Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-20, 15:27
  #1
Medlem
Fick ett samtal förra veckan av en säljare på 121.nu " samtalet " :
Hej jag heter Patrik jag ringer från 121.nu har du tid?!
J: Ah visst... " orkar inte med säljare men var på gott humör "
Patrik : Ah det är ju så att vi håller i att ditt företag kommer med på Google och sådant.. bla bla e-annonser bla bla
J: Ja jag inte inte intresserad tyvärr...
Patrik : okej man kan ja skicka lite papper som förklarar vad det är för något vi gör och erbjuder?
J: Ah gör det
Patrik: okej bra vi hörs
J: ah hej!

Efter det hände inte mycket tills jag fick en räkning på 1900:-
där det står att jag gått slutit ett avtal... bla bla
Sedan så ringer ja tillbaka säger att dem ska ta bort det illa kvick..
Säljaren ja kommit till då frågar efter säljare jag säger hans namn Patrik Andersson..
Hon säger att han är upptagen... vi lägger på...
Det går några dagar han ringer !

Patrik : Tja Patrik från 121.nu...
J: ah du ja fick en faktura på saker som ja inte gått med på?
Patrik: men vi slöt ju ett avtal?
J: Nej det gjorde vi så F*N heller... ja gick med på att du skulle skicka lite saker som förklarade vilka ni var etc..
Patrik: Nej jag har band på det...
J: Ta bort skiten annars anmäler jag dig och hela jävla 121.nu...
Patrik: Öh okej ja ska bara prata med min chef och så ska vi lyssna på bandet etc.. jag ringer tillbaka...
J: BRA!!!

(Paus)

Patrik ringer !

Patrik : tja .. Du ja prata med min chef, och vi tar bort den genast.
J: Bra... hej då!
Patrik : okej hej då!


Ärligt det ja vill komma fram till, hur fan orkar dem? skäms dem inte? kan dem inte skaffa ett riktigt jobb?.... någon annan som varit utsatt för detta?
Citera
2010-08-20, 15:36
  #2
Avstängd
De chansar helt enkelt. Vissa skiter i vilket och betalar.
Citera
2010-08-20, 15:41
  #3
Medlem
bättre att lägga på direkt när de ringer
Citera
2010-08-20, 16:00
  #4
Moderator
Semesters avatar
Ekonomi - Övrigt -> Företagsskvaller
/Mod
Citera
2010-08-20, 16:07
  #5
Medlem
starlightcams avatar
Telefonsäljare är rätt tragiska människor. Dom drar sig knappt för något. Jag har avslutat min fasta telefoni för att jag bara inte orkade med telefonförsäljare längre.
Citera
2010-08-22, 19:17
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torgnilz
Fick ett samtal förra veckan av en säljare på 121.nu " samtalet " :
Hej jag heter Patrik jag ringer från 121.nu har du tid?!
J: Ah visst... " orkar inte med säljare men var på gott humör "
Patrik : Ah det är ju så att vi håller i att ditt företag kommer med på Google och sådant.. bla bla e-annonser bla bla
J: Ja jag inte inte intresserad tyvärr...
Patrik : okej man kan ja skicka lite papper som förklarar vad det är för något vi gör och erbjuder?
J: Ah gör det
Patrik: okej bra vi hörs
J: ah hej!

Efter det hände inte mycket tills jag fick en räkning på 1900:-
där det står att jag gått slutit ett avtal... bla bla
Sedan så ringer ja tillbaka säger att dem ska ta bort det illa kvick..
Säljaren ja kommit till då frågar efter säljare jag säger hans namn Patrik Andersson..
Hon säger att han är upptagen... vi lägger på...
Det går några dagar han ringer !

Patrik : Tja Patrik från 121.nu...
J: ah du ja fick en faktura på saker som ja inte gått med på?
Patrik: men vi slöt ju ett avtal?
J: Nej det gjorde vi så F*N heller... ja gick med på att du skulle skicka lite saker som förklarade vilka ni var etc..
Patrik: Nej jag har band på det...
J: Ta bort skiten annars anmäler jag dig och hela jävla 121.nu...
Patrik: Öh okej ja ska bara prata med min chef och så ska vi lyssna på bandet etc.. jag ringer tillbaka...
J: BRA!!!

(Paus)

Patrik ringer !

Patrik : tja .. Du ja prata med min chef, och vi tar bort den genast.
J: Bra... hej då!
Patrik : okej hej då!


Ärligt det ja vill komma fram till, hur fan orkar dem? skäms dem inte? kan dem inte skaffa ett riktigt jobb?.... någon annan som varit utsatt för detta?

Thiesen ska lära dig att handskas med telefonförsäljare:

Citat:
*RING*
*Thiesen lyfter luren*
Thiesen: Hallå?
Försäljaridiot: Hej, mitt namn är NN och jag ringer på uppdrag av XX
Thiesen: Nej tack, jag är inte intresserad.
*KLICK*

Ibland så är idoten riktigt hetsig och försöker fortsätta köra på även fast man sagt nej och då blir det såhär:

Citat:
Thiesen: Nej tack, jag är inte intresserad.
Föräljaridiot: *rabblar upp hela sitt manus på två sekunder utan att öht bry sig om vad jag just sa*
Thiesen: FÖRFAN I HELVETES JÄVLA KUKSUGARE... HÖRDE DU INTE ATT JAG NYSS SA ATT JAG INTE ÄR INTRESSERAD?
*KLICK*

På det viset ska man ALLTID behandla VARENDA jävla fucking telefonförsäljare.
Citera
2010-08-23, 22:35
  #7
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thiesen
På det viset ska man ALLTID behandla VARENDA jävla fucking telefonförsäljare.
Visst, om man har lust att få 300 samtal till...Är man otrevlig bockar nog rätt många i "svarar ej, ring igen senare" i autodialern så att numret hamnar i listan på nytt. Om man däremot ger ett vänligt men bestämt nej brukar de flesta respektera detta och bocka i att "kunden" inte är intresserad.
Citera
2010-08-24, 00:06
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Visst, om man har lust att få 300 samtal till...Är man otrevlig bockar nog rätt många i "svarar ej, ring igen senare" i autodialern så att numret hamnar i listan på nytt. Om man däremot ger ett vänligt men bestämt nej brukar de flesta respektera detta och bocka i att "kunden" inte är intresserad.
Varför gör de det? Är de dumma i huvudet. Varför vill de slösa tid på att ringa någon som inte kommer köpa något, de vill väl tjäna pengar?
Citera
2010-08-25, 16:13
  #9
Medlem
mattkants avatar
För att det är roligt att driva med folk antar jag.

Har själv jobbat som telesäljare för många år sedan. På callcentret fanns framförallt ett nummer som gick runtrunt i dailern. Gick till en gubbe som inte aldrig var intresserad, men inte heller otrevlig. Bara konstig. Var ibland skönt att ringa snubben och tjöta lite
Citera
2010-08-26, 08:58
  #10
Medlem
hallberg-rassys avatar
Jag har en god vän som råkade ut för samma sak med eniro. Efter det så har jag vissa grundregler:

* Låt absolut inte glad i telefon.

* Säg aldrig "ja" eller "jag" med halvstumt G. Säger man det så kan säljaren mixa ihop det och det låter som att du säger ja till erbjudandet.

* Fatta dig kort.

Till exempel denna:

Ringde någon lirare från "alla bolag" (påstod han) och ville sälja tele2-telefoni till mitt företag (vad fan då för? Alla Bolag - Tele2?) Jag upprepade samma mening 3 gånger tills han tröttnade "Du, telefonin i firman sköter jag själv!"
Citera
2010-08-26, 10:29
  #11
Medlem
kiwi22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berkut
Varför gör de det? Är de dumma i huvudet. Varför vill de slösa tid på att ringa någon som inte kommer köpa något, de vill väl tjäna pengar?

För att de vill jävlas tillbaka förmodligen..
Citera
2010-09-02, 23:33
  #12
Medlem
blurred-s avatar
121 ringde mig idag men jag var inte intresserad av vad dom hade att sälja till mig så jag sa det till kille som ringde och han var bara trevlig.

Men efter samtalet så googlade jag på företagets namn och fick upp både den här tråden och en annan tråd om detta företag här på flashback. Så nu får man väll se om det dyker upp någon oönskad faktura eller inte.

Jag kollade upp företaget som hastigast och såg att One To One AB har en betalningsanmärkning på 280 522 kr men annars så verkar dom vara grön på just den biten.
http://data.fuskbugg.se/skogsturken/...0-%20Kopia.pdf
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback