Citat:
Ursprungligen postat av Giladi
Du svarade - skrev - utan att läsa Sjöbergs fråga. Att förintelsen överglänsar andra systematiska mord i moderhistoria är ett faktum lätt att konstatera, men frågan gälde preskriberingen som inte äger kraft där och det måste väl ändå vara en fråga för jurister. Brist på sammanhang...som är fö synonymt med ditt sätt att resonera blir uppenbart även i det lilla st. Läs åter Sjöbergs fråga så ser du själv.
[QUOT=BlizzardKingE]Det är inget 'snicksnack' alls.
Definitivt!!
På vad sätt menar du skiljer sig - eller bör judar skilja sig - från kristna, muslimer, hinduer eller andra religioner. Är det omöjligt att judar ha delltagit i strider även under WWI, dödat varandra i strider...? Menar du att dina påstående om bolsjevismen, bevisar att det var en systematisk orkestrerade mord ( i likhet med det som nazisterna gjorde på judar, zigenare t.ex) utförda av judisk ledning och pöbel...i syfte att upprätta en "viss" judisk intresse/nation eller parti, fri från andra element av spesifia religiösa politiska karaktär ..eller vad fan menar professorn...nu ?[/quote]
Med tanke på dina argument och sätt att resonera är det oerhört svårt att ta dig på allvar. Att du sedan vill utge dig för att vara en professor på väg, är inte alls skrattretande som någon har skrivit utan tragiskt..[/quote]
Sjukt...som sagt![/quote]
* Palestina har dock hetat Palestina efter att Romarna har bestämt sigf för detta namn i syfte att förnedra judarna. Området hette Israel/Jehuda innan den romerska ledningen bestämde sig för att ändra på't!!
* Judar har inte alls varit de första och det är ingen som påstår detta heller. De har dock varit - bevisligen - innan de som kallar sig palestinier och deras förfäder, varit där. De har dessutom gett områdert sitt namn. Israel/ Jehuda
* Frågan gällde stöldgodset (om du kunde för en gångskull öäsa texterna kontextuellt, mannen). Godset /Jehuda-Israel har stulits i turer från områdets innevånare vilket jag överbevisat Sjöberg.
* Om det är enligt honom, utifrån europiska moraliska grundvärderingar, som människors har rätt att kräva tillbaka sin bestulna gods, så vilar samma rätt på judarna liksom på sina arabiska gannar - eftersom de ägde/äger markerna och blivit bestula av dessa i - omgångar dessutom - punklt slut!!
* Fö Styrde hebreerna området i mer än 400 år. Varit i majoritet men okuperade av andra element i mer än 500 år...och var dem första i området att skaffa institutioner och konstitioner och utförda ägarbevis för egendom, och ett juridisk system med lagstiftning ...så bevis på judisk ägt , dock stulet (av palestinierna/Kungadömet Jordanien" ) mark finns för din del antecknat. Men det borde en professor på väg känna till eller...[/quote]
Jag vet inte. Det får du svara, då du drog in konverteringen av judar 640. Vad syftade du på då...? Får inte judar konvertera?[/quote]
professor
-som sagt. Det är bara P:et som stämmer
Patetiskt!! Jerusalem är en judisk stad, med judiska rötter. Innan dess var stället en fattig Jebussitisk by utan vare sig religiös eller politisk betydelse. You Do...have some problem with it...mannen!![/quote]
Denna missupfattning är jag skyldig till. Tyvärr var jag inte tillräckligt klar. Det är just diasporan i Östeoropa inklusive Turkiet, jag syftade på. Jag trodde du skulle fatta det.[/quote]
Så du vill lära mig nu min "rätta" historia.

[/quote]
Nja, även om du har gått någon svenskakurs blir ditt språk tyvärr inte mera övertygande än det var innan ditt nickbyte (hette inte den där tillfångatagna soldaten Givadi?). Och jag svarade på ditt inlägg!
Skiljer sig? Så skrev jag inte. Ett flertal judar stred i Wehrmacht:
http://www.kansaspress.ku.edu/righit.html
Jag ställer en kort fråga; var cirka 8 av 10 bolsjeviker av judiskt ursprung eller ansåg sig vara det?
Specifisera gärna de argument du tillställer dig vara fakta!
Är skrinet tomt menar du????
Såvida du inte kan belägga ditt påstående med verifierbar källa kan du glömma sanningshalten.
Då du sannolikt tilhör denna skara av missledda judar borde du kanske lägga både Torah och Talmud åt sidan en stund och studera verkligheten? Men de flesta får konvertera utan problem.
Och du har inga problem med det?
Hur kan en konvertering bli till en 'diaspora'?
Försöker...