Citat:
Ursprungligen postat av cazzo
Egentligen borde man bajsa i din mun för du gillar visst att snacka skit, men okej, jag ska slå hål på dina patetiska "argument"... återigen.... Menar du att Israels existensberättigande grundar sig på att ni "fått" landet från högre makter? I så fall, varför ger ni inte bort en stor del själva till Raelrörelsen som jag tidigare efterfrågat? Jag ser att du undviker frågan av rädsla att vvara inkonsekvent, vilket du ändå varit genomlöpande, så inget nytt under solen här inte. Om du menar att Israel INTE fått det pga "Guds" löfte, utan av humanitära orsaker, varför ger ni inte en stor del tillbaka till dem vars land ni stal och som inte inbegriper ert "utlovade område"? M.a.o hyckleri hur man än vrider och vänder på det, men jag är inte förvånad, för vad kunde man förvända sig av en sionist?
Egentligen brukar jag spela i högre division men ska ändå försöka besvara kort och koncist. Du struntar - medvetet förmodligen – i fakta och dribblar med religionen som det vore en axiom, istället.
Ditt ”skitsnack” tänkte jag inte kommentera.
Israels existensberättigande, för ditt vetande, villar på två viktiga grunder. Ingen av dessa, har du dock nämnt.
1. Israel är en medlem i FN. Alltså en nation bland många andra med liknande rättigheter.
2. Israel har bildats efter maning från FN. Statsbildningen har även blivit erkänt genom demokratisk röstning i Förenta Nationernas stora församling.
Vad gäller dina intressanta argument:
Religiösa/högre makter - Har du någonsin funderat över det faktum att även enligt Koranen, helgas det heliga landet åt bokensfolk…?
Eftersom du envisas med
humanitära orsaker och överlämnandet av delar (stulen mark )som ligger utanför det s.k "utlovade område"?. vill jag ha en förklaring till varför ska just Israel ha, särskiljande humanitära förpliktelser gentemot sitt grannfolk och sina grannländer? Är inte det hyckleri i sig...? Jordanien t.ex besitter ( har alltså stulit) ca 65% av det omtalade – kontroversiella – "utlovade område"? Vilka territorier har Kungadömet Jordanien lämnat till d.s.k. palestinska folket?