2013-03-15, 11:50
Medlem
krakkels avatar
Som inbiten ww2 fanatiker så älskar jag det här spelet, när jag sänker ett amerikansk hangarfartyg med min Junkers Ju 88 ryser jag utav bara den och snart låser jag upp min älskling, Focke Wulf fw-190. Jag skulle dock vilja spela lite som britt då jag har en förkärlek till deras bombplan, speciellt deras Avro Lancaster.

Finns det någon bana med hamnen Taranto där Swordfish-planen sänkte en herrans massa italienska skepp? Vore kul att leva sig in i spelet så mycket som det går.
Citera
2013-03-15, 21:48
Medlem
Är detta spelbart med mus och tangentbord?
Citera
2013-03-15, 21:50
Medlem
HejsanHoppsan007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKolv
Är detta spelbart med mus och tangentbord?

joda. det är ett spel för PC

edit: visst du kan använda joystick men tangentbord + mus funkar minst lika bra
Citera
2013-03-15, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejsanHoppsan007
joda. det är ett spel för PC

edit: visst du kan använda joystick men tangentbord + mus funkar minst lika bra
Gött! Då ska jag testa. Vissa flygspel är mer eller mindre ospelbara med mus/tangentbord. Även i spel där flyg bara är ett alternativ.
Citera
2013-03-15, 23:04
Medlem
Fladdermasks avatar
Citat:
Gött! Då ska jag testa. Vissa flygspel är mer eller mindre ospelbara med mus/tangentbord. Även i spel där flyg bara är ett alternativ.
"FRANKIEonPCin1080p" spelar med mus och tangentbord, så här får du en liten inblick i hur bra det kan gå om man är lite duktig. http://www.youtube.com/watch?v=s3uk9BxF2RA

Kul att en sån känt youtubare spelar detta, så vi får hoppas att fler personer får upp ögonen för detta spelet nu
Citera
2013-03-15, 23:29
Medlem
PUSClFERs avatar
Låste precis upp det tyska He 112 B-O. Satan vilket skönt flygplan.

Jag har dock några frågor som jag funderat på utan att finna svar;
  • Hur fungerar Research-trädet? Har planen längst ner i listan något med de högst upp att göra? (Jag förstår att man måste låsa upp de föregående planen för att få tillgång till de nästkommande, men jag undrar om de något gemensamt.)
  • Om jag får slut på flygplan i ett krig, förlorar jag något på att lämna matchen? Kan jag fortfarande få belöningar i form av exempelvis achievements, challenges, unlocks, o.s.v.?
  • Vad bör jag satsa på hos mitt crew i fighter-plan? Just nu lägger jag allting på Ground Service->Reload Speed då det känns som om det är det enda som är något att ha i ett enmannaplan, eller har jag fel?
  • Spelet befinner sig ju i beta-stadie just nu. Finns det något bestämt datum som det färdiga spelet släpps på, och kommer jag få behålla min profil och allt därtill när betan är över eller kommer alla behöva börja om från ruta ett igen?
  • Hur gör man en barrel roll & aileron roll?

Tack på förhand.

Mvh,
En vilsen nykomling

EDIT: Jag kom på en till sak jag gärna vill ha svar på. Om mitt plan är påväg att krascha kan man hålla nere [J] för att överge planet. Om man gör det i tillräckligt god tid hinner man fälla ut fallskärmen. Tjänar man något på detta, eller är det bara en animation som egentligen inte betyder något?
Senast redigerad av PUSClFER 2013-03-16 kl. 00:00.
Citera
2013-03-15, 23:53
Medlem
Oj... Tror det va jävligt längesen jag spelade ett spel och fastnade så fort. Första matchen nu och fy fan va kul det va. Wowp kan suga min.. Grymt roligt va detta. Dock inte fattat så mycket hur man får fram nya plan och såna saker. Men som sagt bara en match än så... Ska nöta lite till så :P
Senast redigerad av KaptenKolv 2013-03-16 kl. 00:05.
Citera
2013-03-16, 00:01
Medlem
Fladdermasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Låste precis upp det tyska He 112 B-O. Satan vilket skönt flygplan.

Jag har dock några frågor som jag funderat på utan att finna svar;
  • Hur fungerar Research-trädet? Har planen längst ner i listan något med de högst upp att göra? (Jag förstår att man måste låsa upp de föregående planen för att få tillgång till de nästkommande, men jag undrar om de något gemensamt.)
  • Om jag får slut på flygplan i ett krig, förlorar jag något på att lämna matchen? Kan jag fortfarande få belöningar i form av exempelvis achievements, challenges, unlocks, o.s.v.?
  • Vad bör jag satsa på hos mitt crew i fighter-plan? Just nu lägger jag allting på Ground Service->Reload Speed då det känns som om det är det enda som är något att ha i ett enmannaplan, eller har jag fel?
  • Spelet befinner sig ju i beta-stadie just nu. Finns det något bestämt datum som det färdiga spelet släpps på, och kommer jag få behålla min profil och allt därtill när betan är över eller kommer alla behöva börja om från ruta ett igen?
  • Hur gör man en barrel roll & aileron roll?

Tack på förhand.

Mvh,
En vilsen nykomling
Kan inte allt men svarar så gott jag kan.

1: Öglan har jag ingen aning om vad det är till för tyvärr

2: Ju längre ner man kommer i trädet desto bättre, hållbarare, snabbare, kraftigare kanoner har planen. Tänk dig att du börjar med en gamla rostig Golf, och slutar ned en Ferrari
Oftast så finns det ett antal olika modeller av samma flygplanstyp. Som tyskarna har ett ganska stort antal olika modeller av BF109. Och den första är oftast den "sämsta" av dom och dom andra är förbättrade modifieringar.

3: Har för mig att om att ifall man lämnar en match innan den är slut så kommer resterande poäng in till en sen när matchen är över. Man får mail om detta i spelet då har ja för mig.

4: Själv lägger jag alla poäng på g-force pilot/gunner (är kanske dumt när det är samma person i fighters) fire acuraccy/precision och reaload. Fördelar allt gämt i mellan.

5: Vet inte när spelet släpps, men tror och hoppas att man får behålla sina plan. Med tanke på att premium medlemnar köper olika plan för riktiga pengar. Så skulle det vara mycket underligt ifall man då förlorar sina plan.

6: Jag använder tangenten "A" och "D" till att barrel rolla. Använder "Shift" och "ctrl" till att göra loopar med. Och "Q" "E" till rotorbladet

Hoppas att de hjälpte dig lite

MvH

Edit: Du tjänar bara in tid vad jag har förstått när man håller inne "J" och hoppar fallskärm.
Senast redigerad av Fladdermask 2013-03-16 kl. 00:04.
Citera
2013-03-16, 03:26
Medlem
Har jag missat något eller är det rätt uppfattat att man måste spela ganska mycket med specifikt flyg innan man kan uppgradera tex motor eller vad det nu finns tillgängligt? (dom flesta jag har nu kan man bara uppgradera typ motor och flygplanskroppen på) Men alltså för att jag ska kunna göra detta lär jag spela jävligt mycket, upplever jag det som.
Citera
2013-03-16, 07:19
Medlem
Fladdermasks avatar
Citat:
Har jag missat något eller är det rätt uppfattat att man måste spela ganska mycket med specifikt flyg innan man kan uppgradera tex motor eller vad det nu finns tillgängligt? (dom flesta jag har nu kan man bara uppgradera typ motor och flygplanskroppen på) Men alltså för att jag ska kunna göra detta lär jag spela jävligt mycket, upplever jag det som.
Japp, det är rätt uppfattat. Man får spela ganska mycket ja, brukar typ 44000 xp för att kunna uppgradera motorn till exempel. Men du får till exempel 1000xp att ta över en flygplats om inte mer, du får en jäkla massa poäng att landa med en död motor, och såklart när du skjuter ner land å luft fordon. Så kör lite objektive å liknande så tar de inte så lång tid
Citera
2013-03-16, 10:07
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:

Tar betydligt mer exp för att uppgradera senare plan OCH kostar sjukt mycket mer, iallafall för Luftwaffe..
Citera
2013-03-16, 10:44
Medlem
GEFLE Golds avatar
Bara att börja lira eller någon ibjudan/key som krävs?
Vilket stadie är spelet i Closed/Open Beta?

Älskar det jag ser, verkar vara ett hel roligt spel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in