2013-02-12, 03:51
Medlem
För mig funkar det oftast om jag går
Ut och får en nypa friskluft, jag pissar
Alltså utomhus! Samtidigt får hundarna
Rasta sig lite
Citera
2013-02-12, 17:02
Medlem
motorazrs avatar
En grej som funkar för mig är att försiktigt gnugga handflatan mot ollonet så brukar det lösa sig på ett par sekunder.
Citera
2013-02-13, 18:59
Medlem
LightClouds avatar
Sitta ner är det enda som mig veterligen fungerar. Det kan ta en stund, men skam den som ger sig. Fy fan vad skönt det är när det väl börjar rinna och man varit pissnödig i många timmar!
Citera
2013-02-16, 18:44
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Sitta ner är det enda som mig veterligen fungerar. Det kan ta en stund, men skam den som ger sig. Fy fan vad skönt det är när det väl börjar rinna och man varit pissnödig i många timmar!

Skam den som fortsätter. Nu var det visserligen 2-FA det handlade om i det här fallet, men jag minns hur jag satt i 40 minuter och försökte kissa. Det var det enda jag hade i huvudet. Och när jag kom ut... så ja; "skam mig". Alla undrade såklart vad fan jag hållt på med så länge där inne...
Citera
2013-02-17, 20:22
Medlem
zxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Haha, ja!
Och som en sitter också - halvliggandes, ihopsjunken och väldigt avslappnad. Fin liten "bieffekt", får en att uppskatta hur jävla skönt det är att pissa.
Citera
2013-02-19, 15:55
Medlem
pumpanyckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Jag undrar.... Om man tar 10mg Stesolid - hjälper det? 10mg är ju en vanlig kramplösande dos, så det borde vara nog för att få musklerna att slappna av. Och inte kan väl 10mg Stesolid/Valium/Diazepam vara såå farligt i kombination med opiater...?

Jag tror att musklerna man använder för att trycka ut sitt urin med blir för avslappnade av opiaten/opioiden du har i kroppen, därför kan du inte kissa. Om så är fallet så skulle ju inte benso funka. Men testa. Det beror på hur känslig du är, jag skulle klara av 10mg diazepam (äter 24mg sub om dagen), men är du osäker så börja med 5!

Mycket sitter i skallen också förstås.
Citera
2013-02-19, 16:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Tror jag kommit på en till teknik, men jag är inte säker på om den verkligen funkar. Fler försök måste göras.

Idén går ut på att knipa åt (verkligen hålla sig) en stund (nån minut) och sedan - när man sitter på toaletten - slappna av totalt (och förhoppningsvis urinera).

Ska testa tekniken mer och återkomma. Ni andra kan också testa och avlägga rapport, eller så gör ni inte det. Välj själva.

Jag sitter också, och jag tar runt 4mg sub per dag. Har legat på mycket mer och skjuter och röker andra opiater ibland. Tycker aldrig det har varit ett problem riktigt annars än att det går långsammare. Det gäller att ignorera "kisssignalerna" från hjärnan, vilka ger vika snabt. Så det är en slags KBT mot mig själv jag har utvecklat. Visst, sitter jag också ner - när det inte är så mycket i blåsan, och jag har gått om tid. Man får ju tillfälle att slappna av, och det är rätt njutbart.

Men med tiden så övade jag upp känslan att skilja känslan av att blåsan verkligen innehöll så mycket kiss så det var befogat att försöka kissa, - från känslan att vara kissenödig och det inte verkar finnas så mycket.

Man blir liksom kvar inne på toaletten, för att det aldrig känns som det är helt tömt. Men då måste man helt enkelt bryta. Sen när man gör något annat försvinner de falska kissnödigkänslorna, för att senare komma tillbaka som riktiga kissnödigkänslor - och då tvekar man inte, då kommer det bara, och man reflekterar inte över det.
Det värsta är på natten innan man ska lägga sig. Det sista toabesöket. Man känner sig kissinödig - kommer inte ut toan, och kan inte lägga sig. Det är en av anledningarna till att jag somnar till musik varje natt, och programmerat datorn så den stänger av sig själv mellan 03.00-06.00.
Citera
2013-02-19, 18:36
Medlem
Nu har jag inta tagit häst, men det är ändå ett opiatproblem överlag, jag tycker det bästa är att sätta sig i badkaret och köra igång lite varmt vatten och låta rinna över kuken, i nödfall slänga upp den i handfatet, men det blir en lite mer oavslappnad position som inte är helt gynsam.

Omständigt? ja.
Fungerar? Oftast iallafall.
Citera
2013-03-25, 21:50
Medlem
MissVendettas avatar
Är med en kille nu som tagit sub och haft sub plåster på sig i ca 1 vecka,
nu kan han inte kissa och magen är stenhård, han har även lite ont
så jag behöver snabba tips på hur han ska lösa detta
har testat bad, dusch, sitta ner slappna av, krystat i princip spänner som fan men det går inte

Tips`?
Citera
2013-03-25, 21:58
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissVendetta
Är med en kille nu som tagit sub och haft sub plåster på sig i ca 1 vecka,
nu kan han inte kissa och magen är stenhård, han har även lite ont
så jag behöver snabba tips på hur han ska lösa detta
har testat bad, dusch, sitta ner slappna av, krystat i princip spänner som fan men det går inte

Tips`?

Har du gått igenom tråden så finns det nog inte fler tips... Men vad fan - efter en vecka av sub borde kissandet inte vara några problem. Efter typ 2 dar med sub så flyter kisset problemfritt. Är bara i början det jävlas.

Lägg personen i fråga i ett skönt bad och om personen ifråga kissar i badet... so be it. Äckligt månne, men det är bara att duscha lite snabbt efter...

Annars är det bara att åka in till akuten och säga "Jag kan inte kissa" så petar de in en kateter in i urinblåsan och tömmer. No big biggie.
Citera
2013-03-26, 20:36
Medlem
blancs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumpanyckel
Jag tror att musklerna man använder för att trycka ut sitt urin med blir för avslappnade av opiaten/opioiden du har i kroppen, därför kan du inte kissa. Om så är fallet så skulle ju inte benso funka. Men testa. Det beror på hur känslig du är, jag skulle klara av 10mg diazepam (äter 24mg sub om dagen), men är du osäker så börja med 5!

Mycket sitter i skallen också förstås.

Nu är jag långt ifrån någon expert, men urinering sker väl pga att muskeln kring blåsan spänns medan sphincter-musklerna relaxeras. Bara att öppna sphinktern borde väl leda till urinering, om än liten sådan? Jag har aldrig brukat opioider och är bara nyfiken, vad beror problemen med kisseriet på? Och hur är det för kvinnor? Att urethra är mycket kortare hos kvinnor kanske inte spelar någon roll?
Citera
2015-11-21, 18:46
Medlem
Fri-Lejds avatar
Ett gammalt knep är är att luta huvudet mot kaklet/väggen. Det funka bäst när man står upp.

Men Jag lyckas även med detta sittandes. Annars är det ingen aning - drick på! Till slut kommer det ut ändå när det blir för mycket i blåsan.

edit: Jag brukar även massera neråt från mitten av naveln och snoppen, försiktig och långsam, sedan trycker man på; brukar alltid fungera för mig.
Senast redigerad av Fri-Lejd 2015-11-21 kl. 18:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in