2007-11-23, 00:18
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Finkelstein, Shahak, Khalidi, Ostrovsky.

www.amazon.com

Ehh, pucko...du glömde ju Hitler, Adolf.
Citera
2007-11-23, 10:35
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Ehh, pucko...du glömde ju Hitler, Adolf.
Sprid judebolsjevismen bäst du kan.
Citera
2007-11-23, 15:11
Medlem
Citat:
Finkelstein, Shahak, Khalidi, Ostrovsky.

www.amazon.com

Några anda bra JUDISKA historiker är Benny Morris och en till vars namn jag för tillfället glömt (varit mycket uppmärksammad bed senaste tiden).

De här båda historikerna erkänner tillfullo det som hände 1948. MASSIV etnisk rensning.

ERGO: Man stal alltså Palestiniernas land. Inget tvivel mera. FAKTA.

2 reflektioner:

1. Varför erkänner man det nu (inte officiellt)? Därför att numera är Israel en kärnvapenbestyckad stormakt i Mellan-östern, vars existens inte är hotad.
2. Hur mycket lögner krävdes det av alla dessa korrespondenter i Svensk press för att dölja detta? De flesta judar som Cordelia E etc. Dessa massmedia var Judisk ägda. DN och Expressen etc.

Skamligt? Och otroligt fult!

PS: Namnet på den andra Israeliske historikern är Ilan Pappé.
Citera
2007-11-23, 15:24
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Sprid judebolsjevismen bäst du kan.

Lika välartikulerat intelligent som alltid. Jag är ju en välkänd judebosjevistisk förkämpe...

Ditt problem är bara att du är så genomskinlig. Inte ens den mest lågpannade skinnskalle kan missta dig för någpt annat än en vanlig nazistisk antisemit. Men tydlighet är bra. Synd bara att du måste låtsas om som om det var annat som var viktigt för dig, som palestiniernas väl och ve. Du har säkert kompisar i Syrien - kan inte de hjälpa palestinierna? Nej, just det, de behandlar väl palestinierna lika illa som israelerna...Fast de kanske inte alls har nån rösträtt i Syrien. Säkert judar som styr Syrien också. Det skulle väl passa in i din infantila världsbild. För om det egentligen var judar som organiserade både Tredje Riket och Sovjetunionen, så är det väl rimligt att anta att de även ligger bakom Baathpartierna och panarabismen. Och Wahabismen förstås.

När skall du tillträda din proffesur då?
Citera
2007-11-23, 15:32
Medlem
Citat:
Lika välartikulerat intelligent som alltid. Jag är ju en välkänd judebosjevistisk förkämpe...

Ditt problem är bara att du är så genomskinlig. Inte ens den mest lågpannade skinnskalle kan missta dig för någpt annat än en vanlig nazistisk antisemit. Men tydlighet är bra. Synd bara att du måste låtsas om som om det var annat som var viktigt för dig, som palestiniernas väl och ve. Du har säkert kompisar i Syrien - kan inte de hjälpa palestinierna? Nej, just det, de behandlar väl palestinierna lika illa som israelerna...Fast de kanske inte alls har nån rösträtt i Syrien. Säkert judar som styr Syrien också. Det skulle väl passa in i din infantila världsbild. För om det egentligen var judar som organiserade både Tredje Riket och Sovjetunionen, så är det väl rimligt att anta att de även ligger bakom Baathpartierna och panarabismen. Och Wahabismen förstås.

Vi Europeer tillsammans med Araberna.

Vad händer med Israel då? Försvinner illa kvickt. Judarna kan ju skickas till USA för där är de ju älskade. De har ödslat sina skattepengar på Israels militära uppbyggnad. Undrar hur man kan vara så korkad? Nåja, jänkare är inte så intelligenta, det ända de behöver är lite lögner. Så kan de strida för Israel både i Iraq och Iran.

Vilka utsökta korkskallar dessa Amerikaner är!!!

Uberfeta, underutbildade fängelsekunder. När de inte sprider våld och hot över hela världen, orättfädiga krig över hela planeten.
Citera
2007-11-23, 20:44
Medlem
nymans avatar
Läs israelens Ilan Pappes bok "Den Etniska Rensningen Av Palestina" så förstår ni kanske lite bättre varför allt fler förstår att Israel är ett skitland som man ska bojkotta så länge som dom fortsätter som dom gör.
Citera
2007-11-23, 20:49
Bannlyst
Citat:
Påstår du ja! Men Israel Shahak menar att judendomen är cirka 3000 år gammal och av någon outgrundlig anledning förlitar jag mig mera på hans uppgifter än en vilsen judaismförsvarare som av någon svårbeskrivlig anledning propagerar för "Israel" på FB.

5000 år? Enligt mina och andras beräkningar blir det "bara" 4000 år. Men du som tillhörig 'det utvalda folket' kanske vet bättre?

Söker man på det namn du uppger: http://www.google.se/search?hl=sv&q=Davidiska+kungariket&meta=, så får man blott 2 träffar, varför? Dessutom fungerar inte dina länkar.

Bara så du vet.

Jag litar hellre på traditionen än vad smågalna antisemiter påstår.
Citera
2007-11-24, 16:32
Medlem
Giladis avatar
Citat:
Lika välartikulerat intelligent som alltid. Jag är ju en välkänd judebosjevistisk förkämpe... /.../

När Cazzo har tid att ta emot honom och dela ut en, i sin - egen - självutnämnda megalomani-versitet...
Citera
2007-11-24, 19:25
Medlem
BeerMeUpScottys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyman
Läs israelens Ilan Pappes bok "Den Etniska Rensningen Av Palestina" så förstår ni kanske lite bättre varför allt fler förstår att Israel är ett skitland som man ska bojkotta så länge som dom fortsätter som dom gör.
Ta bort diktatorn och fanan som verkligen stod för etnisk rensning från din avatar innan du ö.h.t. utalar dig, din imbecill.
Citera
2007-11-25, 10:09
Medlem
Giladis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roliga Rune
Vi Europeer tillsammans med Araberna.

Vad händer med Israel då? Försvinner illa kvickt. Judarna kan ju skickas till USA för där är de ju älskade. De har ödslat sina skattepengar på Israels militära uppbyggnad. Undrar hur man kan vara så korkad? Nåja, jänkare är inte så intelligenta, det ända de behöver är lite lögner. Så kan de strida för Israel både i Iraq och Iran.

Vilka utsökta korkskallar dessa Amerikaner är!!!

Uberfeta, underutbildade fängelsekunder. När de inte sprider våld och hot över hela världen, orättfädiga krig över hela planeten.

Eurabia...en faktum på väg, eller är vi inte redan där? Och om det är så, verkar inte arabiseringen av Europa (i den nygamla konstelationen ) ha inneburit något konstruktivt eller produktivt, snarare tvärtom. Europas inflytande verkar ha försvagats. Kan du gissa varför..

http://www.aad-online.org/2005/English/10-October/15-20/20-10/1.html

De är tillräckligt intelligenta för att vara en ledande nation i precis alla livsområden.

Andra underutbildade fängelsekunder... kan du hitta här:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article393968.ab
Citera
2007-11-25, 18:36
Medlem
Giladis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cazzo
Egentligen borde man bajsa i din mun för du gillar visst att snacka skit, men okej, jag ska slå hål på dina patetiska "argument"... återigen.... Menar du att Israels existensberättigande grundar sig på att ni "fått" landet från högre makter? I så fall, varför ger ni inte bort en stor del själva till Raelrörelsen som jag tidigare efterfrågat? Jag ser att du undviker frågan av rädsla att vvara inkonsekvent, vilket du ändå varit genomlöpande, så inget nytt under solen här inte. Om du menar att Israel INTE fått det pga "Guds" löfte, utan av humanitära orsaker, varför ger ni inte en stor del tillbaka till dem vars land ni stal och som inte inbegriper ert "utlovade område"? M.a.o hyckleri hur man än vrider och vänder på det, men jag är inte förvånad, för vad kunde man förvända sig av en sionist?

Egentligen brukar jag spela i högre division men ska ändå försöka besvara kort och koncist. Du struntar - medvetet förmodligen – i fakta och dribblar med religionen som det vore en axiom, istället. Ditt ”skitsnack” tänkte jag inte kommentera.

Israels existensberättigande, för ditt vetande, villar på två viktiga grunder. Ingen av dessa, har du dock nämnt.

1. Israel är en medlem i FN. Alltså en nation bland många andra med liknande rättigheter.

2. Israel har bildats efter maning från FN. Statsbildningen har även blivit erkänt genom demokratisk röstning i Förenta Nationernas stora församling.

Vad gäller dina intressanta argument:

Religiösa/högre makter - Har du någonsin funderat över det faktum att även enligt Koranen, helgas det heliga landet åt bokensfolk…?

Eftersom du envisas med humanitära orsaker och överlämnandet av delar (stulen mark )som ligger utanför det s.k "utlovade område"?. vill jag ha en förklaring till varför ska just Israel ha, särskiljande humanitära förpliktelser gentemot sitt grannfolk och sina grannländer? Är inte det hyckleri i sig...? Jordanien t.ex besitter ( har alltså stulit) ca 65% av det omtalade – kontroversiella – "utlovade område"? Vilka territorier har Kungadömet Jordanien lämnat till d.s.k. palestinska folket?
Citera
2007-11-26, 13:53
Medlem
Bronco68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giladi
Egentligen brukar jag spela i högre division men ska ändå försöka besvara kort och koncist. Du struntar - medvetet förmodligen – i fakta och dribblar med religionen som det vore en axiom, istället. Ditt ”skitsnack” tänkte jag inte kommentera.

Israels existensberättigande, för ditt vetande, villar på två viktiga grunder. Ingen av dessa, har du dock nämnt.

1. Israel är en medlem i FN. Alltså en nation bland många andra med liknande rättigheter.

2. Israel har bildats efter maning från FN. Statsbildningen har även blivit erkänt genom demokratisk röstning i Förenta Nationernas stora församling.

Vad gäller dina intressanta argument:

Religiösa/högre makter - Har du någonsin funderat över det faktum att även enligt Koranen, helgas det heliga landet åt bokensfolk…?

Eftersom du envisas med humanitära orsaker och överlämnandet av delar (stulen mark )som ligger utanför det s.k "utlovade område"?. vill jag ha en förklaring till varför ska just Israel ha, särskiljande humanitära förpliktelser gentemot sitt grannfolk och sina grannländer? Är inte det hyckleri i sig...? Jordanien t.ex besitter ( har alltså stulit) ca 65% av det omtalade – kontroversiella – "utlovade område"? Vilka territorier har Kungadömet Jordanien lämnat till d.s.k. palestinska folket?

Det som i dag kallas Västbanken samt Gaza ockuperades ju av Transjordanien och Egypten efter 1948/49 års strider. Varför upprättade inte de en palestinsk stat när det hade chansen fram till 1967? Det är ju helt obegripligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in