Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Låste precis upp det tyska He 112 B-O. Satan vilket skönt flygplan.
Jag har dock några frågor som jag funderat på utan att finna svar;
- Hur fungerar Research-trädet? Har planen längst ner i listan något med de högst upp att göra? (Jag förstår att man måste låsa upp de föregående planen för att få tillgång till de nästkommande, men jag undrar om de något gemensamt.)
- Om jag får slut på flygplan i ett krig, förlorar jag något på att lämna matchen? Kan jag fortfarande få belöningar i form av exempelvis achievements, challenges, unlocks, o.s.v.?
- Vad bör jag satsa på hos mitt crew i fighter-plan? Just nu lägger jag allting på Ground Service->Reload Speed då det känns som om det är det enda som är något att ha i ett enmannaplan, eller har jag fel?
- Spelet befinner sig ju i beta-stadie just nu. Finns det något bestämt datum som det färdiga spelet släpps på, och kommer jag få behålla min profil och allt därtill när betan är över eller kommer alla behöva börja om från ruta ett igen?
- Hur gör man en barrel roll & aileron roll?
Tack på förhand.
Mvh,
En vilsen nykomling
Kan inte allt men svarar så gott jag kan.
1: Öglan har jag ingen aning om vad det är till för tyvärr
2: Ju längre ner man kommer i trädet desto bättre, hållbarare, snabbare, kraftigare kanoner har planen. Tänk dig att du börjar med en gamla rostig Golf, och slutar ned en Ferrari

Oftast så finns det ett antal olika modeller av samma flygplanstyp. Som tyskarna har ett ganska stort antal olika modeller av BF109. Och den första är oftast den "sämsta" av dom och dom andra är förbättrade modifieringar.
3: Har för mig att om att ifall man lämnar en match innan den är slut så kommer resterande poäng in till en sen när matchen är över. Man får mail om detta i spelet då har ja för mig.
4: Själv lägger jag alla poäng på g-force pilot/gunner (är kanske dumt när det är samma person i fighters) fire acuraccy/precision och reaload. Fördelar allt gämt i mellan.
5: Vet inte när spelet släpps, men tror och hoppas att man får behålla sina plan. Med tanke på att premium medlemnar köper olika plan för riktiga pengar. Så skulle det vara mycket underligt ifall man då förlorar sina plan.
6: Jag använder tangenten "A" och "D" till att barrel rolla. Använder "Shift" och "ctrl" till att göra loopar med. Och "Q" "E" till rotorbladet
Hoppas att de hjälpte dig lite
MvH
Edit: Du tjänar bara in tid vad jag har förstått när man håller inne "J" och hoppar fallskärm.