2012-09-06, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlippadBebis
Om det kommer fram uppgifter om att motorcykel (med två män) är inblandat i skjutandet är det med stor sannolikhet en Davidstjärna bakom dådet.

Nästan samtliga lönnmord på Iranier med stjärnvapen anknytning är det motorcyklister inblandade.
Då har det använt "stickybombs" Varför man använde skjutvapen var antagligen att man ville ha precision, kanke pga. av barnen.

Jag vet att jag tidigt i tråden visade på uppgifter som gjorde sig gällande att Israel låg bakom, och att en israelisk general från ambassaden i Paris ska ha flugit till en flygplats i närheten av mordet och plockat upp 3 personer kort därefter. Däremot är dessa uppgifter inte på något sätt bekräftade och dessutom raderade kort efter att de postades. Alla länkar dödades även de. Men man bör inte hoppa till en slutsats på så lösa uppgifter, jag ville bara visa vad som skrivits och påståtts.

Vittnen ska ha sagt att en bil rivstartade och lämnade platsen, polis har även sagt att man funnit däckavtryck på platsen. Jag säger inte att din teori är rätt eller fel, bara att man behöver lite mer kött på benen innan man ropar varg.

Däremot är ju faktumet att uppgifterna raderades så snabbt, på flera sajter, åtminstone en indikator på att man inte vill att Israel förknippas med denna händelse, oavsett om de ligger bakom eller ej.
Citera
2012-09-06, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjved
Hur svensk press får det till att det är en svenska bland offren är för mig en gåta.
Apropå det ja. Hur behandlas den uppgiften i utländska medier? Är det en big deal eller är det vedertaget även ute i stora världen att svenska pass delas ut lite kors och tvärs?
Citera
2012-09-06, 20:46
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlippadBebis
Om det kommer fram uppgifter om att motorcykel (med två män) är inblandat i skjutandet är det med stor sannolikhet en Davidstjärna bakom dådet.

Israel får väldigt mycket bad will för sina targetted killings att utföra något sådant på fransk mark... och slakta en hel familj... vad skulle den här mannen ha haft för nyckelposition för dagens hot mot Israel som motiverat en potentiell frostig (understatement) fransk och brittisk reaktion.
Citera
2012-09-06, 20:53
Medlem
Fnordss avatar
(Originalartikeln ser ut att vara borttagen, men den här sajten hade en kopia. Dra inga slutsatser om min politiska hemvist från det, jag tog det jag hittade på Google. )

Kombinationen Irakisk kärnfysiker och person som jobbar med Zirkonium känns lite oroväckande...

http://www.freedominion.ca/phpBB2/viewtopic.php?f=10&t=13160
Citera
2012-09-06, 20:55
Medlem
Om något låter det snarare som att Iran har varit i farten igen. De vill ju hämnas på väst för attackerna mot deras kärnfysiker.
Citera
2012-09-06, 21:02
Medlem
KapabelApas avatar
Att Israel ligger bakom detta mord på den irakiske kärnfysikern råder det väl ingen större tvekan om, eller? Typiskt vore väl att skylla på Iran nu, och beordra USA att anfalla landet.

Citat:
Ursprungligen postat av ka kui
Om något låter det snarare som att Iran har varit i farten igen. De vill ju hämnas på väst för attackerna mot deras kärnfysiker.

Och där kom den som ett brev på posten
Citera
2012-09-06, 21:05
Medlem
indexhtmls avatar
Sjukt mycket konspirationsteorier här. Jag tycker det låter osannolikt att lönnmördare skulle skugga snubben ända till Frankrike när han har en adress i England som är enkel att hitta och planera efter.

Om jag fattat rätt så har vi:

1) Ett pistolbeväpnat gäng ungdomar/påtända nordafrikaner/rasister som terroriserat folk i trakten och försökt kapa bilar.

2) En BMW-stadsjeep som stod ensligt parkerad.

Lite mer sannolikt, eller hur?
Citera
2012-09-06, 21:09
Medlem
FlippadBebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Jag vet att jag tidigt i tråden visade på uppgifter som gjorde sig gällande att Israel låg bakom, och att en israelisk general från ambassaden i Paris ska ha flugit till en flygplats i närheten av mordet och plockat upp 3 personer kort därefter. Däremot är dessa uppgifter inte på något sätt bekräftade och dessutom raderade kort efter att de postades. Alla länkar dödades även de. Men man bör inte hoppa till en slutsats på så lösa uppgifter, jag ville bara visa vad som skrivits och påståtts.

Vittnen ska ha sagt att en bil rivstartade och lämnade platsen, polis har även sagt att man funnit däckavtryck på platsen. Jag säger inte att din teori är rätt eller fel, bara att man behöver lite mer kött på benen innan man ropar varg.

Däremot är ju faktumet att uppgifterna raderades så snabbt, på flera sajter, åtminstone en indikator på att man inte vill att Israel förknippas med denna händelse, oavsett om de ligger bakom eller ej.

Det jag skriver är inte tagit ur luften, med mycket stor sannoliket kan det vara så. Precis som att en bög troligen blir smittad av HIV vid oskyddad analsex.

Det är inte heller påhitt att Aktuellt på SVT nämner att enligt "kritiker" efter sticky bomberna inne Iran, att det troligvis är Israeler som tros ligga bakom. Det intressanta är just att detta nämns av SVT.

Så när nyckelpersoner från Israel fientliga stater lönnmördas, i synnerhet kärnvapen utvecklare får det mina tankar inte helt oväntat att gå åt det hållet.
Citera
2012-09-06, 21:13
Medlem
BAB7s avatar
http://www.bild.de/news/ausland/mord/maedchen-versteckte-sich-acht-stundent-unter-leichen-26058708.bild.html

( länk till artikel - någon här ville ju ha info från utländsk media)

Är det bekräftat att motorn på bilen var igång när den hittades?
Detta anser jag är en viktig pusselbit, BMW:n är garanterat utrustad med automatlåda och detta innebär att växelväljaren låg i P / parkeringsläge när den hittades.
Jag anser (kör själv en automat) att om man stannar med bilen och lägger den i P så har man för avsikt att "stanna till" en längre stund - för att slippa att sitta och trycka ner bromspedalen, samt att man känner sig trygg i situationen.
Om en okänd person närmar sig bilen och vill få kontakt med föraren, då bör denne endast hålla ner foten på bromsen och låta växeln ligga kvar i D / drive, samt då naturligtvis ta ner sidorutan osv..
Citera
2012-09-06, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnords
(Originalartikeln ser ut att vara borttagen, men den här sajten hade en kopia. Dra inga slutsatser om min politiska hemvist från det, jag tog det jag hittade på Google. )

Kombinationen Irakisk kärnfysiker och person som jobbar med Zirkonium känns lite oroväckande...

http://www.freedominion.ca/phpBB2/viewtopic.php?f=10&t=13160

Det ser som du säger oroväckande ut:

Citat:
London - David Kelly, the British weapons expert at the centre of the Iraq dossier row, had amassed firm evidence to show that Saddam Hussein built and tested a "dirty bomb."

Designed to cause cancer and birth defects, the radiological weapon could have been used by terrorists to create panic and widespread contamination in a crowded city.
----------
Iraq's dirty bomb was made from a material called radioactive zirconium which was packed into a bomb casing with high explosives. Iraq had access to zirconium stored at its Al-Tarmiya reactor site - under United Nations safeguards - ostensibly for use in its peaceful nuclear power program.

One of the main reasons cited by British and American governments for invading Iraq was the danger that Saddam could pass weapons of mass destruction to al-Qaida terrorists.

Den förste franske zirconium-cyklisten skjuts i pannan.
Var kommer brittiske ex-RAF-cyklisten från in i handlingen? Om det nu är en cyklist, eller en "cyklist".
Citera
2012-09-06, 21:19
Medlem
fernebos avatar
Finns det nån pålitlig källa till att mannen överhuvudtaget har jobbat i kärnkraftsindustrin?
Citera
2012-09-06, 21:21
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indexhtml
Sjukt mycket konspirationsteorier här. Jag tycker det låter osannolikt att lönnmördare skulle skugga snubben ända till Frankrike när han har en adress i England som är enkel att hitta och planera efter.

Om jag fattat rätt så har vi:

1) Ett pistolbeväpnat gäng ungdomar/påtända nordafrikaner/rasister som terroriserat folk i trakten och försökt kapa bilar.

2) En BMW-stadsjeep som stod ensligt parkerad.

Lite mer sannolikt, eller hur?

Konspiration och konspiration. Inte direkt ovanligt med sådana mord. Är dock mer inne på detta att man ville att det skulle se ut som ett "vanligt" familjedrama men något gick fel (cyklisten bl.a). I så fall om vi talar om ett annat land inte minst för att inte skada relationen till Frankrike allt för mycket.

Tycker faktiskt det låter mer otroligt att det handlar om någon vanlig brottslighet som spårat ur. Påtända men klara nog att bara ödsla ett fåtal skott, klara nog att ta sig därifrån också. Känns väldigt overkill att bara för en bil försöka ha ihjäl ett barn. Inte direkt vanligt agerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in