Citat:
Ursprungligen postat av ka kui
Jag har också träffat många israeler och håller helt och hållet med Onkel-ben-ny. De är mycket mer lik nordeuropeer än sydeuropeer. Jag tror inte heller att ens den mest luttrade mossadagent skulle slå på en sjuårig flickas huvud med pistolkolven. Precis som en svensk polis inte skulle göra det. Mossad hade kunnat sköta detta mycket snyggare om de var inblandade.
Kan mycket väl vara Iran som ligger bakom. Eller någon östereuropeisk stat. Även om al-Hilli försedde Iran med information kan han ha blivit misstänkt för att vara dubbelagent eller liknande. Då tas han av daga.
Du är bara tragisk liksom Onkel Benny. Att någon fortfarande 2012 kan ha en sådan världsbild är ganska häpnadsväckande.
Man kan inte utifrån fördomar om en viss folkgrupp ras eller religion dra sådana här slutsatser. Har det inte begåtts ett flertal bestialiska mord här i Sverige av tvättäkta svenskar?
Hur kan man dra slutsatsen att bara för att I*r**l är mer likt nord-Europa än I*an så skulle dom vara på något sätt godare och därför skulle deras säkerhetstjänst inte kunna göra något moraliskt fel.
Vi vet ju hur U*A har begått mängder av brutala handlingar i Irak och Afghanistan, mycket värre än detta dåd. Är inte U*A mer lika oss än I*r**l?
Vi vet även att M*s**d har många liknande operationer på sitt samvete. Man har exempelvis mördat flera kärntekniker i I*an, just genom skjutning i bil.
Jag känner däremot inte till att I*ansk säkerhetstjänst har utfört ett enda mord utanför landets gränser. Kom gärna med exempel.
Det som dessutom talar för M*s**d mer än exempelvis I*an är ju motivet. Jag kan inte förstå varför I*an skulle ha något emot denna familj som är anti U*A och I*r**l.
Med detta sagt så påstår jag inte att det var M*s**d och jag sympatiserar inte med I*an, jag försöker bara komma fram till vem som gjorde det.