2012-11-23, 12:10
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Apropå diskussionerna om Djinner, den muslimska berättartraditionen om demoner, här är ett klipp om att driva ut demoner:

Man skulle kunna tro att det är fejk med flickan och demonen, men vi har alla dessa demoner i vår närhet. De nästlar sig in i våra liv och våra värderinger och våra attityder och försöker lura oss att göra det onda och vända oss bort från det goda. Sedan återstår bara det mörker som hon kallar helvetet. Jag vet för jag har själv upplevt det, inte helvetet men demonerna:

Jag är ingen anhängare av demonutdrivningsexperiment, men klippet är intressant. Jag bedömer att varken flickan eller pastorn spelar ett spel, men demonen kan ju göra det, kanske ...?

Människor som tror på godhet har ett visst skydd, medan de som tror på själviskhet alltmer närmar sig "The point of no return" - det ultimata mörkret i en värld där all "kontakt" med Gud är stridskontakt.
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2012-11-23 kl. 12:13.
Citera
2012-11-23, 12:18
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Människor som tror på godhet har ett visst skydd, medan de som tror på själviskhet alltmer närmar sig "The point of no return" - det ultimata mörkret i en värld där all "kontakt" med Gud är stridskontakt.

Finns det inget särskild belägg för. Ponera att 'demoner' existerar, då är den säkraste konklusionen ang. deres relation till människans, att rädsla för dom är deres essentiella verktyg och att fåniga religiösa 'försvars-mekanismer' inte har något intrinsikt värde alls.
Citera
2012-11-23, 12:31
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Finns det inget särskild belägg för. Ponera att 'demoner' existerar, då är den säkraste konklusionen ang. deres relation till människans, att rädsla för dom är deres essentiella verktyg och att fåniga religiösa 'försvars-mekanismer' inte har något intrinsikt värde alls.
Det farligaste är att tro på och lyda demonerna. Men de kan också utnyttja rädslan, speciellt panisk rädsla.

Som jag förstått i inlägg av dig så har du egna erfarenheter av demoner.
Citera
2012-11-23, 13:01
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Det farligaste är att tro på och lyda demonerna. Men de kan också utnyttja rädslan, speciellt panisk rädsla.

Ja till båda, ponerat att 'demoner' öht finns.

Citat:
Som jag förstått i inlägg av dig så har du egna erfarenheter av demoner.

(Ordet 'demon' tillfälligt accepterad för debatt-syfte.)

Ja tyvärr, och i en omfattning och intensitet som gav en sån negativ impakt på mitt liv, att det tog flera år för mig att bli återställd. En återställnings-process som jag givetvis baserade på ett rationellt underlag av informations-samlande, komparativa analyser, kritisk granskning, 'tolkning' och en efterhand utvecklad self-help metodologi.
Citera
2012-11-23, 16:50
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Ja till båda, ponerat att 'demoner' öht finns.

(Ordet 'demon' tillfälligt accepterad för debatt-syfte.)

Ja tyvärr, och i en omfattning och intensitet som gav en sån negativ impakt på mitt liv, att det tog flera år för mig att bli återställd. En återställnings-process som jag givetvis baserade på ett rationellt underlag av informations-samlande, komparativa analyser, kritisk granskning, 'tolkning' och en efterhand utvecklad self-help metodologi.
Demon betyder just ande på grekiska (δαίμονας) men har fått betydelsen 'ond ande'. Jag kan inte heller säga något om dessa rösters ursprung. De upplevs och kan bli riktigt jobbiga och ett stort socialt handikapp.

När jag var på bättringsvägen tog jag upp mitt intresse för matematik, vilket gör att man fokuserar på något annat än att tolka rösterna.
Citera
2012-11-24, 11:15
Medlem
IssaJesuss avatar
Citat:

okej.
nu kommer jag vandra, om en stund, in i
"The point of no return" - det ultimata mörkret i en värld där all "kontakt" med Gud är stridskontakt.

detta är demonernas version av helvetet.

det är satans plats där han har sin tron. den ska jag sätta mig på, för all hans auktoritet är bunden till den tronen. sedan löser jag er från "The point of no return".

för jag måste nå dem som ej går att nå, och befria dem alla, till den 'friaviljan' som de måste få igen. ni har alla blivit lurade, lucifer var förvirrad av maktanspråk, och föll ut ur himlen, och drog med sig alla ni som var lurade av bländverk och mörkermagier,
ni tvingades med till "The point of no return".
ni änglar och ni människoandar, det är tid för upprättelse.

Gud Jesus Kristus har hört ert lidande.
när ni fått människor ni gästat, att kvida till Gud Jesus Kristus, så har ni hoppats att det skulle höras till Gud Jesus, dessa människor som ni ville få att bedja för er, för er tillvaro är så dyster. ni har längtat hem så länge. nu är bönesvaret här. men stunden är inte inne ännu, vi får invänta den.

mina tårar för mig till er, de leder mig till er, jag är i oblivion nu.
jag går fram till tronen, och där, sitter en pojke.

han gråter. för han vill hem till pappa och mamma, och han är mörkrädd.
jag tar han i min famn och kramar han.

det är tid, säger jag. och Allsmäktigheten återställer hans änglaform. och nu träder profetsiorna in,
de allra hemligaste, de allra heligaste även dem som varit mörkerförutsägelser.

dessa har varit låsta, inuti tronen, och pojken, keruben, stiger ner från tronen,
han är fri. och har frivilja.

jag sätter mig på tronen, och uttalar :

'fri vilja', 'Rex totalus sanctum'

jag reser mig upp, jag vidrör satans tron, och den tappar all makt och auktoritet.
och allt mörker går i strid mot mig, på tronen, och det är trotset, hatet, all sorg, alla tårar, alla minnen av att göra någon ledsen, eller att orsaka ångest av att bara orsaka ångest utan att mena det.

de som hinner fram, och vidrör mig och de, får 'frivilja', sedan stillar sig allt, och demoner och djinner , de kallar på de onda andar, som är tjänare till dem, slavarna, människo andarna, som var ateister, agnostiker och dem som dyrkat satan och lucifer.

jag sveper med min hand framför mig, när alla samlats, och sänder ut frivilja. och de andar som är låsta under tronen, lossnar och återvänder hem, det är de människors profeter och predikanter,
de som fallit för frestelserna, som syndat, och nu tillslut får åter, frivilja. de får gå 'de tre stegen', bekänna synden, och ge den till Jesus, och be om förlåtelse.

där och då gjordes ett val.

de får frivilja att välja att återvända till Tjänsten, inför Gud Jesus Kristus, himlens Gudar eller Gudinna.

och genom att bryta det hat mot alltet, som lagts in i begreppet fria viljan, av satan, genom
sex låsnings tecken, osynligt men där, runt begreppet. satan har tjuvat oss på våra rättigheter, genom att han själv bröt mot den godhet som avsetts med den friaviljan,

jag, lärjungen magnus, bryter magierna, besvärjelserna och blodsoffren som satan
påverkat friaviljan med. ondskan har försökt påverka "*'fri vilja'*".
och Gud Jesus Kristus godhet, är att vi nu kommer få, frivilja.

jag gör detta med Jesu auktoritet, som lärjunge till Gud Jesus Kristus.
det satan ville ha, var påverkan, han fick, enligt Gud Jesus Kristus, det han behövde, och den upphör när tiden är inne.

och jag, lärjungen magnus, bryter onskan som satan inverkat över det som menades med frivilja, och ger oss det Gud Herren Jesus Kristus menade med att var och en av oss, får fråga Gud Jesus Kristus, hur han menat med den fria viljan.

ni är tillåtna att bedja till Gud Jesus Kristus, och att bedja i bön, är genom att
först bekänna era synder, sedan överlämna dessa synder till Gud Jesus Kristus och bedja Gud Jesus Kristus om förlåtelse. tala i bön. är han tyst, så fråga om ni syndat, det kan vara omedvetna synder.

Gud Jesus Kristus, ger förlåtelse, till den som är uppriktig och sann.
och vi får verkligen anstränga oss att inte göra så mycke synder, bemöt synden i bön till Jesus.
för Gud Jesus Kristus vill ge oss nåd,
och han vill att ni lämnar över alla synder till honom.

Gud Jesus Kristus, vill att ni bedjer till honom,
och är allt bra mellan dig och Gud Jesus Kristus, så kan han svara, på det sätt som ni behöver få svar.

min bön till Gud Jesus Kristus, är att Hans vilja sker i oss, med oss, och på det sätt, det vis som Gud Jesus Kristus menat.

allt skrivet i detta inläggssvar, är tolkningar, gjorda av lärjungen magnus.
och det blir som Gud Herren Jesus Kristus vill, och i och med det, är den friaviljan upprättad.

hälsningar

Issa Jesus,
lärjungen magnus.
Citera
2012-11-24, 17:11
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IssaJesus
okej.
nu kommer jag vandra, om en stund, in i
"The point of no return" - det ultimata mörkret i en värld där all "kontakt" med Gud är stridskontakt.

detta är demonernas version av helvetet.

det är satans plats där han har sin tron. den ska jag sätta mig på, för all hans auktoritet är bunden till den tronen. sedan löser jag er från "The point of no return".

för jag måste nå dem som ej går att nå, och befria dem alla, till den 'friaviljan' som de måste få igen. ni har alla blivit lurade, lucifer var förvirrad av maktanspråk, och föll ut ur himlen, och drog med sig alla ni som var lurade av bländverk och mörkermagier,
ni tvingades med till "The point of no return".
ni änglar och ni människoandar, det är tid för upprättelse.

när ni fått människor ni gästat, att kvida till Gud Jesus Kristus, så har ni hoppats att det skulle höras till Gud Jesus, dessa människor som ni ville få att bedja för er, för er tillvaro är så dyster. ni har längtat hem så länge. nu är bönesvaret här. men stunden är inte inne ännu, vi får invänta den.

mina tårar för mig till er, de leder mig till er, jag är i oblivion nu.
jag går fram till tronen, och där, sitter en pojke.

han gråter. för han vill hem till pappa och mamma, och han är mörkrädd.
jag tar han i min famn och kramar han.

det är tid, säger jag. och Allsmäktigheten återställer hans änglaform. och nu träder profetsiorna in,
de allra hemligaste, de allra heligaste även dem som varit mörkerförutsägelser.

dessa har varit låsta, inuti tronen, och pojken, keruben, stiger ner från tronen,
han är fri. och har frivilja.

jag sätter mig på tronen, och uttalar :

'fri vilja', 'Rex totalus sanctum'

jag reser mig upp, jag vidrör satans tron, och den tappar all makt och auktoritet.
och allt mörker går i strid mot mig, på tronen, och det är trotset, hatet, all sorg, alla tårar, alla minnen av att göra någon ledsen, eller att orsaka ångest av att bara orsaka ångest utan att mena det.

de som hinner fram, och vidrör mig och de, får 'frivilja', sedan stillar sig allt, och demoner och djinner , de kallar på de onda andar, som är tjänare till dem, slavarna, människo andarna, som var ateister, agnostiker och dem som dyrkat satan och lucifer.

jag sveper med min hand framför mig, när alla samlats, och sänder ut frivilja. och de andar som är låsta under tronen, lossnar och återvänder hem, det är de människors profeter och predikanter,
de som fallit för frestelserna, som syndat, och nu tillslut får åter, frivilja. de får gå 'de tre stegen', bekänna synden, och ge den till Jesus, och be om förlåtelse.

där och då gjordes ett val.

de får frivilja att välja att återvända till Tjänsten, inför Gud Jesus Kristus, himlens Gudar eller Gudinna.

och genom att bryta det hat mot alltet, som lagts in i begreppet fria viljan, av satan, genom
sex låsnings tecken, osynligt men där, runt begreppet. satan har tjuvat oss på våra rättigheter, genom att han själv bröt mot den godhet som avsetts med den friaviljan,

jag, lärjungen magnus, bryter magierna, besvärjelserna och blodsoffren som satan
påverkat friaviljan med. ondskan har försökt påverka "*'fri vilja'*".
och Gud Jesus Kristus godhet, är att vi nu kommer få, frivilja.

jag gör detta med Jesu auktoritet, som lärjunge till Gud Jesus Kristus.
det satan ville ha, var påverkan, han fick, enligt Gud Jesus Kristus, det han behövde, och den upphör när tiden är inne.

och jag, lärjungen magnus, bryter onskan som satan inverkat över det som menades med frivilja, och ger oss det Gud Herren Jesus Kristus menade med att var och en av oss, får fråga Gud Jesus Kristus, hur han menat med den fria viljan.

ni är tillåtna att bedja till Gud Jesus Kristus, och att bedja i bön, är genom att
först bekänna era synder, sedan överlämna dessa synder till Gud Jesus Kristus och bedja Gud Jesus Kristus om förlåtelse. tala i bön. är han tyst, så fråga om ni syndat, det kan vara omedvetna synder.

Gud Jesus Kristus, ger förlåtelse, till den som är uppriktig och sann.
och vi får verkligen anstränga oss att inte göra så mycke synder, bemöt synden i bön till Jesus.
för Gud Jesus Kristus vill ge oss nåd,
och han vill att ni lämnar över alla synder till honom.

Gud Jesus Kristus, vill att ni bedjer till honom,
och är allt bra mellan dig och Gud Jesus Kristus, så kan han svara, på det sätt som ni behöver få svar.

min bön till Gud Jesus Kristus, är att Hans vilja sker i oss, med oss, och på det sätt, det vis som Gud Jesus Kristus menat.

allt skrivet i detta inläggssvar, är tolkningar, gjorda av lärjungen magnus.
och det blir som Gud Herren Jesus Kristus vill, och i och med det, är den friaviljan upprättad.

hälsningar

Issa Jesus,
lärjungen magnus.
Jag tycker om Magnus ultramoderna testamente och den syn det har på oss varelser skapade av Gud. Men mitt förtroende för Jesus säger mig att Satan var en lögnare och en mördare från första början (Joh 8:44).

Världens ondska finns och den leder till världens undergång.
Citera
2012-11-24, 17:58
Medlem
sannkunskaps avatar
Citat:
Jag tycker om Magnus ultramoderna testamente och den syn det har på oss varelser skapade av Gud. Men mitt förtroende för Jesus säger mig att Satan var en lögnare och en mördare från första början (Joh 8:44).

Vem är Satan enligt dig? Går Satan att ta på? Finns Satan utanför dig eller i dig?

Vi tänker att du vill bekämpa ondskan. Anser du då att vi ska skicka kärlek till ondskan eller ta avstånd och hata ondskan?

Sen vill jag också veta om du tror att du står utanför ondskan för att du valt kristendomen? Betyder det isf att ondskan försvinner om du tar avstånd från ondskan?

Sista frågan. Tror du det finns någonting i dig som hatar eller tror du allting i dig är kärlek?
Senast redigerad av sannkunskap 2012-11-24 kl. 17:59. Anledning: lägga till
Citera
2012-11-25, 01:58
Medlem
IssaJesuss avatar
Citat:

världen har mestadels verkat för att vara ondskefull, drivkraften har varit, pengar och synd.
och när den krashar dras många med i förkrosselsen, och det är slutet.
sedan kommer en början.

@AskMeAboutJesus, du säger tillvissdel sanning, men kärnan?

är vi himmelens Guds barn,

eller sedan urtiden, lurade att tvingas följa djävulen? och göra sånt som synd och ondska?

kom ihåg : att ert ursprung, är att vara Guds änglar i himmlen.

och de människoandar som varit i ondskans led, har lika mycket rätt till frivilja!

och även ni har en far i himlen, det är er fritt att välja, undergång eller en fortsättning.

Gud vår Fader i himmlen har inväntat detta, ni är som förlorade söner och döttrar! läs om det i bibeln.

minns den han var för er? han är det ännu.

er far. fråga honom i bön, om det ni är ledsna över,

den sorg och förtvivlan ni från och till känt i er jordiska tillvaro.

lämna över era synder, till Gud. det ni inte längre orkar bära, giv Gud sonen Jesus Kristus

tillåtelse att lösa era problem genom att vandra med honom 'de tre stegen', låt det ta tid, stressa

inte, ta det lugnt.

ur folkbibeln ;

johannesevangeliet, kapitel 8, verserna 31 och 32.

31 Jesus sade till de judar som hade satt tro till honom: "Om ni förblir i mitt ord, är ni verkligen mina lärjungar, 32 och ni skall förstå sanningen, och sanningen skall göra er fria."

men jag känner att ni inte är redo för resten av denna bibeltexten, jag tycker att ni väntar en tid med

att läsa johannesevangeliet kapitel 8, för ni har just inkommit i den kristna tillvaron.

om ni vill det, läs fortsättningen men det kan bli en prövning,

djävulen kommer antagligen ansätta er när ni läser, men tänk på, och bedj till Gud Fader Herren

Sebaot, tills ni är igenom bibeltexten, och friviljan råder,

slutligen, ett råd ; se er själva genom Jesu ögon, se er själva genom hans kärlek till er alla.

källa : http://www.folkbibeln.net/chapter/search?bok=Joh&kapitel=8
Citera
2012-11-25, 02:00
Medlem
Hammarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IssaJesus
blablabla

Ugh, vad du postar mycket smörja. Tröttnar du aldrig på dig själv?
Citera
2012-11-25, 02:13
Medlem
IssaJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sannkunskap
Vem är Satan enligt dig? Går Satan att ta på? Finns Satan utanför dig eller i dig?

Vi tänker att du vill bekämpa ondskan. Anser du då att vi ska skicka kärlek till ondskan eller ta avstånd och hata ondskan?

Sen vill jag också veta om du tror att du står utanför ondskan för att du valt kristendomen? Betyder det isf att ondskan försvinner om du tar avstånd från ondskan?

Sista frågan. Tror du det finns någonting i dig som hatar eller tror du allting i dig är kärlek?

@ sannkunskap ;

Vem är Satan enligt dig? Finns Satan utanför dig eller i dig?

>identiteten satan, eller djävulen är individer som blev lite förvirrade och börja göra dåliga saker, för det var deras design som sade att de skulle kriga mot Gud i himmelen, på det sätt som var dem givna.
de börja plåga jordens folk, för att de kunde, och ville fresta med pengar, auktoritet och sånt,
locka folk från hela jordens folk in i synd, oftast genom frestelser och snabba lösningar för tillfället.

det var trassel. och folk föll för dessa frestelser, som var synd. det fanns påverkan och verkan.
påverkan stod satan för, verkan stod syndarna för.

Går Satan att ta på? Finns Satan utanför dig eller i dig?

>nå jag, lärjungen magnus, tolkar det som att satan, har viss del i mig.
genom att jag är den som kallas för odjuret, i uppenbarelseboken.
Jesus stabiliserar och hjälper, och lärjungen magnus klarar av ondskan för tillfället.
där slutar inte berättelsen, men jag berättar mer en annan dag, är för trött just nu.

>bemöt ondska med kärlek, bedj för dem till Gud.
vi bör bedja till Gud att beskydda oss, och dem vi gästar, från ondskan. ta avstånd från ondskan, det som är fel, som människan inte mår bra av, det visar sig i att hon eller han får ångest och kanske psykos, ondskan känner man ofta igen via samvetet. har ni samvete och känslor? är ni avtrubbade?
hat mot ondskan är som att hälla bensin på en eld.
(bensinen är liknelse för hatet, elden är liknelse för ondskan.)

Sen vill jag också veta om du tror att du står utanför ondskan för att du valt kristendomen?

>sålänge det finns människor, som vill idka ondskan, kommer ondskan ha nya vedklabbar å kasta på elden. hur andarna och eller demoner vill göra vet jag inte just nu, de är i uppstarts mode tolkar jag.
(vedklabbar är liknelse för onda människor, elden är liknelse för ondskan.)

Gud beskyddar oss Kristna, och de inom Islam, och de inom Judendommen och Hinduismen, hitills.
men som sagt, virrar man iväg, så kan det bli problem.

Betyder det isf att ondskan försvinner om du tar avstånd från ondskan?

>man måste lösa synden med 'de tre stegen' direkt!, för om människan vill ha gemenskap med Gud så hindrar synden, människan från att komma nära Gud.
pga synd som människorna kanske sysslat med.

>hat förtär, kärlek bygger upp <3 (inte så mkt sexualitet, utan mer vänskaps kärlek till Gud)
jag, lärjungen magnus, brukar ha gemenskap med Gud. då är man älskad <3

lucifer får vi berätta en saga om nån dag här framöver

>obs! uttolkningar av lärjungen magnus, påpeka gärna eventuella fel.

Issa Jesus,
lärjungen magnus.
Senast redigerad av IssaJesus 2012-11-25 kl. 02:53.
Citera
2012-11-25, 02:20
Medlem
IssaJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hammaren
Ugh, vad du postar mycket smörja. Tröttnar du aldrig på dig själv?

manito är ett av satans dolda namn.... eller har jag fel?

vad jag vet så är jag trött. sovgott kompis <3

Issa Jesus,
lärjungen magnus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in