2012-08-30, 11:04
Medlem
WiDeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maamma
Tror jag dör när jag läser denna tråd ! Snacka om att göra en höna av en fjäder! Patetiskt Jada och ni andra men förmodligen har ni inget eget liv !!!! Att ni orkar koncentrera er på era egna sorgliga liv istället och sluta bedriv häxjakt mot Amanda ... Hur många av sveriges befolkning finns inte his kronofogden som om det skulle vara så märkvärdigt ,, nä ge er nu det röcker !!!!!!!!!!!!

Du är ju inte särskilt begåvad. Första inlägget, och du har redan omyndigförklarat dig på flashback.
Citera
2012-08-30, 11:05
Medlem
Citat:
Tror jag dör när jag läser denna tråd ! Snacka om att göra en höna av en fjäder! Patetiskt Jada och ni andra men förmodligen har ni inget eget liv !!!! Att ni orkar koncentrera er på era egna sorgliga liv istället och sluta bedriv häxjakt mot Amanda ... Hur många av sveriges befolkning finns inte his kronofogden som om det skulle vara så märkvärdigt ,, nä ge er nu det röcker !!!!!!!!!!!!

Nu är det så att Amanda har blåst hundratals unga tjejer på massor av pengar, hon är dömd för bedrägeri och massvis av ärenden ligger hos polisen för utredning. Det finns förundersökningsprotokoll i tråden om du vill läsa.

Hennes skulder hos Kronofogden avser också två stycken personer som hon blåst på över 76.000:- i en lägenhetsaffär.

Det är Amanda som är brottslingen, och vi bedriver ingen häxjakt utan vi försöker upprätta rättvisa för alla hennes otaliga offer och det är dels människor som står mig nära därav mitt engagemang. Men även för att jag avskyr bedragare som skor sig på att lura andra människor på deras pengar.

Hon bidrar även till att tilliten till seriösa företagare som försöker starta en seriös webbshop reduceras.
Senast redigerad av krash25 2012-08-30 kl. 11:11.
Citera
2012-08-30, 11:06
Medlem
Schibsteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krash25
Fick ett PM från någon som vill vara anonym.

Ang Amanda Sjöström
Tja, vill helst inte att du outar mitt nick men har lite mer info om denna brutta.

Min kompis har jobbat med henne under 2011. Hon jobbade på 121.nu som telefonsäljare. Hon bad sin chef skriva henne som heltidsanställd fast hon inte hade jobbat mer än 2 mån. Detta så hon kunde ta en leasingbil. Av någon anledning så gick chefen med på detta, antar att skulden till bilia kan ha med denna att göra. Hennes kille Kalle jobbar för närvarande med blondinbellas tidning.

Hon åker till Gävle ofta, vad hon har för sig där vet vi inte. Hon har silikonbröst (såg en tidigare fråga gällande detta) och pratade/skröt ofta om det på jobbet, samt att det kostade massor.
Det var viktigt för henne att framstå som överklass, mycket fina dyra middagar, champagne ja hela rubbet. En riktig stureplans brutta.

Hon pratade ofta om sin framgångsrika webbshop och att hon tjänade riktigt bra med pengar på den. Och att det var hennes stora dröm samt att hon skulle bli snuskigt rik på den.

Åh, herregud!!! Inte 121.nu
Nu vet jag vart hon lärt sig att bedra människor. Räcker med en sökning på 121.nu på google.
Citera
2012-08-30, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krash25
Nu är det så att Amanda har blåst hundratals unga tjejer på massor av pengar, hon är dömd för bedrägeri och massvis av ärenden ligger hos polisen för utredning. Det finns förundersökningsprotokoll i tråden om du vill läsa.

Hennes skulder hos Kronofogden avser också två stycken personer som hon blåst på över 76.000:- i en lägenhetsaffär.

Det är Amanda som är brottslingen, och vi bedriver ingen häxjakt utan vi försöker upprätta rättvisa för alla hennes otaliga offer och det är dels människor som står mig nära därav mitt engagemang. Men även för att jag avskyr bedragare som skor sig på att lura andra människor på deras pengar.

Hon bidrar även till att tilliten till seriösa företagare som försöker starta en seriös webbshop reduceras.

Jag vet mer än du förmodligen om det här , det enda jag har att säga låt polisen sköta detta ärende och lägg ner era patetiska försök att leka poliser och detektiver!!!!!! Detta är visste häxjakt som kan få mycket tråkiga följder om ni inte ger er ....
Citera
2012-08-30, 11:13
Medlem
Cherrykills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schibsted
Nu vet jag vart hon lärt sig att bedra människor. Räcker med en sökning på 121.nu på google.

Reagerade också på det, och blev inte ett dugg förvånad.

För er som inte har koll på 121.nu finns en tråd här:
https://www.flashback.org/t1274620
Citera
2012-08-30, 11:14
Medlem
Imass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schibsted

Är Amanda obligatorisk medlem själv på 121.nu
Citera
2012-08-30, 11:15
Medlem
Mer-Apelsins avatar
Citat:

Det är snarare Amanda Sjöström som gör det motsatta, en Fjäder av en Höna.
Förstår du inte att folk som lagt in beställningar på hennes shop har blivit av med sina pengar?
Hur skulle du känna om du betalade flera tusen kronor för något utan att det kommer.
Eller killen som betalade 40.000kr i hyra, förstår du hur mycket pengar det är?

Men försvara din lilla ängel du.. det är ju trots allt Henne det är jobbigast för som hon så fint skrev på sin blogg.

Fy fan...
Senast redigerad av Mer-Apelsin 2012-08-30 kl. 11:17.
Citera
2012-08-30, 11:15
Medlem
Cherrykills avatar
Citat:
Jag vet mer än du förmodligen om det här , det enda jag har att säga låt polisen sköta detta ärende och lägg ner era patetiska försök att leka poliser och detektiver!!!!!! Detta är visste häxjakt som kan få mycket tråkiga följder om ni inte ger er ....

Berätta vad du vet då, istället för att spy ur dig en massa förtäckta hot på det där sättet.
Citera
2012-08-30, 11:16
Medlem
Wahnsinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsvejsan
Reggad i aug 2012 och första inlägget, känner på mig att du är eller känner Amanda.
Klart att man försvarar sina närstående men ärligt talat, tycker du det är rätt att blåsa
folk på det här sättet? Får jag säga vad jag tycker så är en "häxjakt" det minsta hon förtjänar.
Det är ju tydligen inte första gången hon blåser folk på pengar.....
Värt att notera är också att användaren i fråga har registrerat sig idag, vilket innebär att hen har betalat 30 kr istället för att vänta tre dagar. Tydligen var det mycket angeläget för Maamma att komma hit och ventilera sina åsikter.

edit: Nu ligger visst hela bloggen nere.
Citera
2012-08-30, 11:18
Medlem
Le-Hericons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsvejsan
Reggad i aug 2012 och första inlägget, känner på mig att du är eller känner Amanda.
Klart att man försvarar sina närstående men ärligt talat, tycker du det är rätt att blåsa
folk på det här sättet? Får jag säga vad jag tycker så är en "häxjakt" det minsta hon förtjänar.
Det är ju tydligen inte första gången hon blåser folk på pengar.....

Det är in te Amanda. Det sak nas trettio fyra sär skrivningar för det.
Citera
2012-08-30, 11:19
Medlem
Citat:

Hur skulle du känna om du haft en dotter/syster och så vidare som sparat ihop till låt oss säga en väska i flera månader och varit förväntansfull och kollat i brevlådan varje dag om den kommit för att sedan upptäcka att hon blivit lurad och inte får några pengar tillbaka.

Klart som fan människor blir förbannade och det med all rätt. Denna tråden är till för att varna andra, så att inte de också går i samma fälla.

Jag tror även du hade blivit förbannad om någon blåst dig på flera tusen, och jag tror att du hade blivit ännu mer förbannad om de blåst barn/ungdomar, för det är precis vad detta handlar om.

Medmänsklighet kallas det.
Citera
2012-08-30, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detaljerdetaljer
Hotar du oss? *ringer Raffa*
Jag hotar ingen jag menar bara att denna tråd kan leda till mycket tråkiga följder för nära och kära till Amanda vilket jag tycker är väldigt onödigt !! Så sluta lek mini poliser och låt dom som jobbar och har betalt få sköta detta !!!!!'
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in