2012-11-25, 02:21
Medlem
ElTacoLocos avatar
Man visar sin tro genom sina handlingar, det handlar om att leva efter Guds principer för att DU vill det av kärlek.
Sen om du studerar bibeln så kan du lära dig mer av hans personlighet, hans vilja och vad han har för planer i framtiden.
Citera
2012-11-25, 04:18
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Ja, du vet om du tror på godhet eller inte, men om du inte känner Gud så vet du inte att det är Gud du tror på.

Ett sånt dumt skitsnack är ju inte ens intressant. Kan inte alla bara låta en sån här tråd självdö och ägna er tid åt viktigare saker.
Citera
2012-11-25, 07:51
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IssaJesus
för jag måste nå dem som ej går att nå, och befria dem alla, till den 'friaviljan' som de måste få igen. ni har alla blivit lurade, lucifer var förvirrad av maktanspråk, och föll ut ur himlen, och drog med sig alla ni som var lurade av bländverk och mörkermagier,
ni tvingades med till "The point of no return".
ni änglar och ni människoandar, det är tid för upprättelse.

På mytologins villkor var Lucifer en anti-fascistisk frihets-kämpa, och det hjälpar inte att du vändar verkligheten på huvudet med dina fabulationer om vem som egentligen är the good och bad guys.
Citera
2012-11-25, 10:07
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sannkunskap
Vem är Satan enligt dig? Går Satan att ta på? Finns Satan utanför dig eller i dig?

Vi tänker att du vill bekämpa ondskan. Anser du då att vi ska skicka kärlek till ondskan eller ta avstånd och hata ondskan?

Sen vill jag också veta om du tror att du står utanför ondskan för att du valt kristendomen? Betyder det isf att ondskan försvinner om du tar avstånd från ondskan?

Sista frågan. Tror du det finns någonting i dig som hatar eller tror du allting i dig är kärlek?
För mig är Satan den som Jesus beskriver i evangelierna och av egen erfarenhet anar jag hans existens nära mig. Man kan inte bekämpa världens ondska på annat sätt än genom att vara ett gott föredöme, men visst känner jag hat till de hänsynslösa som förstår vår tillvaro. Men hatet är en synd och leder bort från det man egentligen vill. Hatet sprider ondskan.

Jag tror på Jesus som de kristna, men har valt bort allt som kristendomen har lagt till efter Jesus. Budskapet är för viktigt och livet är för kort för alla dessa filosofiska och religiösa spekulationer som frodats i två tusen år.

Och nej! Det är inte gott att hata de onda och allt i mig är inte kärlek. Men Jesus har gjort mig gott, jag hade varit på sämre vägar utan budskapet.
Citera
2012-11-25, 10:10
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
På mytologins villkor var Lucifer en anti-fascistisk frihets-kämpa, och det hjälpar inte att du vändar verkligheten på huvudet med dina fabulationer om vem som egentligen är the good och bad guys.
För att hålla oss till mytologin: Lucifer var mycket omtyckt och de som tyckte bättre om honom än om Gud lockade honom till egenkärlek och självöverskattning. Men ingen kan och vill leva utan ljuset, kärleken och sanningen, vilket blir resultatet av att man fjärmar sig från Gud.
Citera
2012-11-25, 10:15
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
För att hålla oss till mytologin: Lucifer var mycket omtyckt och de som tyckte bättre om honom än om Gud lockade honom till egenkärlek och självöverskattning. Men ingen kan och vill leva utan ljuset, kärleken och sanningen, vilket blir resultatet av att man fjärmar sig från Gud.

A priori & cirkel-argument; ÄVEN på mytologins villkor.
Citera
2012-12-03, 03:08
Medlem
IssaJesuss avatar
vi allihop behöver mer av Guds kärlek, vi finner oss älskade då <3

kom gärna och gästa mig, andligeln eller fysiskt, då tar vi en ciggarett eller snus,

och pratar igenom allt vi måste lösa.

min adress får ni om ni pm:ar mig

kram!

Issa Jesus,
lärjungen magnus.
Citera
2012-12-03, 08:55
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
vi allihop behöver mer av Guds kärlek, vi finner oss älskade då

A priori-antagande & cirkel-argument.

Citat:
kom gärna och gästa mig, andligeln eller fysiskt, då tar vi en ciggarett eller snus, och pratar igenom allt vi måste lösa. min adress får ni om ni pm:ar mig

Ett vänligt erbjudande, men ditt uppenbara irrationelle, icke-dialogs predikande kan man hitta i stort sett identisk i närmasta evangeliserande församling.
Citera
2012-12-06, 21:00
Medlem
IssaJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
A priori-antagande & cirkel-argument.

Ett vänligt erbjudande, men ditt uppenbara irrationelle, icke-dialogs predikande kan man hitta i stort sett identisk i närmasta evangeliserande församling.

nå tiden är inne, nu läggs sista pusselbitarna på plats, och vi finner var och en vår ämnade plats när bönestriderna mattas ut och vi möts som vänner.

för bön har alltid varit de vägar ut ur labyrintena, oavsett svårigheter och omständigheter.
lucifer var aldrig ond, han var förvirrad, och eventuellt lurad av en identitet.
och han drog med sig de stjärnor, som nu återfått änglaskepnaderna, såsom ni var skapta.

Gud Herren Jesus önskar att var o en av er, ser er själva genom Jesus ögon, att ni visualiserar
det Gud ser hos er, med den kärlek som han är.

Gud är pappa till skapelsen, han är början, och slutet och mamma saknar oss, för skapelsen är inte komplett utan oss, Jesus är fridens väg, den som leder oss hem, vi lämnar allt som har med strid att göra, och låter oss åter igen återfå Herden.

vi har frivilja, den kan inte nånting ta ifrån oss, och det innebär att vi får gemenskap återigen,
med vårt ursprung <3

Issa Jesus,
lärjungen magnus.
Citera
2012-12-07, 00:18
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
nå tiden är inne, nu läggs sista pusselbitarna på plats, och vi finner var och en vår ämnade plats när bönestriderna mattas ut och vi möts som vänner.

Ouppfyllde profetier finns det gott om.

Citat:
för bön har alltid varit de vägar ut ur labyrintena, oavsett svårigheter och omständigheter.

Ett påstående på trots av all evidens.

Citat:
lucifer var aldrig ond, han var förvirrad, och eventuellt lurad av en identitet.

Det finns ingen förvirring i att vara anti-fascist.

Citat:
och han drog med sig de stjärnor, som nu återfått änglaskepnaderna, såsom ni var skapta.

Visst, och Bilbo och Frodo kom till elverland.

Citat:
Gud Herren Jesus önskar att var o en av er, ser er själva genom Jesus ögon, att ni visualiserar
det Gud ser hos er, med den kärlek som han är.

Tack, jag avstår. Jag har redan avsevärd bättra sätt at relatera till existensens mysterier än detta.

Citat:
Gud är pappa till skapelsen,

Högst sannoliken inte.

Citat:
han är början, och slutet och mamma saknar oss, för skapelsen är inte komplett utan oss, Jesus är fridens väg, den som leder oss hem, vi lämnar allt som har med strid att göra, och låter oss åter igen återfå Herden.

Och av min sista mening ovan följar att detta är nonsens.

Citat:
vi har frivilja,

Centraldogmen i abrahamismen är blind lydnad.

Citat:
den kan inte nånting ta ifrån oss,

Jo, brist på blind lydnad.

Citat:
och det innebär att vi får gemenskap återigen, med vårt ursprung

Endast enligt din dogmatism.
Citera
2012-12-07, 04:02
Medlem
siggesatans avatar
alltid lika kul och se när någon försöker bygga hus med såpbubblor!
och en hord med människor försöker förklara att hur man en försöker så kommer bubblan och spricka när man väl försöker gå in!

ditt påstående är ologiskt därför att du tror på gud och han är ologisk! (lögn)
jag försöker tänka logiskt därför att jag tror att det är mest praktiskt!
och praktisk logik säger att man kan inte tro på något man inte är medveten om!

din gud är ologisk därför blev jag inte förvånad över ditt ologiska påstående (sant)
Citera
2013-01-29, 23:54
Medlem
IssaJesuss avatar
hupp! en kupp!

@ mr bogomil

tro relaterar inte till ONDA cirkelargument, han eller hon är alltigenom god och de logoritmiska djupheterna får vi gratis av den som inte använder linal, eller linguistiska gamma-beta argument för filosofin klarar inte bära den börda Jesus bar på korset!

ty Gud Jesus, är kärlek.

Issa Jesus,
larjungen magnus.

och är det inte empiriskt nog, så ta en titt ut i rymden?

allt det där du då ser, är skapat. till och för skaparen, för denne allsmäktighet finner vi inte ord, vi bara finns med i nåden som han, eller hon, givit skapelsen. att få deltaga i tider och skeenden som omkull kastar alla begrepp!?

är en supernova empirisk? vad är argumenten, för? och emot?
varför började lutande tornet i pisa, att luta? empiriskt sett då?

de grunder du tror dig förstå, är inte bärande!?

Gud frågar dig....

var var du, när jag lade jordens grund?

det finns inga begrepp som är logiskt empiriurena, inte ens platon hade kunnat
dessa svar.

men Gud vet! fråga honom, eller henne för att få ett svar på detta som nu frågats?

Issa Jesus,
larjungen magnus.
Senast redigerad av IssaJesus 2013-01-30 kl. 00:04. Anledning: definierade cirklarnas ankare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in