Citat:
Ursprungligen postat av paceman
Fran flashback mestadels, och aven sourze. Stora delar av textdokumentet ar helt enkelt Lelwanis inlagg som finns tillgangliga att titta pa i originalskick an idag. Sen finns det ju en del privat kommunikation ocksa vad det verkar, klippt fran mail eller PM.
Sjalv tror jag att Helena mycket riktigt har skrivit det mesta som tillskrivs henne. Men tycker inte att det for den skull bevisar att hon ar skyldig till griftefridsbrott.
Egentligen ar det ju inte sa viktigt vad hon skriver. Det viktiga ar ju vad hon faktiskt har gjort. Det ar ju inte hennes asikter som star infor ratta, utan hennes garningar.
Ja, men nicket är hennes så det va inte riktigt det jag menade.
Det är hon som ska förklara sig om hon vill dvs,och hon kan vara tyst, men i hennes kläder om klipp och klistra så bör hon vara övertygande. Det anser inte jag att hon är.
Det är en bedömningsfråga anser jag också om hennes texter kan relatera till hennes agerande.
Då faller det sig naturligt att hennes
planer är brottsliga.,Utöver det blir det svårt att övertyga domstolen om att vittnena ljuger, och att hon själv ljuger är uppenbart.
Läser man stämningsansökan så framgår det tydligt vad man åtalar henne för och i en mer utförlig förklaring.