Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
När jag såg i bilden i Daily Mail så tyckte jag det såg ut som en punktering och inte att hjulet grävt sig ned.
Intressant, finns det något mer som stöder detta?
Kan förvisso vara en punktering men kika på bilden igen.
Du ser att det är en sluttning bakom bilen. Det ser ut som bilen gått upp på den sluttningen med backen i och börjat gräva, det ser ut som en jordhög ligger bakom bilen.
Då låter såklart konstigt att jag påstår att de haft backen i men jag tror bilen har varit längre uppemot sluttningen och grävt och sedan rullat ner. Tycker man kan se hjulspår som styrker den teorin.
Men det är bara spekulationer och det kan mycket väl vara som du säger.
Jag tror inte bilen har kört fast med Driven i (eller 1:an om den är manuell.) Marken ser tillräckligt bra ut för att man inte ska fastna när man försöker köra framåt. Bakåt däremot, uppemot sluttningen där tar det stopp.
Får jag gissa hej vilt tror jag bilens underrede eller bakre kofångare gått emot sluttningen och bilen då börjat spinna. Att pappan bara stampat på gasen antingen i panik eller genom att fotens tyngd tryckte ned gasen (att han redan var skjuten.)
Ett väldigt intressant händelse.
Jag gissar på familjedrama av någon anledning. Eventuellt kan det även finnas ett konflikt inom företaget och någon där som står nära har arrangerat det. Och visste att de skulle till den aktuella platsen vid den tidpunkten. Det behöver ju inte vara en familjemedlem utan kan vara en "nära vän" eller kollega också.
EDIT: Eller att någon i familjen, sannolikt fadern skulle möta någon på platsen för att genomföra en affär av något slag. Laglig eller olaglig.