om innehav av kärnvapen eller hur?

Rätten att inneha kärnvapen var inte det väsentliga i mitt påstående. Det jag försökte belysa var att personen "hitlervarbra" försökte få det att framstå som de bombat vilken anläggning som helst utan något som helst anledning. Det gjorde han genom att utelämna viktig information.
Och nu när du endå tar upp det så har Israel all rätt att ha kärnvapen, Irak har det inte, men det kan man ta i en annan topic.

Så, nu har jag klarlagt en del saker som du borde förstått efter att ha läst mitt förra inlägg, nöjd nu ?
Citera
2007-11-19, 20:53
Bannlyst
Citat:
Turkiets underrättelsetjänst var bara ett exempel och parantes för att visa vad jag tror är ett dåligt motiv bakom en argumentering. Motivet bakom ett påstående är alltid viktigt. Och om motivet är att till varje pris få nått att framstå som dåligt så anser jag att det föringar hela argumentet.

Rätten att inneha kärnvapen var inte det väsentliga i mitt påstående. Det jag försökte belysa var att personen "hitlervarbra" försökte få det att framstå som de bombat vilken anläggning som helst utan något som helst anledning. Det gjorde han genom att utelämna viktig information.
Och nu när du endå tar upp det så har Israel all rätt att ha kärnvapen, Irak har det inte, men det kan man ta i en annan topic.

Så, nu har jag klarlagt en del saker som du borde förstått efter att ha läst mitt förra inlägg, nöjd nu ?

Nämen forsätt på tråden om varför guds valda folk herr judar ska ha rätt till kärnvapen ??
Citera
2007-11-19, 22:12
Medlem
BlackBeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hitlervarbra
Nämen forsätt på tråden om varför guds valda folk herr judar ska ha rätt till kärnvapen ??

Ja varför ska en instabil stat som Israel ha kärnvapen? Borde ju avväpnas omgående faktiskt. Kan någon se ett vettigt argument? Nej vi ser ju resultatet alla vill ha kärnvapen till slut.
Citera
2007-11-19, 23:17
Medlem
Citat:
Ja varför ska en instabil stat som Israel ha kärnvapen? Borde ju avväpnas omgående faktiskt. Kan någon se ett vettigt argument? Nej vi ser ju resultatet alla vill ha kärnvapen till slut.

Haha patetiskt. Israel ska inte få ha kärnvapen, men Irak under Saddam Hussein skulle få ha det ? Israel hatet når nya nivåer . (Det är iallafall så jag uppfattar ditt svar på mitt inlägg om Israels bombning av Iraks kärnkraftsreaktor.)

Israel har kärnvapen eftersom de behöver ha det. När Israels inte längre hotas av grannar som Syrien, Iran, Gaza och Hizbollah, och personer som "hitlervarbra" som hatar judar inte längre existerar, då kan vi börja diskutera om Israel bör ha kärnvapen eller inte.
Och på vilket sätt skulle Israel vara instabilt? Israel är extremt stabilit i jämförelse med kärnvapen makter som t.ex. Pakistan.

Saddam Hussein hade däremot använt kärnvapen i kriget mot Iran. Han använde ju gas så varför inte kärnvapen? Det hade också hindrat omvärlden från att reagera då han ockuperade Kuwait. Han hade kunnat ge dem till terrorister. Och det hade låtit honom och hans söner och deras söner stanna vid makten i Irak.

Men självklar var det enligt er hemskt att elaka Israel bombade stackars Saddams kärnreaktor.

Detta kanske var lite off-topic, men kärnvapen hos Israel hindrar iallafall idioter, som många här, att "avskaffa Israel". Ett land som har lika mycket existens berättigande som Tyskland, Kina, Turkiet etc
Citera
2007-11-19, 23:26
Medlem
BlackBeavers avatar
Citat:
Haha patetiskt. Israel ska inte få ha kärnvapen, men Irak under Saddam Hussein skulle få ha det . Israel hatet når nya nivåer .

Israel har kärnvapen eftersom de behöver ha det. När Israels existens inte längre hotas av grannar som Syrien, Iran, Gaza och Hizbollah, och personer som "hitlervarbra" som hatar judar inte längre existerar, då kan vi börja diskutera om Israel bör ha kärnvapen eller inte.
Och på vilket sätt skulle Israel vara instabilt? Israel är extremt stabilit i jämförelse med kärnvapen makter som t.ex. Pakistan.

Saddam Hussein hade däremot använt kärnvapen i kriget mot Iran. Han använde ju gas så varför inte kärnvapen? Det hade också hindrat omvärlden från att reagera då han ockuperade Kuwait. Han hade kunnat ge dem till terrorister. Och det hade låtit honom och hans söner och deras söner stanna vid makten i Irak.

Men självklar var det enligt er hemskt att elaka Israel bombade stackars Saddams kärnreaktor.

Detta kanske var lite off-topic, men kärnvapen hos Israel hindrar iallafall idioter, som många här, att "avskaffa Israel". Ett land som har lika mycket existens berättigande som Tyskland, Kina, Turkiet etc

Jaha vem påstår att Saddam skulle få ha kärnvapen?Har du svårt med läsförståelse? Att Israel skulle ha samma existensberättigande blir ju inte sant bara för att du påstår det. Ren BS med andra ord. Den enda idiot som jag upptäckt hittills är ju du som kommer med en massa struntprat. Israel ska inte ha kärnvapen, ett så instabilt land ska inte ha sånt inte Pakistan heller!
Citera
2007-11-19, 23:39
Medlem
Citat:
Jaha vem påstår att Saddam skulle få ha kärnvapen?Har du svårt med läsförståelse? Att Israel skulle ha samma existensberättigande blir ju inte sant bara för att du påstår det. Ren BS med andra ord. Den enda idiot som jag upptäckt hittills är ju du som kommer med en massa struntprat. Israel ska inte ha kärnvapen, ett så instabilt land ska inte ha sånt inte Pakistan heller!

Hehe, ok du vill ha en kärnvapen fri värld ? Då ber jag om ursäkt. Jag är rädd att jag blandat ihopp ditt inlägg med "hitlervarbra"s. Där han gråter bittra tårar över att Israel satte stopp för Saddams kärnvapen planer genom att bomba en "forskningsanläggning".
Men efter att jag angripit honom för hans inlägg, så angriper du direkt mitt, så det kan också vara en anledning till att jag trodde att du stödda hans åsikter.
Jag väntar också fortfarande på vad det är som gör Israel instabilt och på vilket sätt detta påverkar deras kärnvapen.

Vad beträffar Israels existensberättigande så är det snarare du som ska säga vad som skiljer länder såsom t.e.x. Kina, Tyskland, Polen och Turkiet åt från Israel så mycket att Israel inte ska få existera. (Om du redan nämt det någonstans i ämnet så var snäll gör det igen, det är som sagt en väldigt lång diskussion på 192 sidor en så länge.)
Citera
2007-11-20, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hitlervarbra
men är det inte så att Israelerna har skapat sin egna fiender ?

då förtjänar varenda liten jävla jude döden...

Hitler var en bra man för han återvann i allafall judarna och tillverkade tvål av dom som var till använding.

Israel, och vad dom har gjort, och deras krig, och deras existensberättigande är en sak. Men vad fan har nazisternas mördande av judar i Polen med saken att göra? Var det rätt av nazisterna att mörda t.ex. en judisk familj, som levt på sin gård hela sitt liv och inte vill ha nått med omvärlden att göra eftersom Israel skulle komma att ha fiender i arabvärlden?

Enligt ditt resonemang förtjänar alltså alla i en nation att dö om de har skapat sig fiender, i detta fallet Israel. Enligt det korkade resonemanget, förtjänar alltså också alla tyskar att dö eftersom de skapade sig fiender i ww2 genom sin ockupation av t.ex. Danmark och Norge.
En rikigt korkad och ologisk teori för att försöka säga att Israel inte ska få existera. Om det nu är det du vill ha sagt? Men det antar jag, annars är du nog riktigt off-topic. Jag skulle inte tro att många de som anser att Israel inte ska få existera håller med dig heller...
Citera
2007-11-22, 20:21
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ben Avraham
Judendomen började med Abraham, som levde ca 2000 f.v.t. dvs för 5000 år sedan. Abraham fick ett löfte om att landet han levde i, Kanaans land, skulle ges till hans efterkommande, dvs folket genom Jakob, Israels folk. Det har alltså bott judar i Israel sedan ca 5000 år tillbaka. Efter återvändandet från Egypten grundades det Davidiska kungariket, som när det var som störst innefattade mycket, mycket mer än vad Medinat Israel har idag. http://en.wikipedia.org/wiki/Imageavids-kingdom.jpg
Bara så du vet.
Påstår du ja! Men Israel Shahak menar att judendomen är cirka 3000 år gammal och av någon outgrundlig anledning förlitar jag mig mera på hans uppgifter än en vilsen judaismförsvarare som av någon svårbeskrivlig anledning propagerar för "Israel" på FB.

5000 år? Enligt mina och andras beräkningar blir det "bara" 4000 år. Men du som tillhörig 'det utvalda folket' kanske vet bättre?

Söker man på det namn du uppger: http://www.google.se/search?hl=sv&q=Davidiska+kungariket&meta=, så får man blott 2 träffar, varför? Dessutom fungerar inte dina länkar.

Bara så du vet.
Citera
2007-11-22, 21:07
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giladi
Du svarade - skrev - utan att läsa Sjöbergs fråga. Att förintelsen överglänsar andra systematiska mord i moderhistoria är ett faktum lätt att konstatera, men frågan gälde preskriberingen som inte äger kraft där och det måste väl ändå vara en fråga för jurister. Brist på sammanhang...som är fö synonymt med ditt sätt att resonera blir uppenbart även i det lilla st. Läs åter Sjöbergs fråga så ser du själv.

[QUOT=BlizzardKingE]Det är inget 'snicksnack' alls.

Definitivt!!

På vad sätt menar du skiljer sig - eller bör judar skilja sig - från kristna, muslimer, hinduer eller andra religioner. Är det omöjligt att judar ha delltagit i strider även under WWI, dödat varandra i strider...? Menar du att dina påstående om bolsjevismen, bevisar att det var en systematisk orkestrerade mord ( i likhet med det som nazisterna gjorde på judar, zigenare t.ex) utförda av judisk ledning och pöbel...i syfte att upprätta en "viss" judisk intresse/nation eller parti, fri från andra element av spesifia religiösa politiska karaktär ..eller vad fan menar professorn...nu ?[/quote]

Med tanke på dina argument och sätt att resonera är det oerhört svårt att ta dig på allvar. Att du sedan vill utge dig för att vara en professor på väg, är inte alls skrattretande som någon har skrivit utan tragiskt..[/quote]

Sjukt...som sagt![/quote]

* Palestina har dock hetat Palestina efter att Romarna har bestämt sigf för detta namn i syfte att förnedra judarna. Området hette Israel/Jehuda innan den romerska ledningen bestämde sig för att ändra på't!!

* Judar har inte alls varit de första och det är ingen som påstår detta heller. De har dock varit - bevisligen - innan de som kallar sig palestinier och deras förfäder, varit där. De har dessutom gett områdert sitt namn. Israel/ Jehuda

* Frågan gällde stöldgodset (om du kunde för en gångskull öäsa texterna kontextuellt, mannen). Godset /Jehuda-Israel har stulits i turer från områdets innevånare vilket jag överbevisat Sjöberg.

* Om det är enligt honom, utifrån europiska moraliska grundvärderingar, som människors har rätt att kräva tillbaka sin bestulna gods, så vilar samma rätt på judarna liksom på sina arabiska gannar - eftersom de ägde/äger markerna och blivit bestula av dessa i - omgångar dessutom - punklt slut!!

* Fö Styrde hebreerna området i mer än 400 år. Varit i majoritet men okuperade av andra element i mer än 500 år...och var dem första i området att skaffa institutioner och konstitioner och utförda ägarbevis för egendom, och ett juridisk system med lagstiftning ...så bevis på judisk ägt , dock stulet (av palestinierna/Kungadömet Jordanien" ) mark finns för din del antecknat. Men det borde en professor på väg känna till eller...[/quote]

Jag vet inte. Det får du svara, då du drog in konverteringen av judar 640. Vad syftade du på då...? Får inte judar konvertera?[/quote]

professor -som sagt. Det är bara P:et som stämmer Patetiskt!! Jerusalem är en judisk stad, med judiska rötter. Innan dess var stället en fattig Jebussitisk by utan vare sig religiös eller politisk betydelse. You Do...have some problem with it...mannen!![/quote]

Denna missupfattning är jag skyldig till. Tyvärr var jag inte tillräckligt klar. Det är just diasporan i Östeoropa inklusive Turkiet, jag syftade på. Jag trodde du skulle fatta det.[/quote]

Så du vill lära mig nu min "rätta" historia. [/quote]
Nja, även om du har gått någon svenskakurs blir ditt språk tyvärr inte mera övertygande än det var innan ditt nickbyte (hette inte den där tillfångatagna soldaten Givadi?). Och jag svarade på ditt inlägg!

Skiljer sig? Så skrev jag inte. Ett flertal judar stred i Wehrmacht:

http://www.kansaspress.ku.edu/righit.html

Jag ställer en kort fråga; var cirka 8 av 10 bolsjeviker av judiskt ursprung eller ansåg sig vara det?

Specifisera gärna de argument du tillställer dig vara fakta!

Är skrinet tomt menar du????

Såvida du inte kan belägga ditt påstående med verifierbar källa kan du glömma sanningshalten.

Då du sannolikt tilhör denna skara av missledda judar borde du kanske lägga både Torah och Talmud åt sidan en stund och studera verkligheten? Men de flesta får konvertera utan problem.

Och du har inga problem med det?

Hur kan en konvertering bli till en 'diaspora'?

Försöker...
Citera
2007-11-22, 21:27
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cipramil
Israel beskylls för rätt mycket elände. Den saken är klar. Kan någon rekommendera någon läsning i ämnet - helst i bokform - för en icke insatt?
Finkelstein, Shahak, Khalidi, Ostrovsky.

www.amazon.com
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in