2012-10-20, 14:49
Bannlyst
Helt klart blev det mycket roligare att följa debatten nu när hälften är på danska, vilket genidrag!
Citera
2012-10-20, 15:02
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Du skal forstå at der ikke standhaftigt nægter noget du ikke kan kontrollere.

Så du är i ditt kryphåls-sökande nu inne på ytterligare semantisk akrobatik om bevisbörda-fördelning.
Citera
2012-10-20, 16:50
Medlem
BlackJewels avatar
Vridningar in absurdum med sista-chansen -ovederhäftig men nödvändigt skapande av "något motsatt, dvs ont" obs; att medvetet skapa dåliga situationer.. för att sedan komma bakifrån fram och fortsätta pådyvlingen, som mycket tafatt försök till bevis.

Och detta "behäftande av onda" har alltid skapats i frustration över att inte ha belägg för En Godhet over above all.. ...då De Goda inte finns, det finns bara människor! men så klart mister positionerna, så det blir en löjligt allvarlig sak mindre smickrande för dem, vilket i sin tur kräver ännu mer våld i alla upptänkliga fantasirika former, våld är dock våldförande och hindrande.

Rätt billiga knep under bälten på folk, (men förstås börjas det i tid, både med och mot dem som inte kan värja sig så.. då får ma sin armé av jasägare) barnsligt, ovetenskapligt enormt världsfrånvänt*/destruktivt, vilket t.o.m många religiösa vet.. att det aldrig går att argumentera på det sättet utifrån låsningar av gudsbegreppet.

Det är iaf inte andligt, inte ett spår. Det är de helt traditionella teknikerna att fastlåsa föreställningar, okreativt.
Senast redigerad av BlackJewel 2012-10-20 kl. 16:55.
Citera
2012-10-20, 20:27
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Så du är i ditt kryphåls-sökande nu inne på ytterligare semantisk akrobatik om bevisbörda-fördelning.
Nej, det er ikke et spørgsmål om bevis. De der hævder at vide noget om Gud gør den samme fejl som dem der hævder at Gud ikke eksisterer. Man kan tro at Gud eksisterer, men hvad du ikke kan se, kan du ikke se.
Citera
2012-10-20, 21:08
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Nej, det er ikke et spørgsmål om bevis.

Din position blir mera och mera och mera flexibel, efterhand som mängden av kryphål minimeras.

Citat:
De der hævder at vide noget om Gud gør den samme fejl som dem der hævder at Gud ikke eksisterer. Man kan tro at Gud eksisterer, men hvad du ikke kan se, kan du ikke se.

Vid Noodlis, såhär subjektivt-tros liknande lät det inte i post # 120, där du minsann inte var rädd för att häva bibliska dogmer ur dig på ett allmängiltigt sätt:

Citat:
Jag är inte Guds bästa barn utan är en syndare som dig, och vet inget om mitt öde i ett kommande liv.

Så du 'vet' inget om 'gud', annat än att han är associerat med det fåniga abrahamiska konceptet synd, som alla uppenbarligen är underkastade, eftersom DU 'tror' det.
Citera
2012-10-20, 21:12
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Så du 'vet' inget om 'gud', annat än att han är associerat med det fåniga abrahamiska konceptet synd, som alla uppenbarligen är underkastade, eftersom DU 'tror' det.
Hvad jeg ved om Gud er budskabet. Jeg tror, ​​at budskabet er fra Gud.
Citera
2012-10-20, 21:57
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Hvad jeg ved om Gud er budskabet. Jeg tror, ​​at budskabet er fra Gud.

Javisst, nu är det hela klart och semantisk legitimt: Du tror att du vet, men det är ändå endast en tro trots att den är allmängiltig för alla, eftersom 'alla' vet att du endast tror att du vet. Eller kanske 'alla' tror att dom vet att du endast tror att du vet. Så därför tror och vet alla ..... inklusiva du .... på samma gång ..... och åt alla håll.

Och med denna lile övning i semantisk akrobatik tror du ..... tror jag .... näh, hur var det nu, vet jag att jag tror, att du har smugit in lite icke-religiöst religiös dogmatik utan att någon kunne protestera.

Well done, that man.
Citera
2012-10-21, 08:23
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Og som jeg skrev, at forstå budskabet svarer til køreskolen - akavet i starten, men med tiden alt nemmere:

Citera
2012-10-21, 09:13
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Og som jeg skrev, at forstå budskabet svarer til køreskolen - akavet i starten, men med tiden alt nemmere:

Och som jag svarade: Zombifiering är det som krävs.
Citera
2012-10-21, 11:53
Medlem
Bogomils avatar
För dom intresserade vill jag gärna uppmärksama, att en någotsånär filosofisk parallel till ämnet här finns på denna tråd:

https://www.flashback.org/t1989448
Citera
2012-10-21, 18:03
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
För dom intresserade vill jag gärna uppmärksama, att en någotsånär filosofisk parallel till ämnet här finns på denna tråd:

https://www.flashback.org/t1989448
Ja, där kan man studera Bogomils relativt undanglidande semantiska akrobatik.

бог омыл [bog omil] betyder ung. "Gud tvättades" på ryska.
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2012-10-21 kl. 18:08.
Citera
2012-10-21, 19:27
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ja, där kan man studera Bogomils relativt undanglidande semantiska akrobatik.

"Är du själv" ..... "nähä, är DU själv" etc.

Vi har nu nått det vanliga dödläget när teistiska propagandister inte har flera argument (antingen det är i relation till ateism eller till annan religion) och debatten blir reducerat til "ja, nej, ja, nej, ja, nej" nivån.

Men som det enda vettiga som sägas här föreslår: Intresserade kan kolla själv (det finns dock emå min åsikt inget teistisk nytt som skiljar det från vanlig skolastisk argumentation).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in