2012-09-13, 14:55
Medlem
Marmosets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag tycker du drar lite märkliga slutsatser minst sagt.
Vadå "följa efter"? Hur menar du? Det finns väl inget som säger varifrån mördaren kom. Mördaren kanske inte alls kom ifrån UK. Att det hände just på den här platsen finns det många teorier om, men om vi till exempel antar att Sylvain Mollier var inblandad så är det inte alls konstigt.

Sedan det här med "personligt". För det första har polisen ganska bestämt sagt att detta är utfört av proffs. Även svenska experter har haft samma uppfattning. Just sättet att döda med några skott i kroppen och 1 i huvudet verkar vara militär standard om man vill vara säker på att personen dör.
Varför skulle en yrkesmördare göra så lite skada som möjligt? Det viktiga är att personen dör.
Om han agerar i en trängd situation där det finns människor runt om så är det klart att han inte står och matar skott, men detta skedde ute i skogen.

Min fetning. Två skott i bröstet och ett i huvudet är standard i den branschen.
Citera
2012-09-13, 15:20
Medlem
Poyrojts avatar
RAF-mannen Brett Martin intervjuad av BBC.

http://www.bbc.co.uk/news/uk-19587311
Citat:
Speaking to the BBC he said the family BMW was still revving and its wheels were spinning.
Senast redigerad av Poyrojt 2012-09-13 kl. 15:31. Anledning: Tillägg
Citera
2012-09-13, 15:42
Medlem
Tack för länken.

Han bekräftar en hel del vi redan misstänkte. Videon verkar dock bara vara ett utdrag, hade varit intressant att höra hela.
Citera
2012-09-13, 15:49
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Jag tycker du drar lite märkliga slutsatser minst sagt.
Vadå "följa efter"? Hur menar du? Det finns väl inget som säger varifrån mördaren kom. Mördaren kanske inte alls kom ifrån UK. Att det hände just på den här platsen finns det många teorier om, men om vi till exempel antar att Sylvain Mollier var inblandad så är det inte alls konstigt.

Sedan det här med "personligt". För det första har polisen ganska bestämt sagt att detta är utfört av proffs. Även svenska experter har haft samma uppfattning. Just sättet att döda med några skott i kroppen och 1 i huvudet verkar vara militär standard om man vill vara säker på att personen dör.
Varför skulle en yrkesmördare göra så lite skada som möjligt? Det viktiga är att personen dör. Om han agerar i en trängd situation där det finns människor runt om så är det klart att han inte står och matar skott, men detta skedde ute i skogen.

Jag håller med. Och då får vi som konsekvens att det inte var en slump att båda barnen skonades. Ett proffs stod tydligen för alla skott på mycket kort tid. Flickan utanför bilen neutraliserades, det icke dödliga skottet och det icke dödliga slaget var inte en slump utan tecken på rutin mitt i en snabb aktion. Det är helt otänkbart att en så väl genomförd attack skulle brista i att de inte kände till de två flickornas existens.
Senast redigerad av BaalZeBub 2012-09-13 kl. 15:52.
Citera
2012-09-13, 16:11
Medlem
Följande från hans linkedin. Profilen verkar vara borttagen men gick att komma åt när man sökte.

Citat:
Consultant B787 SFI, B777 SFI, B737 SFI, CRMI(G)
Brighton, United Kingdom Airlines/Aviation

Current
Boeing UK Training and Flight Services, CTC Aviation Group plc, Alpha Aviation Group

Previous
British Airways, Air 2000, Royal Air Force

Education
FRAeS at St. Kentigern's College

SFI = Synthetic Flight Instructor
CRMI = Crew Resource Management Instructor

Verkar med andra ord som han numera arbetar med flygutbildning.
Senast redigerad av mandelkaka 2012-09-13 kl. 16:26.
Citera
2012-09-13, 16:16
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mandelkaka
Följande från hans linkedin. Profilen verkar vara borttagen men gick att komma åt när man sökte.

Citat:
Brett Martin
Consultant B787 SFI, B777 SFI, B737 SFI, CRMI(G)
Brighton, United Kingdom Airlines/Aviation

Current
Boeing UK Training and Flight Services, CTC Aviation Group plc, Alpha Aviation Group

Previous
British Airways, Air 2000, Royal Air Force

Education
FRAeS at St. Kentigern's College

Ok, killen kan flyga en mångfald av plan. Tror ni som hyst teorier om att han skulle vara inblandad som livvakt kan skrinlägga dom
Citera
2012-09-13, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poyrojt
RAF-mannen Brett Martin intervjuad av BBC.

http://www.bbc.co.uk/news/uk-19587311

Skönt. Nu kan vi avskriva honom som misstänkt.
Citera
2012-09-13, 16:36
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Skönt. Nu kan vi avskriva honom som misstänkt.
Varför då? Nu tror jag inte så många misstänker honom men varför minskar misstankarna på ett ev. samröre i brottet i och med denna intervju?
Skumt (eller iaf. en ovanlig slump) att en engelsman med militär bakgrund befann sig på exakt samma plats på fransk landsbygden samtidigt som en engelsk familj blev mördad där.
Citera
2012-09-13, 16:39
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Varför då? Nu tror jag inte så många misstänker honom men varför minskar misstankarna på ett ev. samröre i brottet i och med denna intervju?
Skumt (eller iaf. en ovanlig slump) att en engelsman med militär bakgrund befann sig på exakt samma plats på fransk landsbygden samtidigt som en engelsk familj blev mördad där.

För att sannolikheten för att en pilot på British Airways är lönnmördare eller livvakt är närmast obefintlig. Någon som vet när han övergick från RAF till civilflyget?

Dessutom gissar jag att jag som gjort svensk värnplikt inom infanteriet förmodligen haft mycket mer träning med handeldvapen än en pilot
Citera
2012-09-13, 17:15
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoset

"According to prosecutors all four victims were shot twice in the head, increasing speculation that the family were victims of a professional hit."

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/france/9531436/France-shooting-was-Saad-Al-Hilli-assassinated-over-secret-defence-contract.html

Eftersom du är så insatt i branschen, betyder två skott att det inte är ett proffs?
Citera
2012-09-13, 17:25
Medlem
JohnSmith80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoset

Vad jag vet så mördade Richard Kuklinski på diverse olika sätt, allt från strypning till förgiftning med Arsenik.

Kuklinski (The Iceman) är troligvis den kändaste yrkesmördaren med flest mord i sitt CV som man känner till.

Tyvär verkar han inte förstått hur branschen fungerar
Citera
2012-09-13, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Att utföra det i England kan ju bero på att den som ev. beställt mordet vill dra bort misstankarna ifrån just England om beställaren bor där själv....

Annecys chefsåklagare har begett sig till England för att leta orsak till morden.

Citat:
The chief prosecutor in the area of the French Alps where three Britons were gunned down said today that the causes and origins of their deaths lay in this country.

Annecy's chief prosecutor Eric Maillaud made the comments as he travelled to the UK as investigators continue to probe the mystery. Mirror
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in