Citat:
Ursprungligen postat av johannahej
Bra synpunkter!
Vad hade mormor gjort för ont? Och barnen? Sådär agerar inte professionella yrkesmördare. Aldrig att dom dödar mormor. Eller misshandlar barn svårt. Nej, det tror jag inte.
Hade dom varit ute efter enbart pappan så hade dom endast skjutit pappan. Och ingen annan. Och när han var ensam. Kunde dom få fram exakt var i Frankrike familjen befann sig så hade dom också hur lätt som helst kunnat få fram när pappan befann sig ensam på ett ställe. Här har en hel familj blivit avrättade. Inklusive mormor. Vilket tyder så starkt på något personligt.
Sen kan jag inte förstå vad dom skulle i Frankrike att göra. Mördarna alltså. Det finns nåt samband där. Bodde dom där? Är det som du säger, att dom är kända i England och inte vågar sig in? Terrorister? Var det verkligen en semesterresa eller var det en "semesterresa"? Pappan kanske tänkte "jobba" lite på semestern? Han var orolig och nervös innan dom åkte..
SJälv känner jag mig rätt säker på att det var en "semesterresa" och inte en semesterresa.

Sen kanske det bara var en av dem som hade aktiviteter vid sidan av och dom andra kanske inte visste så mycket.
Att mamma och mormor mördas kan bero på något personligt, men det kan också finnas andra skäl:
- de har sett mördarna och man vill eliminera vittnen.
- man vill förhindra att de organiserar en hämnd.
- de är trots allt inte så oskyldiga som man kan tro. Även nördar och kvinnor avslöjas ibland som ligaledare...