2015-11-21, 19:56
Medlem
bilens avatar
Mitt tips är att först se om det fungerar att försöka slappna av så mycket det går. Om det inte fungerar efter 5 minuter kanske så böj dig ner och tryck länge.. försök att slappna av samtidigt som du trycker. testa detta i max 15-20min, fungerar det inte så är det inte lönt att fortsätta, utan vänta någon timma och testa sen igen istället.

Allt detta när man sitter ner såklart.

Citat:
Ursprungligen postat av Fri-Lejd
drick på! Till slut kommer det ut ändå när det blir för mycket i blåsan.
Absolut inte om man är som mig, är det stopp så är det stop. Tror ärligt talat min blåsa skulle spricka före det öppnar upp sig.
Citera
2015-11-24, 00:46
Medlem
Ovcharkas avatar
Har kommit på ett trix som underlättar för mig. Jag sätter mig på huk i duschen/badkaret. Testa det; sitt på huk. Antingen med hela fotsulan i backen eller bara tårna/framdelen av fötterna.

Håll i nåt om ni behöver, så att ni slipper vingla och spänna muskler för att hålla balansen.

Sen är det "bara" att slappna i musklerna samtidigt som man försöker kissa. Inte så lätt alltid, att liksom göra två olika saker samtidigt. Samtidigt ska man fokusera på att kissa, men det kan underlätta att göra något annat under tiden också.

En balansgång det där.. Men sitt på huk, som sagt!

Citat:
Ursprungligen postat av bilen
Absolut inte om man är som mig, är det stopp så är det stop. Tror ärligt talat min blåsa skulle spricka före det öppnar upp sig.

Precis, har musklerna spänt åt så att inget kiss kommer ut så är det bra dumt att hinka i sig vätska, för blåsan riskerar spricka.

Har en polare som var på sjukan p.g.a. nåt drogrelaterat, och de fick tömma blåsan på honom med en slang för den var på väg att brista. Själv kände han inte av att blåsan - faktiskt - var sprängfylld.

Så kan ni inte kissa; se till att bara sippa i er vätska. Om urinblåsan skulle spricka är det minst sagt akutläge och ambulans till sjukan är livsviktigt.
Citera
2015-11-27, 13:23
Medlem
Jag vet precis vad du går igenom, jag sökte tom på vårdcentralen pga detta. Jag trodde att jag hade en urinvägsinfektion då det gjorde så jävla ont när jag inte kunde slappna av och pissa ordentligt.

Jag hade ingen urinvägsinfektion Det var urinretention och det blev jag av med när jag började sitta ner och pissa. Jag läste på om ämnet och tänkte att det kan ju förfan inte hjälpa att sitta ner o pissa, men sedan ungefär ett halvår tillbaka så sitter jag ner och pissar varje gång. Och nu har jag inga problem längre, trots att jag dricker te (opium) varje dag.

Jag äter också "tranbärsextrakt" när "retentionen" gör sig påmind. Jag upplevera att det hjälper mig, iaf psykiskt. Men att sitta ner är nog det bästa rådet som jag kan ge dig. Jag har druckigt opium-te dagligen i snart ett och ett halft år.

Hoppas det var till någon hjälp.
Ha det bra gott folk,
mvh
Citera
2015-11-30, 17:51
Medlem
Decontrols avatar
Jag har skumt nog aldrig haft detta problem trots att jag spenderat veckor i sträck i noddläge mer eller mindre till och från genom åren, samt gått på opis och mest hållit mig frisk annars under många år när jag inte haft råd att festa till det lika hårt. Visst, lite svårare att pissa är det då och då, men inget markant, och det är ändå sällan.
Citera
2015-12-22, 18:39
Medlem
Knarkade tram igår och i förrgår. 500mg respektive 700mg. Senaste påfyllningen var kl 23.30 igår. Imorse kl. 08 fungerade det att pissa, sen somnade jag om, och nu fungerar det inte. Är inte det lite konstigt? Nu borde ju mer av tramadolet ha gått ur kroppen. Kan det bero på att jag tagit en alvedon för mitt huvudvärk? Vet ju att folk brukar knapra sådana för att boosta tramet.
Citera
2015-12-22, 22:27
Medlem
Gick på tunga opiater i många år och visst var det svårt men slappna man av så funka det, tar lite tid ibland.
Visst ibland när man hade bråttom gick det inte så då fick man hålla sig ett tag till.

/Thenewguy
Citera
2015-12-30, 02:41
Medlem
pearsons avatar
Här är lösningen!

Hallå? Det finns en lätt lösning på detta som jag trode alla män kände till vid det här laget. Det är bara att gå ln i duschen och rikta duschstrålen mot urinröret så kommer du kissa vare sig du vill eller inte. Du känner när du träffar rätt med vattenstrålen du det börjar kittla som fan, sedan kommer pisset. Det är den definitiva lösnngen på problemet, samma effekt som en kateter. Jag vågar säga att en moderator borde radera samtliga inlägg i tråden och klistra det här inlägger längst upp. Om det fungerar för tjejer vet jag dock inte
Senast redigerad av pearson 2015-12-30 kl. 02:42. Anledning: Tillägg av rubrik
Citera
2016-01-03, 12:16
Medlem
DenverDinosaur.s avatar
Hade lite problem med detta i början nu är det aldrig något problem med detta längre, brukade dock alltid gå efter ett tag när man bara satt på toan en stund och slappnade av ordentligt. Bara behövt fylla upp handfatet och gå där en extrem gång.
Citera
2016-01-03, 15:10
Medlem
Ni som får problem med nr 2 då? Hur ska man gå tillväga där ;d
Citera
2016-01-04, 08:22
Medlem
DenverDinosaur.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semitard
Bara ta något med konserveringmedel, 2 askar läkerol tex eller nått från apoteket mot förstoppning eller nått med Naloxan i, det finns i vissa opioider och hjälper till mot förstoppning.
Citera
2016-01-05, 16:58
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pearson
Hallå? Det finns en lätt lösning på detta som jag trode alla män kände till vid det här laget. Det är bara att gå ln i duschen och rikta duschstrålen mot urinröret så kommer du kissa vare sig du vill eller inte. Du känner när du träffar rätt med vattenstrålen du det börjar kittla som fan, sedan kommer pisset. Det är den definitiva lösnngen på problemet, samma effekt som en kateter. Jag vågar säga att en moderator borde radera samtliga inlägg i tråden och klistra det här inlägger längst upp. Om det fungerar för tjejer vet jag dock inte

Sikta in en stråle vatten in i urinröret, menar du? Det ska hjälpa? Låter märkligt, men det tål väl att testas...

Citat:
Ursprungligen postat av Semitard

Har testat Microlax (En lösning man för in i stjärten och sprutar in), men det hjälper inte. Skiten (rent ut sagt) vill inte ut ändå. Ska tilläggas att Microlax funkar vid vanlig förstoppning (Som inte är opiat-relaterad).

Men just förstoppning brukar ju inte vara något bekymmer. Inte på kort sikt i alla fall. Men man kan ju lägga om kosten och medvetet äta sådant som sätter fart på magen, så som katrinplommon och kålpudding t.ex.

F.ö. vill jag återigen påtala det som fungerar bäst för mig; nämligen att sitta på huk* i duschen/badkaret och försöka kissa (Genom att ömsom trycka på, ömsom försöka slappna av). Att sitta på huk verkar underlätta - gärna samtidigt som man surfar på mobilen och därmed inte helt låser tankarna på att man ska försöka kissa.

*http://www.naturesplatform.com/images/rb3.gif
Senast redigerad av Ovcharka 2016-01-05 kl. 17:00.
Citera
2018-03-19, 00:25
Medlem
Flusons avatar
Upplevde nyss en oförmåga att kissa. Har druckit opium vallmo te så det är nog det i kombination med andra mediciner som utlöste det, 300mg lyrica och en halv imovane. Det enda som fungerar på mig när det blir så här är att sätta sig på huk i duschen och försök slappna av bara, då kommer det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in