Citat:
Det är rent halsbrytande vad Al-Hilli haft för olika verksamheter. Det kan bara inte stämma, speciellt med tanke på att grannarna säger att han hann med att vara mycket med familjen:
Ursprungligen postat av Batuta
Vad hade familjen för affärer i Bagdad?
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/france/9530011/France-shooting-police-launch-search-of-victims-home.html
Enligt en granne till Al-Hilli, hade han senare uppgett att kycklingaffärerna i stort sett var värdelösa, så det kan rimligen inte förklara familjens mycket goda ekonomi.
Hur fadern som dog i Spanien lyckades skaffa bostäder i minst 4 länder, samt efterlämna ett "multi-million pound"-arv vore klart intressant att få mer info om. Det har såvitt jag vet talats lite diffust om affärer, och någon mekanisk verkstad i Bagdad som han fick lämna.
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/france/9530011/France-shooting-police-launch-search-of-victims-home.html
Enligt en granne till Al-Hilli, hade han senare uppgett att kycklingaffärerna i stort sett var värdelösa, så det kan rimligen inte förklara familjens mycket goda ekonomi.
Hur fadern som dog i Spanien lyckades skaffa bostäder i minst 4 länder, samt efterlämna ett "multi-million pound"-arv vore klart intressant att få mer info om. Det har såvitt jag vet talats lite diffust om affärer, och någon mekanisk verkstad i Bagdad som han fick lämna.
- CAD-ingenjör (köket till Airbus)
- Konsult åt Elekta (helt väsensskilt från Airbus-kök)
- Satellifotografering
- Kycklinguppfödning i Bagdad
- En fabrik (snarare än en mekanisk verkstad), också i Bagdad
- Ytterligare några ingenjörsrelaterade verksamheter har varit på tapeten.
Jag skulle inte bli förvånad om han inte gjort så mycket av detta och om pengarna kommer från något helt annat. Ledtråd: Familjen har uppenbarligen kvar någon eller några saker i Bagdad som gör att de måste åka hem då och då. Lustigt att de har kvar saker när fadern fick fly därifrån efter att ha kommit ihop sig med Sadddams parti (för då får man nog vara glad om man ens överlever...)