2012-11-27, 16:24
Medlem
Ja måste bara inflika all denna läsning är riktigt roande..Vilka grymma utsvängningar om ditt o datt DOCK!!! ogillar jag skarp all uthängning med bilder och dylikt på folk som inte förekommer i fup anser det helt fel även (men det är min åsikt).
Även det här med att besöka folk som står med i fupen som inte ens är kallade att vittna C*** Rå***
Pratade igår med CR om detta och hon kände genast ett GRYMT obehag över detta...
Sen vidare det här med att besöka L Å med kan ni glömma hon har flyttat..När det Gäller A D så även där kan ni glömma att hitta på Face B för hon har ingen...Ja jag har även träffat den åtalade några gånger....Så då har jag sagt mitt och tänker fortsätta följa detta roande detektiv arbete men kommer under inga omständigheter prata om något eller svara på frågor.....
Citera
2012-11-27, 16:27
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokolova
Det stämmer. Det har dessutom inkommit några fler handlingar mellan ditt "unika" fynd igår och tillägget. Det ser du bl a på numreringen av aktbilagor. Det vore klädsamt om du, nu när du sent om sider har haft kontakt med tingsrätten innan de stängde idag, kunde medge att du hade fel och att M*ria vägrar vittna. Det blir så många yxskaft-svar i tråden.

Vad är det som du inte meddelar tråden om fler bilagor som är offentliga, och är det av mitt intresse ? Det är andra gången du påpekar detta och frågan är om du trollar eller om du medvetet sitter och håller på information som är offentlig genom att angripa andras? Vem säger att jag skulle ta ut mer än vad jag gjort dessutom?
Jag tar ut det jag vill och inget annat. Din avundsjuka går inte att ta miste på.

Det är däremot så att du inte haft källa på dina sk påståenden.Så nu är du pissed för att man tar dig rakt upp och ner och kommer på dig. Och alla yxskaftsvar är dom utan källor inget annat.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-11-27 kl. 16:32.
Citera
2012-11-27, 16:30
Medlem
Kams avatar
Är det inte någon här som vet vad HL hade gjort som ledde till att hon fick sluta ett arbete som hon hade på ngn begravningsbyrå eller liknande ställe. Stod om i början av tråden. Var det bara skitsnack eller?
Hittade:
https://www.flashback.org/p39226096#p39226096
Senast redigerad av Kam 2012-11-27 kl. 16:34.
Citera
2012-11-27, 16:31
Medlem
pacemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Om hon nu har klippt och klistrat sin text om min nekrofil, så hade i alla fall jag begärt hänvisning till var osv. Någon slag verifiering bör ju finnas. Hon är inte samarbetsvillig och förhören är något domstolen tar del av. Vill man förklara sig så gör man det på ett bättre sätt än det här tramset.

Hade det varit liknande bilder om redan har släppts hade man inte satt sekretess på dom
Det här är något annat som belagt med sekretess.

Fran flashback mestadels, och aven sourze. Stora delar av textdokumentet ar helt enkelt Lelwanis inlagg som finns tillgangliga att titta pa i originalskick an idag. Sen finns det ju en del privat kommunikation ocksa vad det verkar, klippt fran mail eller PM.

Sjalv tror jag att Helena mycket riktigt har skrivit det mesta som tillskrivs henne. Men tycker inte att det for den skull bevisar att hon ar skyldig till griftefridsbrott.

Egentligen ar det ju inte sa viktigt vad hon skriver. Det viktiga ar ju vad hon faktiskt har gjort. Det ar ju inte hennes asikter som star infor ratta (vare sig de ar genuina eller "trollade"), utan hennes garningar.
Senast redigerad av paceman 2012-11-27 kl. 16:33.
Citera
2012-11-27, 16:36
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paceman
Fran flashback mestadels, och aven sourze. Stora delar av textdokumentet ar helt enkelt Lelwanis inlagg som finns tillgangliga att titta pa i originalskick an idag. Sen finns det ju en del privat kommunikation ocksa vad det verkar, klippt fran mail eller PM.

Sjalv tror jag att Helena mycket riktigt har skrivit det mesta som tillskrivs henne. Men tycker inte att det for den skull bevisar att hon ar skyldig till griftefridsbrott.

Egentligen ar det ju inte sa viktigt vad hon skriver. Det viktiga ar ju vad hon faktiskt har gjort. Det ar ju inte hennes asikter som star infor ratta, utan hennes garningar.

Ja, men nicket är hennes så det va inte riktigt det jag menade.
Det är hon som ska förklara sig om hon vill dvs,och hon kan vara tyst, men i hennes kläder om klipp och klistra så bör hon vara övertygande. Det anser inte jag att hon är.
Det är en bedömningsfråga anser jag också om hennes texter kan relatera till hennes agerande.
Då faller det sig naturligt att hennes planer är brottsliga.,Utöver det blir det svårt att övertyga domstolen om att vittnena ljuger, och att hon själv ljuger är uppenbart.

Läser man stämningsansökan så framgår det tydligt vad man åtalar henne för och i en mer utförlig förklaring.
Citera
2012-11-27, 16:38
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schenkmanis44
Förstår du vad Sokolovas inlägg innebär? Ditt svar är av karaktären goddag yxskaft.

Hon har erkänt att hon haft skelett hemma och bevisligen har hon hanterat detta skymfligen (lagt det på golvet, haft det i frysen osv) vilket styrker åklagarens bevisning på just åtalet emot griftefrid. Hon hade ju kunnat säga att hon inte kände till skeletten, att hon förvarade de till en kompis osv. I det här fallet har hon ju erkänt sig skyldig till att inneha skelett, vilket styrker åtalet enligt mig.

Goddag yxskaft

10 § Den som obehörigen flyttar, skadar eller skymfligen behandlar lik eller avlidens aska, öppnar grav eller eljest gör skada eller ofog på kista, urna, grav eller annat de dödas vilorum eller på gravvård, döms för brott mot griftefrid till böter eller fängelse i högst två år. Lag (1993:207).
Citera
2012-11-27, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Nej och jo. Både pepparspray och startpistoler kräver licens. Vapenbrott alltså.

Kan säga att jag känner dussintals med människor som har pepparsprej, vapenatrapper och kranier hemma.
Det är klart detta fall fascinerar iom de krypterade diskarna, GM's skumma förflutna och kanske för vissa könsfrågan.
Men de facto är det alltså ett litet skitfall som fått stora rubriker, ett gäng oinblandade uthängda på Flashback samt att GM fått sitta häktad (med restriktioner?) i tre månader.
Som sagt så missar vi ju en del, det som hålls bakom lyckta dörrar.
Åtalspunkterna är ju dock bara ovanstående två saker. Inte ens de eventuella skattebrotten är på tapeten heller.
GM lär ju få mer i kompensation för häktningstiden än vad hen får i dagsböter.
Citera
2012-11-27, 16:40
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Hon har erkänt att hon haft skelett hemma och bevisligen har hon hanterat detta skymfligen (lagt det på golvet, haft det i frysen osv) vilket styrker åklagarens bevisning på just åtalet emot griftefrid. Hon hade ju kunnat säga att hon inte kände till skeletten, att hon förvarade de till en kompis osv. I det här fallet har hon ju erkänt sig skyldig till att inneha skelett, vilket styrker åtalet enligt mig.

Goddag yxskaft

10 § Den som obehörigen flyttar, skadar eller skymfligen behandlar lik eller avlidens aska, öppnar grav eller eljest gör skada eller ofog på kista, urna, grav eller annat de dödas vilorum eller på gravvård, döms för brott mot griftefrid till böter eller fängelse i högst två år. Lag (1993:207).

Plus att hon sålt dom och flyttat dom till köparen i Uppsala.
Det och att inneha skelett för sex samt att flytta på dom är brott emot griftefriden.

Får jag gissa spontant så kommer hon få minst ett år eller 1,5 år för det här inklusive vapenbrottet.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-11-27 kl. 16:47.
Citera
2012-11-27, 16:48
Medlem
Kams avatar
Jag förstår att detta att ha skelett hemma inte är straffbart. Ändå så tycker jag nog att det är brott mot griftefriden om någon började hångla med mitt skelett när jag dött. Tur att jag bestämt mig för att kremeras.
Citera
2012-11-27, 16:52
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Hon har erkänt att hon haft skelett hemma och bevisligen har hon hanterat detta skymfligen (lagt det på golvet, haft det i frysen osv) vilket styrker åklagarens bevisning på just åtalet emot griftefrid.

Hon har ju också bäddat ner skeletten, lagt huvudet på en kudde och med gosigt täcke, kan inte det räknas till hennes fördel?
Citera
2012-11-27, 16:54
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Två olika tolkningar som ligger långt från varandra.
Kvinnan och advokaten vill ha en öppen rättegång, varför då sekretess?
En möjlighet till deras önskemål om öppen rättegång och inte bakom stängda dörrar är att vittnen skräms till tystnad. Vem vill förknippas med Lelwani i ett så pass uppmärksammat mål? Svar: Ingen.
Citera
2012-11-27, 16:57
Medlem
Citat:

Goddag yxskaft

Det är inte klarlagt att HL obehörigt flyttat skelettdelarna. Och vad som är skymfligt är nog väldigt svårt att visa rent juridiskt. Man måste se bortom moral och etik. Dessutom har skelettens anonymitet en stor betydelse. Juridiskt blir det nog svårt att visa att en puss eller två på pannan är mer skymfligt än att ett gäng snoriga ungar står på ett museum pekandes och skrattandes.

De sekretessbelagda bilderna verkas vara avklädda helkroppsbilder av vad jag kunnat utläsa ur FUP:et. Filmklippet har jag ingen aning om, men jag tror inte det är så sensationellt och perverst som många tycks hoppas på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in