Citat:
Ursprungligen postat av MedelLagom
Jag tänker i första hand på informationen att de sköts med ett och samma vapen. Mannen var från Irak så det är inte så stor grej att han haft något ofarligt i hemmet från sitt gamla hemland som troligen är desarmerat sedan tidigare. Chansen att han haft något i hemmet som riskerar hans familjs liv måste vara minimal. Jag tror det är många små missförstånd på vägen som lett till misstankar om Mossad och broderlig arvstvist. Familjen hade med största sannolikhet inte en aning om vad som skulle ske. De hade börjat dagens bilresa med att plocka äpplen.
Nu försöker du verkligen släta över.
Vem är du egentligen?
Att dom sköts med ett vapen säger inte särskilt mycket. En skicklig skytt med automatkarbin kan utföra hela manövern ganska enkelt om han står nära bilen.
Du drar bakvända slutsatser om föremålet i hemmet. Tror du verkligen att alla Irakier smugglar med sig krigsmateriel till sitt nya hemland? Uppgiften om äppelplockning vet jag inte var du har fått ifrån.
Sedan har till exempel grannarna sagt att al Hilli var nervös innan han åkte och att han hade gömt papper i huset. Jag orkar inte ens rabbla upp allt, men i stort sett allt pekar mot att detta är en större grej med underrättelsetjänster inblandade.