Citat:
Ursprungligen postat av jardin
Nya uppgifter i Le Figaro. Min franska ar inte bra men jag far det till att det inte var RAF-killen som larmade utan en vandrare, som kom forbi. Dessutom finns ett vittne som sager att familjen inte var forfoljd nar man korde in pa vagen fran byn Chevaline.
http://www.lefigaro.fr/actualite-france/2012/09/11/01016-20120911ARTFIG00408-tuerie-de-chevaline-deux-nouveaux-temoignages.php
Google översätter så här, det låter som mannen inte är en "vandrare" utan åker i en bil i skogen (?) tillsammans med två vänner när den panikslagne RAF-cyklisten dyker upp, som inte kunnat larma.
Citat:
Den cyklist som kom till platsen först, pensionerad från Royal Air Force, har inte larmade nödsituation själv. Det är en vandrare Savoyard 41 år, Philippe, vars Le Parisien har avslöjat att det finns , som tillbringade det första samtalet brandmän strax före 16 timmar. Han red i skogen vägen i en bil med två vänner när han såg uppstår militären panik. "Den här mannen, panik, kom på vägen", säger han i Paris. "Han sa till mig hårt i dåliga franska, att det hade varit en tragedi lite högre. Han försökte förhindra lättnad. Jag visste inte att det hade ingen telefon eller om han inte fånga nätet på denna punkt. "
Läser man vidare, låter det som "Philippe" med sällskap kommer körande samma väg som leder upp till vändplatsen, men inte möter någon 4x4 fordon, han möter inga fordon alls.
Han tror att fordonet i så fall kan ha åkt av vid en skogstig, som leder till en större väg.
Citat:
..kunde ha flytt av vägen kallas Mill", en liten stig som leder till nationella, sade han.
Är det endast RAF-cyklisten som sett den gröna 4x4 bilen? Ingen verkar ha sett att den åkt upp till vändplatsen, endast RAF-cyklisten har sett den åka från brottsplatsen, men ingen ser den på vägen ner. Förklaringen är i så fall troligen att den både anlänt och kört iväg på den mindre skogsstigen. Om nu RAF-cyklisten har uppfattat, eller skildrat korrekt, vad som hänt.