2012-09-10, 15:16
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedelLagom
Jag tänker i första hand på informationen att de sköts med ett och samma vapen. Mannen var från Irak så det är inte så stor grej att han haft något ofarligt i hemmet från sitt gamla hemland som troligen är desarmerat sedan tidigare. Chansen att han haft något i hemmet som riskerar hans familjs liv måste vara minimal. Jag tror det är många små missförstånd på vägen som lett till misstankar om Mossad och broderlig arvstvist. Familjen hade med största sannolikhet inte en aning om vad som skulle ske. De hade börjat dagens bilresa med att plocka äpplen.
Det tycker inte jag säger så mycket mer än att det var EN skytt bara och inte att förövaren var ensam, känns ju lite proffsigare att en person går fram och skjuter på nära håll än att många står på avstånd och "sprejar".

Jag tycker att alla indicier pekar åt något större än ett simpelt rånmord.
Senast redigerad av Tuvtramp 2012-09-10 kl. 15:24.
Citera
2012-09-10, 15:18
Medlem
SibirienKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Skulle gissa att det kan röra sig om någon sådan här ställning för cyklar. Men är antagligen ingen större fråga. Skulle de smuggla något så skulle de ju gömma det i sådana anordningar. Inte precis så de skapar egna anpassade för syftet
http://www.roofrackshop.co.uk/bike/Scott-main-rs.jpg
Tack!

Nej det är klart att man inte bygger nåt eget

Det jag undrar över är om dom är ihåliga och varför det ena saknas (spetsen är kvar, så det har säkert suttit en tub där också).
Citera
2012-09-10, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MedelLagom
Jag tänker i första hand på informationen att de sköts med ett och samma vapen. Mannen var från Irak så det är inte så stor grej att han haft något ofarligt i hemmet från sitt gamla hemland som troligen är desarmerat sedan tidigare. Chansen att han haft något i hemmet som riskerar hans familjs liv måste vara minimal. Jag tror det är många små missförstånd på vägen som lett till misstankar om Mossad och broderlig arvstvist. Familjen hade med största sannolikhet inte en aning om vad som skulle ske. De hade börjat dagens bilresa med att plocka äpplen.

Nu försöker du verkligen släta över. Vem är du egentligen?

Att dom sköts med ett vapen säger inte särskilt mycket. En skicklig skytt med automatkarbin kan utföra hela manövern ganska enkelt om han står nära bilen.
Du drar bakvända slutsatser om föremålet i hemmet. Tror du verkligen att alla Irakier smugglar med sig krigsmateriel till sitt nya hemland? Uppgiften om äppelplockning vet jag inte var du har fått ifrån.
Sedan har till exempel grannarna sagt att al Hilli var nervös innan han åkte och att han hade gömt papper i huset. Jag orkar inte ens rabbla upp allt, men i stort sett allt pekar mot att detta är en större grej med underrättelsetjänster inblandade.
Citera
2012-09-10, 15:23
Medlem
SibirienKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allakantralla
nu kan vi släppa detta om vad som är på bilens tak: ett vittne säger att de hade en mountain bike på en "roof rack" på biltaket.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2198777/French-Alps-shooting-Police-question-Saad-Al-Hillis-brother-Zaid-inheritance-row.html?openGraphAutho r=%2Fhome%2Fsearch.html%3Fs%3D%26authornamef%3DPet er%2BAllen&videoPlayerURL=http%3A%2F%2Fc.brightcov e.com%2Fservices%2Fviewer%2Ffederated_f9%3FisVid%3 D1%26isUI%3 D1%26publisherID%3D1418450360%26playerID%3D7248435 9001%26domain%3Dembed%26videoId%3D&hasBCVideo=true &BCVideoID=1826984471001
Tack! Ser dock fortfarande litet märkligt ut att spetsen till det andra racket sitter kvar men att själva racket är borta.
Citera
2012-09-10, 15:24
Medlem
SVD idag "Det har spekulerats om att flera personer var inblandade eftersom minst 25 skott avlossades på platsen, men enligt polisen användes bara ett vapen, en 7,65 millimeterspistol som bedöms som något gammalmodig. "

Om det stämmer finns det massor av vapen att välja mellan. Jag hade själv en Beretta M39 med 7.65 mm ammo från 60 talet tidigare. Att den bedöms som något gammalmodig gör att vapentypen bör ha identifierats. det talar emot underrättelse agenter som borde ha det senaste. Eller så är det en rökridå från franska plosen.
Citera
2012-09-10, 15:30
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vantage78
SVD idag "Det har spekulerats om att flera personer var inblandade eftersom minst 25 skott avlossades på platsen, men enligt polisen användes bara ett vapen, en 7,65 millimeterspistol som bedöms som något gammalmodig. "

Om det stämmer finns det massor av vapen att välja mellan. Jag hade själv en Beretta M39 med 7.65 mm ammo från 60 talet tidigare. Att den bedöms som något gammalmodig gör att vapentypen bör ha identifierats. det talar emot underrättelse agenter som borde ha det senaste. Eller så är det en rökridå från franska plosen.

Man kan gammalmodig behover ju inte betyda gammal. Ar inte en hel del av de ostblockspistolerna baserade pa gamla browning patent, speciellt med tanke pa hur tomhylsan kastas ut? Det ar kanske dar man hittat spar av mekanismen, och kommit till den slutsatsen att det inte ar ett odernt vapen.
Citera
2012-09-10, 15:31
Medlem
JohnSmith80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vantage78

Eller så är man smart och använder vapen som existerar i närområdet.

Specialförband använder ofta AK47or när de gör hemliga operationer i diverse länder där de är vanligt förekommande. Det är ett sätt att lämna mindre spår iform utav t.ex 5.56 hylsor.
Citera
2012-09-10, 15:32
Medlem
Mystiken kring den äldre kvinnan fortsätter. Så här skriver DN:

Citat:
På måndagen meddelade den franska polisen att ett av de tre offren i bilen, en äldre kvinna, var barnets mormor, skriver Sky News. Tidigare har man sagt att kvinnan haft ett svenskt pass på sig, men Utrikesdepartementet kan fortfarande inte bekräfta identiteten på kvinnan.

Det har tidigare påståtts att den lilla flickan hade sagt att hon inte kände den äldre kvinnan.
Citera
2012-09-10, 15:36
Medlem
Så dom har hittat explosivt material i Al Hillis hus? Ja mossadspåret stiger igen. Ett annat alternativ är att han har fått en desarmerad granat eller något som "varning" inom arvstvisten.
Citera
2012-09-10, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Man kan gammalmodig behover ju inte betyda gammal. Ar inte en hel del av de ostblockspistolerna baserade pa gamla browning patent, speciellt med tanke pa hur tomhylsan kastas ut? Det ar kanske dar man hittat spar av mekanismen, och kommit till den slutsatsen att det inte ar ett odernt vapen.

Så kan det förstås vara
Citera
2012-09-10, 15:37
Medlem
Och nu rapporterar de att INGET farligt fanns i familjens bostad.
Citera
2012-09-10, 15:38
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktorwestring
Så dom har hittat explosivt material i Al Hillis hus? Ja mossadspåret stiger igen. Ett annat alternativ är att han har fått en desarmerad granat eller något som "varning" inom arvstvisten.

Eller plockat med sig en hem for att ha som prydnad. Som ungefar alla FN soldater jag kanner har gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in