Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Tror jag kommit på en till teknik, men jag är inte säker på om den verkligen funkar. Fler försök måste göras.
Idén går ut på att knipa åt (verkligen hålla sig) en stund (nån minut) och sedan - när man sitter på toaletten - slappna av totalt (och förhoppningsvis urinera).
Ska testa tekniken mer och återkomma. Ni andra kan också testa och avlägga rapport, eller så gör ni inte det. Välj själva.
Jag sitter också, och jag tar runt 4mg sub per dag. Har legat på mycket mer och skjuter och röker andra opiater ibland. Tycker aldrig det har varit ett problem riktigt annars än att det går långsammare. Det gäller att ignorera "kisssignalerna" från hjärnan, vilka ger vika snabt. Så det är en slags KBT mot mig själv jag har utvecklat. Visst, sitter jag också ner - när det inte är så mycket i blåsan, och jag har gått om tid. Man får ju tillfälle att slappna av, och det är rätt njutbart.
Men med tiden så övade jag upp känslan att skilja känslan av att blåsan verkligen innehöll så mycket kiss så det var befogat att försöka kissa, - från känslan att vara kissenödig och det inte verkar finnas så mycket.
Man blir liksom kvar inne på toaletten, för att det aldrig känns som det är helt tömt. Men då måste man helt enkelt bryta. Sen när man gör något annat försvinner de falska kissnödigkänslorna, för att senare komma tillbaka som riktiga kissnödigkänslor - och då tvekar man inte, då kommer det bara, och man reflekterar inte över det.
Det värsta är på natten innan man ska lägga sig. Det sista toabesöket. Man känner sig kissinödig - kommer inte ut toan, och kan inte lägga sig. Det är en av anledningarna till att jag somnar till musik varje natt, och programmerat datorn så den stänger av sig själv mellan 03.00-06.00.