2012-09-06, 23:56
Medlem
Är det här tidigare gjort?

Nyfiken som man är!

Jag sökte på(delar av) namnet på vägskylten...Route Dominale de la combe
Doussard France.

http://maps.google.se/maps?hl=sv&tab=wl

De där byggnaderna som man ser till vä på vissa bilder.

Kan det vara de man ser i Y-korset mellan ...grand combe
och route du moulin?

Mycket skog och berg är det...
Citera
2012-09-06, 23:58
Medlem
BAB7s avatar
Enligt denna artikel har familjen semestrat i området och bott på samma camping hela tiden, sedan slutet på augusti, dvs i minst en veckas tid.
Detta borde indikera på att det inte handlar om ett planerat brott..?
http://www.spiegel.de/panorama/justiz/erschossene-familie-in-den-alpen-stammt-aus-grossbritannien-a-854248.html
Citera
2012-09-07, 00:01
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Enligt denna artikel har familjen semestrat i området och bott på samma camping hela tiden, sedan slutet på augusti, dvs i minst en veckas tid.
Detta borde indikera på att det inte handlar om ett planerat brott..?
http://www.spiegel.de/panorama/justiz/erschossene-familie-in-den-alpen-stammt-aus-grossbritannien-a-854248.html

Varför inte. Då hade man ju tid att både lokalisera och agera. Resultatet vet vi.
Citera
2012-09-07, 00:04
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motala
Varför inte. Då hade man ju tid att både lokalisera och agera. Resultatet vet vi.

Dock knappast ett planerat brott från de ihjälskjutnas sida (typ droghandel, som ju diskuterats). Nej, inte uteslutet, men inte troligt.
Citera
2012-09-07, 00:11
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Dock knappast ett planerat brott från de ihjälskjutnas sida (typ droghandel, som ju diskuterats). Nej, inte uteslutet, men inte troligt.

Håller helt med. Vad gav dig det intrycket dvs att jag menade brott från de ihjälskjutnas sida?
Citera
2012-09-07, 00:15
Medlem
Motalas avatar
Citat:

Jag tänkte så här. Om "familjen" varit på samma plats en längre tid så underlättar detta dådet in min bok. Då de lokaliserats och tid för att uträtta avrättningarna givits.
Citera
2012-09-07, 00:32
Medlem
BAB7s avatar
Jag tycker bara att det verkar vara väldigt lång tid att vänta i över en vecka på att agera.
Detta skulle ju innebära att gärningsmännen har uppehållit sig i området lika länge och på så sätt ökar ju också risken att bli igenkänd vid ett senare tillfälle, om utredningen blir framgångsrik.
Gärningsmännen riskerar ju också att kunna bindas till en massa saker om man nu figurerar i området så pass länge, ex - bankomatkameror, bensinstationskameror, hotellregistrering osv.
Citera
2012-09-07, 00:37
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Jag tycker bara att det verkar vara väldigt lång tid att vänta i över en vecka på att agera.
Detta skulle ju innebära att gärningsmännen har uppehållit sig i området lika länge och på så sätt ökar ju också risken att bli igenkänd vid ett senare tillfälle, om utredningen blir framgångsrik.
Gärningsmännen riskerar ju också att kunna bindas till en massa saker om man nu figurerar i området så pass länge, ex - bankomatkameror, bensinstationskameror, hotellregistrering osv.
Gärningsmännen behöver ju inte varit där hela tiden. Anländer dit efter info gör jobbet drar.
Citera
2012-09-07, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motala
Jag tänkte så här. Om "familjen" varit på samma plats en längre tid så underlättar detta dådet in min bok. Då de lokaliserats och tid för att uträtta avrättningarna givits.

Just den här dagen hade den franske dödade cyklisten Sylvain Mollier gjort en cykeltur som han inte brukade göra:

Citat:
(Sylvain Mollier ) hade bestämt sig för att "testa en ny rutt" den dagen.
http://www.lefigaro.fr/actualite-france/2012/09/06/01016-20120906ARTFIG00606-haute-savoie-3-des-4-morts-tues-d-une-balle-dans-la-tete.php

Kan det varit så att GM väntade på att Hilli skulle möta Mollier? I så fall lär det vara en underrättelsetjänst som ligger bakom morden.

Det som talar emot ett planerat möte med något suspekt syfte, är iofs att Hilli tar med sig familjen.
Citera
2012-09-07, 01:01
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Just den här dagen hade den franske dödade cyklisten Sylvain Mollier gjort en cykeltur som han inte brukade göra:

http://www.lefigaro.fr/actualite-france/2012/09/06/01016-20120906ARTFIG00606-haute-savoie-3-des-4-morts-tues-d-une-balle-dans-la-tete.php

Kan det varit så att GM väntade på att Hilli skulle möta Mollier? I så fall lär det vara en underrättelsetjänst som ligger bakom morden.

Det som talar emot ett planerat möte med något suspekt syfte, är iofs att Hilli tar med sig familjen.

Kan familjen inte varit med som FÖRSÄKRING Inte händer det något när familjen är med. Kan ju inte gärna skjuta alla. Pappan tänkte nog lite fel där i såfall och underskattade att de ev var fler GM.

Kan han ha resonerat så möjligen. Safety in number as they say in Britain
Citera
2012-09-07, 01:10
Medlem
Golge.Jacobssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkshadowrunner
På nått sätt hoppas jag detta var ett beställningsmord och inte några random kriminella som attackerat turister. Jag åker själv husvagn och planerar en Europatripp...men om det urartar såhär söderut stannar jag nog hemma.
Det bor flera hundra miljoner människor i Europa. Om de dödar 1000 människor just under din tripp så är risken att du ska drabbas ändå endast hundradelar av en promille. De har hittills dödat fyra människor, så jag tror du vågar ta din husvagn och åka ut i Europa. Håll avstånden i trafiken bara, så klarar du dig säkert helskinnad.
Senast redigerad av Golge.Jacobsson 2012-09-07 kl. 01:25.
Citera
2012-09-07, 01:23
Medlem
SibirienKalles avatar
Citat:

Citat:
Mjaa; antag att Al-Hilli hade som dolt syfte med resan att utbyta känsliga dokument eller liknande med den nu ihjälskjutne cyklisten, men att cyklisten av olika skäl inte kunde ange exakt datum och plats i förväg.

Då är en campingsemester vid Annecy-sjön en perfekt kuliss. Bada och ha det skönt tills cyklisten ringer och stämmer träff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in