2006-05-09, 15:20
  #1081
Medlem
East Clintwoods avatar
Återupprepar mina tidigare ståndpunkter i tråden som jag minns dem;

Hela Mellanöstern - rubbet - bör jämnas med marken och göras till p-plats och (internationell) semesterort.

Inga problem kan någonsin lösas där nere så länge muslimer, kristna och judar tillåts att lalla runt där samtidigt. Och ingen av de kan acceptera att just deras "grupp" skall bort, alltså är enda lösningen att ALLA försvinner. Med eller utan våld struntar jag högaktningsfullt i.
Citera
2006-05-09, 18:43
  #1082
Medlem
sten.bs avatar
Gå in på kunskapskanalen och lyssna på en israelisk soldats erkännanden över sina övergrepp.
Citera
2006-05-09, 19:16
  #1083
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Givati
Det är av den anledningen jag drog, vilket vem som helst kunde ha förstått, skillnaden mellan den politiska och rligiösa längtan till Sion, genom att med ödmjukhet. Ja..av ödmjukhet enbart, antydde att jag kan inte så mycket av denne mans religiösa inställning till Sion. Men med tanke på vad du skrev så ser jag att jag skulle förstås inte skriva det. Det fick dig, av någon märklig anledning att tolka det som om jag inte begriper Haavat Zion ma hi...dvs esensen av kärlekn till Sion....Den religiösa/ och den politiska rörelsen, Sionismen... vilket är helt befängt, ju!!

Du får tro vad du vill i den frågan, förstås!!
Ska du prata om ödmjukhet som propagerar och försvarar en Berlinmurskopia och diverse terrorhandlingar? Nu är det så att en s k "politisk längtan" efter ett Eretz Yisrael bygger väldigt lite på religiös övertygelse. Mest fanatiskt storhetsvansinne!
Citat:
Jag behöver inte göra det. Åtminstone inte ännu...läsa Neturej Kartahs dravel! Och visst är det så...Ja om man följer strikt Saatmar Chasides... medeltida livssyn, och är en del av denna sekt som omfattar mindre än 0.001% av det judiska folket eller dess sätt att se på saken. Få in det i din trånga skalle, om det nu finns någon del som inte är besudlad med gammal nasseristysk, nazistiska ... överhöghetsfloskler!
Vill du medverka till en hederlig och ärlig debatt så måste du nog det. Annars blir det ju meningslöst och mynnar bara i åsiktskastning fram och tillbaka.

Ditt oerhörda ointresse för andras inlägg och länkar är ett tydligt tecken på din fanatism. Jag citerade nämnligen inte något från Neturei Karta (jag citerade från Jews Against Zionsm) men jag påminner gärna om deras läsvärda texter, som här t ex där skillnaden mellan zionism och judaism förklaras och hur zionistiska svin inte drar sig för att mörda även judar:

http://nkusa.org/AboutUs/Zionism/index.cfm
Citat:
Given the current assumptions of the mass media that seems to be a redundant title. Aren’t the two one and the same? Isn’t Judaism Zionism? Aren’t Jews by definition Zionists? This is an impression which is, as I hope will become absolutely clear by the end of this talk, totally false. It is, however, an impression that is today quite widespread, both among non – Jews as well as misinformed Jews.
[...]
In 1924, a scholarly Dutch Jew, Dr. Jacob Israel de Hahn, who functioned as a secretary of Rabbi Yosef Chaim Sonnenfeld (1849 - 1932 ) Chief Rabbi of Palestine, (may their memories be blessed) was murdered as he returned from evening prayers outside Shaarui Zedek hospital in Jerusalem. His crime was that he had been involved in discussions with Arab leaders that offered an alternative to Zionist hegemony. His murderers were members of the Haganah, a Zionist, so - called “defense organization.” In fact, Dr. de Hahn may well be described as the first victim of Zionist violence
in the Holy Land.

Yet, outside of a limited circle of anti - Zionist Jews, this cowardly and cold blooded murder is completely unknown.

Equally unknown to the general public was the ease with which Zionists turned on their fellow Jews, as in the sinking of Jewish refugee ships calculated to elicit world sympathy such as the S.S. Patria in 1940 and the
S. S. Struma in 1941 which cost the lives of 276 innocent Jews in the case of the former and 769 in the case of the latter.

More is known about pre - state terror campaigns against Arab and British innocents. Clearly, this was a movement that found human life cheap and public criticism intolerable.

Fortunately, though, Zionism is missing the most potent weapon in any ideology’s arsenal. It doesn’t have the truth on its side.
[...]
1) The very concept of Zionism was a refutation of the traditional Torah belief in exile as punishment and redemption and as dependant on penitence and Divine intervention.

2) The Zionists were overwhelmingly irreligious. There claim to represent the Jewish people before the world was preposterous. How can those who
reject Judaism be Jewish leaders? Their natural instincts were to uproot Torah and its observance.

3) Zionism was woefully unconcerned about non – Jews in general and
the Palestinian people already living in the land. Its heavy - handed policies were sure to cause much pain and suffering and lead world Jewry into needless conflict with the nations of the world.

4) Zionism would cause Jews to be less than loyal to the governments under whose auspices they lived in exile. This might weaken Jewish patriotism and exacerbate Jewish – Gentile conflicts.
[...]
The true Torah solution, the key to peace is the immediate return of Palestine to the Palestinians in its entirety including the Temple Mount and Jerusalem.

This would, of course, include a full right of return for all Palestinian refuges That is what elementary justice demands. This is the path of the Torah and of common sense.

The Jewish people have many mitzvos (commandments) to pursue in their exile. Fighting and killing Palestinian children are not among them.

Of course, today, millions of Jews reside in Palestine. Whether some, all or none of them might stay under Palestinian rule is, of course, up to the land’s rightful rulers, the Palestinians.
Citat:
Du... hollistisk,..sedan när precis.?
Sedan mer än tjugo år tillbaka då jag började fördjupa mig i den sörja det judiska nationalhemmet har lyckats åstadkomma i mellanöstern. Men du är så 'satans' vilseledd i ditt (påstådda) religiösa dravel att du omöjligen verkar kunna stifta bekantskap med verkligheten.
Citat:
Från Maghrebländerna, tex...Söderifrån upp från Arabien..och från Irak/Syrien förståss..men det var araber så man kan och SKA ursäkta det med: Det har väl skett folkförflyttningar i mellanöstern sedan urminnes tider,...
Du ser, du kan om du bara vill!
Citat:
...Xenofobia talade jag om...och klartgjorde att det inte är ett typiskt A-socialt fenomen riktat enbart mot judarna. Misstro mellan olika folkgrupper, är ett känt antropologiskt/socialt fenomen! Det finns dock, ett speciellt namn till fenomenet; hat riktat mot judar..Det heter Antisemitismen! Alltså misstro mot andra människor/ främmande folk, existerade under alla tider. Den fanns/finns även i Sverige. misstro mot andra behöver dock inte omedelbart leda till pogromer. När det gäller judar...dock råder det andra sociala regler...!!
Ja, xenofobia är uppenbarligen något du lider av. Anti-semitism är en judisk-zionistisk uppfinning som missbrukas för att skapa en 'tyck-synd-om-oss-känsla' hos icke-judar. "Om inte antisemitismen funnits hade juden uppfunnit den" . Och är det någon som misstror är det väl du som måste kalla kritiker av Israel och zionismen för anti-semiter och andra hatepitet.
Citat:
Tycker du att nya svenskar /andra flyktingar annorstädes... ska bemötas av samma naturliga reaktion (så skrev du tidigare...du även tyckte det var normalt) /behandling som dom gamla judiska innevånarna i Palestina...samt nya judiska emigranter, fick vid ankomsten till Palestina 1500 - 1900 talet ???? Intressant!

Jag skrev att när araber begrep - i slutet på 1800-talet - att de var utsatta för en regelrätt invasion så blev de naturligtvis heligt förbannade vilket är en fullt normal rektion, ja. Och du ljuger (medvetet?) när du påstår att judar blev slaktade av arber under immigrationen till Palestina. De som kom innan 1882 bemöttes på ett fridfull och vänligt sätt. Ett bevis på detta är alla de synagogor som judar fick bygga på allehanda platser bl a i byar som till största delen befolkades av araber. Ett annat bevis är vad de sefarder säger om samexistens med araber när de intervjuas i radioprogrammet Människor och Tro som jag länkade till. Tyvärr är programmet borttaget från SR's hemsida men jag har lagt upp en kopia här: http://rapidshare.de/files/20031794/tro.rm.html
Citat:
Varför var det 'alltid' deras fel.....är ju en av socialpsykologins största olösta gåtor. Det finns flera teorier, men livet ställer ofta frågor som vi inte har ett svar. Jag anser att det har med invanda/inlärda beteendemekanismer att göra! Om inte juden existerade, var man tvungen att hitta/skapa en...! Att leva utan syndabock vore ju fruktansvärt jobbigt...
Ha! Är det någon som behöver ha en syndabock så är det väl juden - allt enligt inlärda traditioner bland Herrens egendomsfolk - vem skulle annars förbarma sig över er? Det finns mycket diskriminering i judendomens historia. Jag ska läsa in lite Shahak och återkomma i ärendet.
Citat:
Ditt sätt att debattera dock, ger åtminstone en vink om något mer personifierat, dvs ..hat, avund...trångsynthet, förutfattade meningar, liksom fördomsfullhet och selektiv människoförakt(missantropi.).. och förmodligen uppväxt under extrema auktoritära förhållanden/fadern kanske......??? Läs gärna T.W.Adorno. Jag har citerat honom flertalet ggr. Ska återkomma till honom när tid gives...

Här tillgriper du - naturligtvis i brist på hållbara argument - det klassiska zionist-tricket att smutskasta debattmotståndaren med hatepitet.

http://www.judyandreas.com/
Citat:
"I am well aware of the tactics YOU, my Zionist brethren, use to quiet anyone who attempts to expose any of your subversive acts. If the person is gentile, you cry "you're anti-Semitic," which is nothing more than a smokescreen to hide your actions."
Citat:
Om pappret kunde känna skam skulle det gulna nu..
Det skulle t o m rodna när du torkar dig i klyset med det!
Citera
2006-05-09, 19:31
  #1084
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Spela inte dum! Dels gör man Israel värre än vad det är och dels så förringar man kommunismen.

MVH
/Herr Lindholm
Vem fan är det som är dum här?
Israel förtjänar kritik mot denna satans apartheidmur!
Vem vill förringa den judiska uppfinningen 'kommunismen'?
Citera
2006-05-09, 19:36
  #1085
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Det är väl snarare personer som du som mår dåligt av att det finns judar som är mer upptagna med att leva sina liv än att fastna i historien.

MVH
/Herr Lindholm
Möjligen kan man må dåligt av din okunnighet om mellanöstern och din fanatiskt positiva inställning till ett gäng rövare och banditer som med hjälp av en religiös manual och terror påstår sig ha besittningsrätten till ett visst geografiskt område, om man är lagd åt det hållet.
Citera
2006-05-09, 20:18
  #1086
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Givati
Jag har åtminstone fattat att du vill gärna dra ner debatten till en sketen avgrundsnivå..där du känner dig hemma!
Så pass!!?!! Men någon kommentar till mitt påstående har du inte? Det är uteblivna svar och substanslösa kommentarer som drar ner debatten till den sketna avgrundsnivå där du känner dig hemma, Herr Zionistshomer!
Citat:
Med handen på hjärtat, vore det inte mer konstruktivt att sluta tramsa om min personlighet, då du ändå verkar ha svårt att placera den, i ngt av dina fördomsfulla fack!
Vem är det som är fördomsfull? Den som ironiserar över kommentarer, dodging och nick eller den som använder hatepitet för att smutskasta sin motdebattör?
Citat:
Patetiskt! Läs mitt svar till honom...# 1080
Nä, en fundamentalist kan naturligtvis inte ta avstånd. Det var ju dumt av mig att tro det.
Citat:
Bullshit...jag konfronterade hans obildade påståenden om s.k "Berlinmur" med 4 bra argument...

http://www.flashback.org/showpost.php?p=4149658&postcount=1067
Äsch, yrande från en vilsegången religionsutövare. Israels säkerhetsproblem är staten Israel själv. Hade de betett sig lika ödmjukt som deras kusiner gjorde och har gjort i århundraden innan 1900-talets början så hade problemet varit minimalt.
Citat:
Som sagt var..det är jag som undviker att svara eller kommentera det mesta som är komprometterande för Israel.
Precis! När du väl svarar så är det med en salig smörja av lögner och undvikande påståenden. Jag frågar igen, vad fan har sjukvård med ett egenskapat säkerhetsproblem att göra? Dessa 33 attacker på 1460 dagar ska jämföras med den dagliga terror de utsätter sina semitiska kusiner för. Ja just det ja, ashkenazer härstammar ju till största delen från Khazaria så de anser sig kanske ha rätt att terrorisera vem de vill?
Citat:
Född i Israel... har båda israelisk och svensk och medborgarskap.
Så pass!!!
Citat:
för III:e gången

.....Deras rekommendationer grundar sig på vård av över 500 skadade och sårade efter mer än 33 olika terrorattacker de senaste fyra åren, och du menar att du fortfarande inte förstår att Israels åtägrd är helt adekvat till säkerhetsproblemet..!? Trodde det var jag som inte kunde läsa, skriva, förstå..etc...

Jag kan till skillnad från dig, åtminstone dra den logiska slutsatsen - från texten - att 33 terrordåd på 4 år, innebär att muren, inte är ett resultat av att israeler överdriver sin sekärhetsproblem!
Som jag skrev här ovan, hade de visat ödmjukhet istället för rasism och främlingsfientlighet hade situationen varit betydligt beskedligare.
Citera
2006-05-09, 20:35
  #1087
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Givati
Det du tydligen inte fattar, trots ditt perfekta svenska... är att ni gör en björntjänst, åt er själva och palestinagruppen. Att ni sedan skämer ut det svenska folket..är en annan fema!!
Nej du lilla soldathycklare, det är du som drar ner dina judiska trosfränder i en satans smörja av lögner och bedrägerier bara för att du och dina kumpaner så fanatiskt inbillar er att Ni är G-ds utvalda och därmed mer värda än en stackars arab, kusin eller inte.

My 'horny little jewish princess', boendes i norra Israel (sefardiska från Irak) och som jag understundom samtalar med, säger att valspråket för judar är; "Fuck them before they fuck you". Och vem är det då som visar fördomar och misstänksamhet? Ni är så jävla bra på att skämma ut er att ni behöver ingen hjälp.
Citera
2006-05-09, 21:11
  #1088
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cazzo9
Glöm det, snubben hajar noll och är totalt indokrinerad. Kanske har blir han avsugen av en jude på helgerna, han har tidigare erkänt att han gillar att gå på bögpartyn, så det är knappast osannolikt.
Precis! Och humor ska framkalla skratt och glädje. Här är lite mer 'judisk humor' att skratta åt :

http://static.flickr.com/34/122167954_637e39aea2.jpg
http://static.flickr.com/41/121760529_63e9f6e8a5.jpg
http://static.flickr.com/1/121759975_46b03f55de.jpg
http://static.flickr.com/51/116358212_b0002911ba.jpg
http://static.flickr.com/34/116357702_0d7ddf2244.jpg
http://static.flickr.com/48/116357161_813511d1e0.jpg
http://static.flickr.com/56/109620843_aef71aa17f.jpg
http://static.flickr.com/40/109620717_4bea6be80f.jpg
http://static.flickr.com/55/109620428_436e23a0ec.jpg
http://static.flickr.com/54/108074227_420d4987e6.jpg
Vinnaren:
http://static.flickr.com/50/108073817_9008ed391a.jpg
Soldat Givati:
http://static.flickr.com/44/105741762_45a3ab6879.jpg
Jyllands-Posten :
http://static.flickr.com/36/105741301_9384864092.jpg

Mer humor här:
http://www.boomka.org/
Citera
2006-05-09, 21:31
  #1089
Medlem
Herr Lindholms avatar
Tack för att ni hoppade ut ur historieförfalskargarderoben när ni sade att sionismen är värst av allting. Få se nu: Kommunister har mördat ca 110 miljoner människor. Det är ca två tredjedelar av de som mördats av regeringar, kvasiregeringar och gerillor från år 1900 till 1987. Det är flera gånger de 38 miljoner som dödades på slagfält under samma tid. Sovjets folkmord är större än den summan och kommunistkinas är nästan lika höga.

Alltså: För att ett litet land med inte ens 10 miljoner innevånare som grundades så sent som 1948 så måste det landet ha arbetat övertid för att ens komma i närheten av kommunismens blodiga praktik.

Och vad har ni för konkret att säga om det? Ingenting, såklart. Det enda ni har är er enbarmliga retorik som inte har tillfört någon den minsta gnutta kunskap någonsin. Ja, med tanke på att era "bidrag till retorikkonsten" bara blir alltmer aggressiv och delirisk ju mindre ni har på fötterna visar att det är ni, inte någon annan, som är alltmer uppträngda i ett hörn.

Gör världen en tjänst och gå och köp er lite katrinplommon när butikerna öppnar imorgon. Katrinplommon är bra för matsmältningen.

/Herr Lindholm
Citera
2006-05-10, 07:50
  #1090
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Tack för att ni hoppade ut ur historieförfalskargarderoben när ni sade att sionismen är värst av allting. Få se nu: Kommunister har mördat ca 110 miljoner människor. Det är ca två tredjedelar av de som mördats av regeringar, kvasiregeringar och gerillor från år 1900 till 1987. Det är flera gånger de 38 miljoner som dödades på slagfält under samma tid. Sovjets folkmord är större än den summan och kommunistkinas är nästan lika höga.

Nu kommer de kontra med att Judar (och därmed sionism såklart) ligger bakom kommunismen...
Citera
2006-05-10, 14:04
  #1091
Medlem
Givatis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Ska du prata om ödmjukhet som propagerar och försvarar en Berlinmurskopia och diverse terrorhandlingar? Nu är det så att en s k "politisk längtan" efter ett Eretz Yisrael bygger väldigt lite på religiös övertygelse. Mest fanatiskt storhetsvansinne!

Du fick en ganska detaljerad förklaring, för skillnaderna mellan Berlinmuren och Israels säkerhetsbarriär. Tänker inte kommentera det mer!

=>Apropå ödmjukheten, kommer jag längre fram till...

Den s k "politiska längtan" efter Eretz Israel, var ett resultat av 2-tusen/ 2000 år av förföljelser, pogromer och ja.... ett o ett annat folkmordsförsök. Vid ett tillfälle har man dessutom definierat handlingen som Förintelse...Yes!! Nåväl...väldigt lite på religiösa övertygelser, men dessa användes visst som drivmedel...Går inte att förneka (Var det inte du som snackade om en viss religiös-manual....? http://www.flashback.org/showpost.php?p=4155105&postcount=1088) Mest pga fanatiska europeiska och arabiska hatares vansinniga inställning till judar... som med sitt iver att eliminera judendomen, .. såg till att skapa incitamentena... !!

Citat:
Ditt oerhörda ointresse för andras inlägg och länkar är ett tydligt tecken på din fanatism. Jag citerade nämnligen inte något från Neturei Karta (jag citerade från Jews Against Zionsm) men jag påminner gärna om deras läsvärda texter, som här t ex där skillnaden mellan zionism och judaism förklaras och hur zionistiska svin inte drar sig för att mörda även judar

Om du tycker att mord, är ett typiskt judiskt/sionistiskt eller israeliskt fenomen, i synnerhet bland de egna religiösa,...dock politiska motståndare.... i olika syfte, har du fått allt om bakfoten. Asien, Amerika..Afrika...Europa...Västvärlden är fylld med liknande exempel. I arabvärlden har man dessutom anammat politiska mord och våldsamma upplopp, som en godtagbar politisktradition. Dessa är snarare regel än undantaget och om du anser att texten ovan, är ett bra argument för avskaffandet av 'just' staten Israel, så vill jag då, i konsekvensens namn, påminna dig att många andra länder bör ställas i samma rad.

Om kriteriet "politiska mord" är viktig aspekt i landets vara/icke vara...så omfattar kriteriet även Palmesmord...ja..!! Det finns dessutom andra bra svenska exempel på underliga politiska mord, något är nya...andra några år på nacken som sagt...lösta och olösta...(varför ..?) Har du hört talas om Ankarström...?

Är du fika sugen, förresten...följ med till denna Café

http://web.telia.com/~u85544134/html/historia.htm

" Man kan förnimma att Cafét tidigare användes som kloster, fram till Gustav Wasas tid, senare upphörde klostret och användes som häkte.
Här satt Johan Ankarström häktad efter mordet på Gustav III. "

=> Alltså detta med ödmjukhet...Bor man i ett glashus så bör man akta sig djävligt noga från att kasta stenar!!

Citat:
Sedan mer än tjugo år tillbaka då jag började fördjupa mig i den sörja det judiska nationalhemmet har lyckats åstadkomma i mellanöstern. Men du är så 'satans' vilseledd i ditt (påstådda) religiösa dravel att du omöjligen verkar kunna stifta bekantskap med verkligheten.

Men jag tycket att vi var överens om att Israel inte är en produkt av ren religiös Sionism utan, var ett reaktiv politisk pragmatism. Ett försök att lösa en gång för alla, det s.k "judiska problemet". Ett begrepp som uppfann av kristna och muslimska...religiösa agitatorer...fanatiker och vanligt folk på gatan!

Citat:
Ja, xenofobia är uppenbarligen något du lider av. Anti-semitism är en judisk-zionistisk uppfinning som missbrukas för att skapa en 'tyck-synd-om-oss-känsla' hos icke-judar. "Om inte antisemitismen funnits hade juden uppfunnit den" . * Och är det någon som misstror är det väl du som måste kalla kritiker av Israel och zionismen för anti-semiter och andra hatepitet.

Jag lider av Xenofobia och därför har jag frivilligt velat ha dubbla medborgarskap. Jag förstår att du är väldigt intresserad av att diskutera mig..men vi får lämna det nu OK ?!

Du får nog revidera din egen definiering av vad Xenofobia är! Att jag är misstänksam mot dina ställningstagande, eller det sättet du framför dina åsikter, har med min politiska övertygelse, inte med din svenskhet eller mitt israelitet att göra. Min skeptisicm är allt annat än xenofobisk, utan ett tecken på att jag har en frisk och distansierad framförhållning!

* Jag vet inte vad du snackar om!? Själv är jag mycket kritisk till mycket av Israels politik, vilket jag skriver ganska ofta, annars borde jag inte försvara tillbakadragandet...och/eller anklaga IDF för en hel rad av svinnaktigt beteende! Detta har dock inget med det uppenbara faktumet att du är ett av dem största antisemitiska svinn u.t råkad möta via nätet!

Citat:
Jag skrev att när araber begrep - i slutet på 1800-talet - att de var utsatta för en regelrätt invasion så blev de naturligtvis heligt förbannade vilket är en fullt normal rektion, ja. Och du ljuger (medvetet?) när du påstår att judar blev slaktade av arber under immigrationen till Palestina. De som kom innan 1882 bemöttes på ett fridfull och vänligt sätt. Ett bevis på detta är alla de synagogor som judar fick bygga på allehanda platser bl a i byar som till största delen befolkades av araber. Ett annat bevis är vad de sefarder säger om samexistens med araber när de intervjuas i radioprogrammet Människor och Tro som jag länkade till.

Ja en del judar blev välemottagna, mest från Nasjashibi klanen. Andra inte, du fick några exempel på judar från Hebron, Zafed, Nazaret och Jerusalem...och Tiberias...så stidigt som 1830, lite senare! Om det är en normal reaktion att anfalla och mörda dvs...."naturligtvis heligt förbannade vilket är en fullt normal rektion, ja..." är det lika heligt förbannades skyldighet av den andré att försvara sig!!

Det sättet sefaradiska judar säger om samexistens är färgad av dagens infekterade och blodiga konflikt, men troligitvis baserad på lång historisk-efranhet de (sina fäder) har haft i sina hemländer innan ankomsten till Israel. Dem har upplevet den snälla muslimska/arabiska gäsdtvänligheten...kallas även Dhimmi!

http://www.dhimmi.com/

Citat:
Ha! Är det någon som behöver ha en syndabock så är det väl juden - allt enligt inlärda traditioner bland Herrens egendomsfolk - vem skulle annars förbarma sig över er? Det finns mycket diskriminering i judendomens historia. Jag ska läsa in lite Shahak och återkomma i ärendet.

Ja gör det...Men det ändar ändå inte det faktum att i fallet BlizzardKing är det personliga egenskaper som spelar huvudrollen! Har du tid så kan du läsa även TW Adornos texter..från 1950-51!
Citera
2006-05-10, 14:35
  #1092
Medlem
Givatis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Så pass!!?!! Men någon kommentar till mitt påstående har du inte? Det är uteblivna svar och substanslösa kommentarer som drar ner debatten till den sketna avgrundsnivå där du känner dig hemma, Herr Zionistshomer!

Trams, men... men...jag gissar att någon känner sig träffad...

Citat:
Vem är det som är fördomsfull? Den som ironiserar över kommentarer, dodging och nick eller den som använder hatepitet för att smutskasta sin motdebattör?

Ja, även enligt ditt sätt att ställa frågan...är det du själv!!


Citat:
Äsch, yrande från en vilsegången religionsutövare. Israels säkerhetsproblem är staten Israel själv. Hade de betett sig lika ödmjukt som deras kusiner gjorde och har gjort i århundraden innan 1900-talets början så hade problemet varit minimalt.

Vem är det som är fördomsfull? Den som ironiserar över kommentarer,...

Citat:
Precis! När du väl svarar så är det med en salig smörja av lögner och undvikande påståenden. Jag frågar igen, vad fan har sjukvård med ett egenskapat säkerhetsproblem att göra? Dessa 33 attacker på 1460 dagar ska jämföras med den dagliga terror de utsätter sina semitiska kusiner för. Ja just det ja, ashkenazer härstammar ju till största delen från Khazaria så de anser sig kanske ha rätt att terrorisera vem de vill?

Detta till trots kan du inte avförda att 1. st är ett bra textbevis på Israels säkerhetsproblem...2. texten är relevant och valid...till sakfrågan... !

Ja..i en konflikt utsätter sidorna varandra för fruktansvärda händelser. Varken jag eller du kan förneka. Men barriären har till sin uppgift att sära mellan folken. Kanske leder denna separationen - på tvång - så småningom till att folken blir mer fokuserade på att bygga sina egna....än att förstöra varandras?! Kanske leder denna separation - på sikt - till succesivt avtagande av terrorhandlingar som i sin tur medför IDF:s hämndaktioner...Våldspiral mao.

Ganska försiktigt, om jag får lov...syns det att vi är på god väg! Våldspiralen har minskat i sin intensitet. Hamas, ½:en-frivilligt, ½:en pga omständigheterna, lagt av en stor del av sin terroristiska verksamhet. IDF är inte lika proaktiv längre, på VB som tidigare. En sanbb genomgång i offerstatistiken, upplop...och yttrande från FN:säkerhetsråd ... bekräftar mina ståndpunkter från ovan.

Nog har Barriären skuld i detta...förlåt, Berlinmuren..


Citat:
Som jag skrev här ovan, hade de visat ödmjukhet istället för rasism och främlingsfientlighet hade situationen varit betydligt beskedligare.

Och det ska komma från dig...Patetiskt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in