2012-10-15, 15:50
Medlem
Citat:
Detectives have been showing the photographs to villagers in the area but have refused to release them to the public because, said one police officer, they are considered "morbid".

Låter väldigt märkligt, med tanke de sägs le utanför ett hus.

http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/crime/9608150/British-family-pictured-smiling-minutes-before-Alps-shooting.html
Senast redigerad av mandelkaka 2012-10-15 kl. 16:03.
Citera
2012-10-15, 16:02
Medlem
lrad070142s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mandelkaka
Låter väldigt märkligt...

http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/crime/9608150/British-family-pictured-smiling-minutes-before-Alps-shooting.html

Kanske inte. Allt behöver inte kräkas ut på nätet, även om frekventa besökare på mondo&gore har en annnan uppfattning . Antagligen rör det sig om att de inte vill publicera bilderna offentligt, så att inte alla jävla tokar som råkar ha en internetkoppling ringer in och kommer med "tips". Det är en sak att visa ett foto för någon som bor i trakten - en helt annan sak att locka till sig psykon genom att publicera fritt på webben. Tänk en gång till.
Citera
2012-10-15, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lrad070142
Kanske inte. Allt behöver inte kräkas ut på nätet, även om frekventa besökare på mondo&gore har en annnan uppfattning . Antagligen rör det sig om att de inte vill publicera bilderna offentligt, så att inte alla jävla tokar som råkar ha en internetkoppling ringer in och kommer med "tips". Det är en sak att visa ett foto för någon som bor i trakten - en helt annan sak att locka till sig psykon genom att publicera fritt på webben. Tänk en gång till.

Reagerade mest på ordvalet "Morbid". Men det kanske är ett resultat av dålig översättning mellan franska och engelska.
Senast redigerad av mandelkaka 2012-10-15 kl. 16:12.
Citera
2012-10-15, 16:14
Medlem
lrad070142s avatar
Citat:
Reagerade mest på ordvalet "Morbid". Men det kanske kan vara en dålig översättning från franska.

Eller att översättningen är helt korrekt, men att det var enklare att skriva att bilderna var "morbida" än att börja tjafsa om att vittnesmål kan bli ogiltiga ifall bilder/bevis släpps ut till allmänheten.
Citera
2012-10-15, 16:36
Medlem
Mr Mollier is reported by Mr Martin to have overtaken him before the attack, and would have reached the scene before him.

Mr Mollier was killed, but Mr Martin says he saw no suspects by the time he arrived, nor during the small amount of time between the photographs being taken and him calling the emergency services.

Får inte ihop detta...

Hur lång tid tog det för Martin att nå BP, efter det att blev omkörd av Mollier?
Vilken hastighet hade Mollier?
Vilken hastighet hade Martin?

Att inte Martin såg några mistänkta när han kom fram är ju ok. Men inte heller vid tidpunkten som fotografierna togs...? .

Var var han när fotografierna togs? Hur exakt kan han isf. säga det? Var han på BP när fotografierna togs. Men det kan han ju inte ha varit? ...eller...?

Konstigt...
Senast redigerad av p.griffin 2012-10-15 kl. 16:45.
Citera
2012-10-15, 17:07
Medlem
...inte heller såg han några misstänkta under den korta tiden mellan fotografierna som togs och att han larmade polis/ambulans...

Låter nästan som om det är: fotografier som togs när han befinner sej på BP (är det därför de är morbida) och tills han larmar polis/ambulans?

Kanske bara resultatet av en dålig översättning?
Citera
2012-10-15, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p.griffin
...inte heller såg han några misstänkta under den korta tiden mellan fotografierna som togs och att han larmade polis/ambulans...

Låter nästan som om det är: fotografier som togs när han befinner sej på BP (är det därför de är morbida) och tills han larmar polis/ambulans?

Som jag har förstått det så togs bilderna av al Hillis själva strax före mordet. Dess bilder kan väl knappast anses morbida. Sedan togs antagligen bilder på brottsplatsen av polisen som kom dit. Att de kan anses morbida kan jag däremot förstå. Att RAF skulle ha tagit några bilder har jag inte sett någonstans.
Citera
2012-10-15, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p.griffin

Det var ju nån polis som hade uttalat sig, fransman är ju inte kända för sin goda engelska.

Ytterligare intressanta uppgifter.
- Det gröna 4x4 var tillhörde franska skogsstyrelsen, föraren ska tydligen hörts av polisen och avfärdats från utredningen. Motorcyklisten som Brett Martin också såg söks fortfarande.
- Al-hilli gjorde inga ovanliga samtal under mordagen/dagen före. Endast ett samtal till campingen och ett meddelande från flickorna skola.

http://www.parismatch.com/Actu-Match/Societe/Actu/Chevaline-une-famille-si-sereine-avant-la-mort-438536/
Senast redigerad av mandelkaka 2012-10-15 kl. 19:59.
Citera
2012-10-15, 19:47
Medlem
lrad070142s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Som jag har förstått det så togs bilderna av al Hillis själva strax före mordet. Dess bilder kan väl knappast anses morbida. Sedan togs antagligen bilder på brottsplatsen av polisen som kom dit. Att de kan anses morbida kan jag däremot förstå. Att RAF skulle ha tagit några bilder har jag inte sett någonstans.

Citat:
Det var ju nån polis som hade uttalat sig, fransman är ju inte kända för sin goda engelska.

Bilder behöver inte vara "morbida" bara för att de inte visar blod, skottskador och ett lik. Jfr "morbid fantasi". Antingen är det som jag skrev tidigare - polisen vill inte släppa bilder så att vittnesmål kan ifrågasättas - eller så vill de inte att någon nekro-/hebe-/pedofil ska sitta och runka med en bild på ett dödat/skadat barn i sin skitiga näve. Eller både ock.
Citera
2012-10-15, 20:16
Medlem
?
Citat:
Ursprungligen postat av lrad070142
Bilder behöver inte vara "morbida" bara för att de inte visar blod, skottskador och ett lik. Jfr "morbid fantasi". Antingen är det som jag skrev tidigare - polisen vill inte släppa bilder så att vittnesmål kan ifrågasättas - eller så vill de inte att någon nekro-/hebe-/pedofil ska sitta och runka med en bild på ett dödat/skadat barn i sin skitiga näve. Eller både ock.

Fast då är det ju själva handlingen, dvs att släppa bilder på numera mördade personer, som anses för morbid. Jag tycker det låter som de syftar på bilden i sig:

Citat:
they are considered "morbid"

Men det kanske är en policy det franska polisen har att inte släppa bilder på mordoffer? Det märkliga, som det diskuteras tidigare i tråden, är bara att det inte dykt upp några bilder på de kvinnliga offren i media överhuvudtaget.
Citera
2012-10-15, 20:24
Medlem
lrad070142s avatar
Citat:
?

Fast då är det ju själva handlingen, dvs att släppa bilder på numera mördade personer, som anses för morbid. Jag tycker det låter som de syftar på bilden i sig:

Men det kanske är en policy det franska polisen har att inte släppa bilder på mordoffer? Det märkliga, som det diskuteras tidigare i tråden, är bara att det inte dykt upp några bilder på de kvinnliga offren i media överhuvudtaget.

Nu hamnar vi i en diskussion om ordens betydelse, och jag förlorar säkert

Jag kan tänka mig att en bild är morbid, om den är tagen kort tid innan offret mördades/förolyckades - och att alla vet/förstår det. Tänk: en bild tagen på ett litet barn, på Titanics däck strax innan hon sjönk. En sådan bild skulle jag kunna tänka mig att kalla "morbid" beroende på sammanhanget.

Och, ärligt talat, vad ska vi med sådana bilder till? Det är väl bara bra att de hålls utanför pressen? Så att det inte blir så att en slipad försvarsadvokat får mördaren friad bara för att "vittnet säger sig känna igen NN, men den bilden har alla sett".
Citera
2012-10-15, 20:52
Medlem
SibirienKalles avatar
Det kan ju vara så enkelt som att flickorna siktar med vattenpistoler. Då skulle i alla fall jag tycka att bilden var morbid med tanke på vad som hände sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in