Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Människor som tror på godhet har ett visst skydd, medan de som tror på själviskhet alltmer närmar sig "The point of no return" - det ultimata mörkret i en värld där all "kontakt" med Gud är stridskontakt.
okej.
nu kommer jag vandra, om en stund, in i
"The point of no return" - det ultimata mörkret i en värld där all "kontakt" med Gud är stridskontakt.
detta är demonernas version av helvetet.
det är satans plats där han har sin tron. den ska jag sätta mig på, för all hans auktoritet är bunden till den tronen. sedan löser jag er från "The point of no return".
för jag måste nå dem som ej går att nå, och befria dem alla, till den 'friaviljan' som de måste få igen. ni har alla blivit lurade, lucifer var förvirrad av maktanspråk, och föll ut ur himlen, och drog med sig alla ni som var lurade av bländverk och mörkermagier,
ni tvingades med till "The point of no return".
ni änglar och ni människoandar, det är tid för upprättelse.
Gud Jesus Kristus har hört ert lidande.
när ni fått människor ni gästat, att kvida till Gud Jesus Kristus, så har ni hoppats att det skulle höras till Gud Jesus, dessa människor som ni ville få att bedja för er, för er tillvaro är så dyster. ni har längtat hem så länge. nu är bönesvaret här. men stunden är inte inne ännu, vi får invänta den.
Gud Jesus Kristus har hört ert lidande.
mina tårar för mig till er, de leder mig till er, jag är i oblivion nu.
jag går fram till tronen, och där, sitter en pojke.
han gråter. för han vill hem till pappa och mamma, och han är mörkrädd.
jag tar han i min famn och kramar han.
det är tid, säger jag. och Allsmäktigheten återställer hans änglaform. och nu träder profetsiorna in,
de allra hemligaste, de allra heligaste även dem som varit mörkerförutsägelser.
dessa har varit låsta, inuti tronen, och pojken, keruben, stiger ner från tronen,
han är fri. och har frivilja.
jag sätter mig på tronen, och uttalar :
'fri vilja', 'Rex totalus sanctum'
jag reser mig upp, jag vidrör satans tron, och den tappar all makt och auktoritet.
och allt mörker går i strid mot mig, på tronen, och det är trotset, hatet, all sorg, alla tårar, alla minnen av att göra någon ledsen, eller att orsaka ångest av att bara orsaka ångest utan att mena det.
de som hinner fram, och vidrör mig och de, får 'frivilja', sedan stillar sig allt, och demoner och djinner , de kallar på de onda andar, som är tjänare till dem, slavarna, människo andarna, som var ateister, agnostiker och dem som dyrkat satan och lucifer.
jag sveper med min hand framför mig, när alla samlats, och sänder ut frivilja. och de andar som är låsta under tronen, lossnar och återvänder hem, det är de människors profeter och predikanter,
de som fallit för frestelserna, som syndat, och nu tillslut får åter, frivilja. de får gå 'de tre stegen', bekänna synden, och ge den till Jesus, och be om förlåtelse.
där och då gjordes ett val.
de får frivilja att välja att återvända till Tjänsten, inför Gud Jesus Kristus, himlens Gudar eller Gudinna.
och genom att bryta det hat mot alltet, som lagts in i begreppet fria viljan, av satan, genom
sex låsnings tecken, osynligt men där, runt begreppet. satan har tjuvat oss på våra rättigheter, genom att han själv bröt mot den godhet som avsetts med den friaviljan,
jag, lärjungen magnus, bryter magierna, besvärjelserna och blodsoffren som satan
påverkat friaviljan med. ondskan har försökt påverka "*'fri vilja'*".
och Gud Jesus Kristus godhet, är att vi nu kommer få, frivilja.
jag gör detta med Jesu auktoritet, som lärjunge till Gud Jesus Kristus.
det satan ville ha, var påverkan, han fick, enligt Gud Jesus Kristus, det han behövde, och den upphör när tiden är inne.
och jag, lärjungen magnus, bryter onskan som satan inverkat över det som menades med frivilja, och ger oss det Gud Herren Jesus Kristus menade med att var och en av oss, får fråga Gud Jesus Kristus, hur han menat med den fria viljan.
ni är tillåtna att bedja till Gud Jesus Kristus, och att bedja i bön, är genom att
först bekänna era synder, sedan överlämna dessa synder till Gud Jesus Kristus och bedja Gud Jesus Kristus om förlåtelse. tala i bön. är han tyst, så fråga om ni syndat, det kan vara omedvetna synder.
Gud Jesus Kristus, ger förlåtelse, till den som är uppriktig och sann.
och vi får verkligen anstränga oss att inte göra så mycke synder, bemöt synden i bön till Jesus.
för Gud Jesus Kristus vill ge oss nåd,
och han vill att ni lämnar över alla synder till honom.
Gud Jesus Kristus, vill att ni bedjer till honom,
och är allt bra mellan dig och Gud Jesus Kristus, så kan han svara, på det sätt som ni behöver få svar.
min bön till Gud Jesus Kristus, är att Hans vilja sker i oss, med oss, och på det sätt, det vis som Gud Jesus Kristus menat.
allt skrivet i detta inläggssvar, är tolkningar, gjorda av lärjungen magnus.
och det blir som Gud Herren Jesus Kristus vill, och i och med det, är den friaviljan upprättad.
hälsningar
Issa Jesus,
lärjungen magnus.