Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Ska du prata om ödmjukhet som propagerar och försvarar en Berlinmurskopia och diverse terrorhandlingar? Nu är det så att en s k "politisk längtan" efter ett
Eretz Yisrael bygger väldigt lite på religiös övertygelse. Mest fanatiskt storhetsvansinne!
Du fick en ganska detaljerad förklaring, för skillnaderna mellan Berlinmuren och Israels säkerhetsbarriär. Tänker inte kommentera det mer!
=>Apropå ödmjukheten, kommer jag längre fram till...
Den s k "politiska längtan" efter
Eretz Israel, var ett resultat av 2-tusen/ 2000 år av förföljelser, pogromer och ja.... ett o ett annat folkmordsförsök. Vid ett tillfälle har man dessutom definierat handlingen som Förintelse...Yes!! Nåväl...väldigt lite på religiösa övertygelser, men dessa användes visst som drivmedel...Går inte att förneka (Var det inte du som snackade om en viss religiös-manual....?
http://www.flashback.org/showpost.php?p=4155105&postcount=1088) Mest pga fanatiska europeiska och arabiska hatares vansinniga inställning till judar... som med sitt iver att eliminera judendomen, .. såg till att skapa incitamentena...

!!
Citat:
Ditt oerhörda ointresse för andras inlägg och länkar är ett tydligt tecken på din fanatism. Jag citerade nämnligen inte något från Neturei Karta (jag citerade från Jews Against Zionsm) men jag påminner gärna om deras läsvärda texter, som här t ex där skillnaden mellan zionism och judaism förklaras och hur zionistiska svin inte drar sig för att mörda även judar
Om du tycker att mord, är ett typiskt judiskt/sionistiskt eller israeliskt fenomen, i synnerhet bland de egna religiösa,...dock politiska motståndare.... i olika syfte, har du fått allt om bakfoten. Asien, Amerika..Afrika...Europa...Västvärlden är fylld med liknande exempel. I arabvärlden har man dessutom anammat politiska mord och våldsamma upplopp, som en godtagbar politisktradition. Dessa är snarare regel än undantaget och om du anser att texten ovan, är ett bra argument för avskaffandet av 'just' staten Israel, så vill jag då, i konsekvensens namn, påminna dig att många andra länder bör ställas i samma rad.
Om kriteriet "politiska mord" är viktig aspekt i landets vara/icke vara...så omfattar kriteriet även Palmesmord...ja..

!! Det finns dessutom andra bra svenska exempel på underliga politiska mord, något är nya...andra några år på nacken som sagt...lösta och olösta...(varför ..?) Har du hört talas om Ankarström...?
Är du fika sugen, förresten...följ med till denna Café
http://web.telia.com/~u85544134/html/historia.htm
" Man kan förnimma att Cafét tidigare användes som kloster, fram till Gustav Wasas tid, senare upphörde klostret och användes som häkte.
Här satt Johan Ankarström häktad efter mordet på Gustav III.
"
=> Alltså detta med ödmjukhet...Bor man i ett glashus så bör man akta sig djävligt noga från att kasta stenar!!
Citat:
Sedan mer än tjugo år tillbaka då jag började fördjupa mig i den sörja det judiska nationalhemmet har lyckats åstadkomma i mellanöstern. Men du är så 'satans'

vilseledd i ditt (påstådda) religiösa dravel att du omöjligen verkar kunna stifta bekantskap med verkligheten.
Men jag tycket att vi var överens om att Israel inte är en produkt av ren religiös Sionism utan, var ett reaktiv politisk pragmatism. Ett försök att lösa en gång för alla, det s.k "judiska problemet". Ett begrepp som uppfann av kristna och muslimska...religiösa agitatorer...fanatiker och vanligt folk på gatan!
Citat:
Ja, xenofobia är uppenbarligen något du lider av. Anti-semitism är en judisk-zionistisk uppfinning som missbrukas för att skapa en 'tyck-synd-om-oss-känsla' hos icke-judar. "Om inte antisemitismen funnits hade juden uppfunnit den"

.
* Och är det någon som misstror är det väl du som måste kalla kritiker av Israel och zionismen för anti-semiter och andra hatepitet.
Jag lider av Xenofobia och därför har jag frivilligt velat ha dubbla medborgarskap. Jag förstår att du är väldigt intresserad av att diskutera mig..men vi får lämna det nu OK ?!
Du får nog revidera din egen definiering av vad Xenofobia är! Att jag är misstänksam mot dina ställningstagande, eller det sättet du framför dina åsikter, har med min politiska övertygelse, inte med din svenskhet eller mitt israelitet att göra. Min skeptisicm är allt annat än xenofobisk, utan ett tecken på att jag har en frisk och distansierad framförhållning!
* Jag vet inte vad du snackar om!? Själv är jag mycket kritisk till mycket av Israels politik, vilket jag skriver ganska ofta, annars borde jag inte försvara tillbakadragandet...och/eller anklaga IDF för en hel rad av svinnaktigt beteende! Detta har dock inget med det uppenbara faktumet att du är ett av dem största antisemitiska svinn u.t råkad möta via nätet!
Citat:
Jag skrev att när araber begrep - i slutet på 1800-talet - att de var utsatta för en regelrätt invasion så blev de naturligtvis heligt förbannade vilket är en fullt normal rektion, ja. Och du ljuger (medvetet?) när du påstår att judar blev slaktade av arber under immigrationen till Palestina. De som kom innan 1882 bemöttes på ett fridfull och vänligt sätt. Ett bevis på detta är alla de synagogor som judar fick bygga på allehanda platser bl a i byar som till största delen befolkades av araber. Ett annat bevis är vad de sefarder säger om samexistens med araber när de intervjuas i radioprogrammet Människor och Tro som jag länkade till.
Ja en del judar blev välemottagna, mest från Nasjashibi klanen. Andra inte, du fick några exempel på judar från Hebron, Zafed, Nazaret och Jerusalem...och Tiberias...så stidigt som 1830, lite senare! Om det är en normal reaktion att anfalla och mörda dvs...."naturligtvis heligt förbannade vilket är en fullt normal rektion, ja..." är det lika heligt förbannades skyldighet av den andré att försvara sig!!
Det sättet sefaradiska judar säger om samexistens är färgad av dagens infekterade och blodiga konflikt, men troligitvis baserad på lång historisk-efranhet de (sina fäder) har haft i sina hemländer innan ankomsten till Israel. Dem har upplevet den snälla muslimska/arabiska gäsdtvänligheten...kallas även
Dhimmi!
http://www.dhimmi.com/
Citat:
Ha! Är det någon som behöver ha en syndabock så är det väl juden - allt enligt inlärda traditioner bland Herrens egendomsfolk - vem skulle annars förbarma sig över er? Det finns mycket diskriminering i judendomens historia. Jag ska läsa in lite Shahak och återkomma i ärendet.
Ja gör det...Men det ändar ändå inte det faktum att i fallet BlizzardKing är det personliga egenskaper som spelar huvudrollen! Har du tid så kan du läsa även TW Adornos texter..från 1950-51!