2012-08-28, 01:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krash25
Nu fick jag svar på ett mail jag skickade till en av hennes samarbetspartners;

Mailet jag skickade;
Hej

Uppmärksammade via Amanda Sjöströms blogg att ni skall agera återförsäljare åt hennes produkter. I dagsläget pågår en mängd
utredningar gentemot sajten annaamanda.se gällande bedrägeri. Hon har lurat flertalet personer på pengar, då hon tagit emot
betalningar och sedan inte levererat varorna, därefter har inte någon återbetalning gjorts även om månader förlöpt.

Det pågår just nu en polisutredning mot Amanda Sjöström gällande flertalet bedrägerier. Ville bara upplysa er om detta
innan ni ingår ett samarbete med henne.

För referenser gällande hennes bedrägeri kan ni läsa dessa artiklar samt kommentarer;
http://skofetischist.com/2012/03/09/varning-for-anna-amanda
http://skofetischist.com/2012/07/23/anna-amanda-lurar-dig

Jag råder er att inte ingå ett samarbete för ert renommé.

Svaret;

Jag tycker det är extremt tragiskt och rent ut sagt elakt av dig att skicka ett sånt här mail till Miinto.se.

Jag antar att du själv har beställt varor utan mig? Vad annars detta mail?

Är det inte bättre då att kontakta mig personligen så att vi kan reda ut detta?

Jag ger alltid mina kunder hög kompensation när något gått snett. Under sommaren har vi haft stora förseningar pga att leverantören plötsligt stängde. Detta är så klart ingen vi har gjort med flit och inte heller något vi kan rå för. Jag skulle aldrig i mitt liv lura en annan människa på minsta lilla grej!

Att vissa har fått vänta på sina återbetalningar beror på att alla pengar finns hos leverantören i skor och varor som redan är betalda. Eftersom de produkterna är på väg till oss. När en kund då vill ha pengarna tillbaka får kunden det alltid direkt. med vid hög belastning finns det tyvärr inte täckning till detta.

Alla kommer självklart att få sina pengar så snart det bara går!

-

Jag vet personer som fått vänta 9 månader på pengar, men ändå vidhåller hon att pengarna är låsta hos leverantören

Det må vara sent men skickade du en mail till hennes samarbetspartner och fick svar från bruden sjælv?
Låter konstigt?
Citera
2012-08-28, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ucantstopme
Det må vara sent men skickade du en mail till hennes samarbetspartner och fick svar från bruden sjælv?
Låter konstigt?

Skickade en kopia till henne med.
Citera
2012-08-28, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deaner
Länken funkar inte, du får printscreena.

I din tidigare post blev jag konfunderad då retailpriset på klackarna var 90 dolls och hon sålde dom för 900? Eller får man annat pris för bulkorder?

Jag tog bara första bästa sökresultat och hittade nu ett billigare par.

Köper du ett större parti "bulk/lot/wholesale" så får man ett bättre pris. På aliexpress ligger växlingskursen för dollar just nu i 6,8 SEK, detta vet jag eftersom jag handlade där ifrån senast igår.

Det billigaste paret av dessa skor kostar $58 ~ 383 SEK och denna säljaren erbjuder "3% off" vid köp av 2 par eller fler. Jag orkar inte räkna på detta just nu, det blir inte mycket till rabatt. Men och andra sidan tjänar hon runt 500:- per sålt par.

Med all sannolikhet så använder hon sig av dropshipping till sig själv och packar sedan om varorna. På så sätt får hon ingen rabatt.

Nu ska Sherlock Holmes lägga sig, men jakten fortsätter i morgon bitti. Jag är säker på att hon beställer alla kläder ifrån aliexpress.
Senast redigerad av g3n3ral 2012-08-28 kl. 01:14.
Citera
2012-08-28, 01:10
Medlem
Frågan kvarstår, hur går vi vidare härifrån för att få sidan nedstängd? Kontaktar bolaget där servrarna ligger och påtalar att det pågår kriminell verksamhet på deras server?

Bolaget;
WGR Data AB (Wikinggruppen)
Box 1018
824 11 HUDIKSVALL

Kontakta Oss!
Telefon (växel): 0650-757 59
Fax: 0650-757 69
E-post: info@wikinggruppen.com

Hon verkar tyvärr inte besitta förnuftet att själv stänga ner sidan.

Eftersom polisen jobbar väldigt långsamt kan dessvärre fler råka ut för henne om inte sidan stängs ner per omgående.

Flashback har ju tagit ner sådana här sidor tidigare, så det borde inte vara något problem denna gången heller, men i dem andra fallen har jag ju personen/personerna bakom sidorna stängt ner dem själv. Amanda Sjöström verkar dock inte vara begåvad med det förnuftet.
Citera
2012-08-28, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av g3n3ral
http://annaamanda.se/produkter/accessoarer/armband-med-diamantparlor/

Säljer själv dessa och inköpspriset är 10-30kr/st beroende på om du köper i "lot" eller styck.
Jag ska leta vidare bland mina "återförsäljare" i Kina och se ifall jag kan hitta en som kan tänkas vara hennes eller i alla fall se vad hon köper in allt för.

Det gick snabbt: http://annaamanda.se/produkter/skor/pumps/diamantpumps-silver/

Kina: http://www.aliexpress.com/product-fm/556595823-Wholesale-Fashion-Pointed-Toe-Crystal-Wedding-Shoes-Daffodil-Diamond-Pumps-15cm-Rhinestone -Platform-Shoes-wholesalers.html

Absolut inte säkert det är just denna återförsäljaren, utan bara samma skor. Jag letar febrilt nu igenom omdömen hos de som säljer dessa skor för att se ifall Amanda Sjöström dyker upp.

Vet inte om någon påpekat, men skorna är inte samma modell. Intressant är för övrigt att Anna kränger såväl sko som armband som innehållandes diamanter. Nu är industriella diamanter visserligen billiga, men likafullt låter det mindre troligt att så skulle vara fallet. Där har vi ytterligare ett brott, således.
Citera
2012-08-28, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RockInRhino
Vet inte om någon påpekat, men skorna är inte samma modell. Intressant är för övrigt att Anna kränger såväl sko som armband som innehållandes diamanter. Nu är industriella diamanter visserligen billiga, men likafullt låter det mindre troligt att så skulle vara fallet. Där har vi ytterligare ett brott, således.

Det har du rätt i, men här är den rätta modellen som jag hittade sen: http://www.aliexpress.com/product-fm/529235132-Free-shipping-9-12-14-16cm-wedding-shoes-crystal-shoes-women-high-heels-rhinestone-high-he el-wholesalers.html

Det hon menar med "diamanter" ska med korrekt benämning vara swarovskistenar(på armbandet) och vad det gäller skorna rhinestone "strass", vilket är en helt annan sak än diamanter.
Senast redigerad av g3n3ral 2012-08-28 kl. 01:23.
Citera
2012-08-28, 01:18
Medlem
När jag besöker hennes shop så blir jag väldigt oimponerad av designen, beskrivningarna, och urvalet m.m och undrar om flok köper hejvilt på vilken shop som helst. Så enkelt det måste vara att starta en shop och tjäna massa snabba cash egentligen
Citera
2012-08-28, 01:25
Medlem
Citat:
Men de produkter hon säljer är väl inte de facto kopior så vitt jag kan se, de plagg hon säljer är ju snarlika finare märkes design, men hon säljer ju inte i tron om att det är äkta vara.

Möjligen kan designen i sig också vara rättighetsskyddat, vilket jag dock inte är vidare bevandrad i.

Med tanke på de plankade märkena är designen tveklöst mönsterskyddad. Frågan är snarast i vilken utsträckning kopiorna just kommer ses som kopior. Spontant känns det ju som att det är rätt högt i tak, eller hur man nu ska uttrycka det, i modevärlden, när det kommer till "inspiration". De fåtal exempel som postats i tråden ser ju dock ut som rena plankningar, så där är väl fallet rätt enkelt.

Tullen och Skatteverket kanske borde tipsas om denna tråd?
Citera
2012-08-28, 01:27
Medlem
Roll8ors avatar
Citat:
Men de produkter hon säljer är väl inte de facto kopior så vitt jag kan se, de plagg hon säljer är ju snarlika finare märkes design, men hon säljer ju inte i tron om att det är äkta vara.

Möjligen kan designen i sig också vara rättighetsskyddat, vilket jag dock inte är vidare bevandrad i.

Har kört några bildsökningar på hennes skit, och det verkar mycket riktigt vara replikor. Kan dock sätta en peng på att det är lika olagligt som kopior då dom i princip är identiska med originalen. Sedan spelar det väl ingen roll om hon marknadsför dom som äkta eller ej, då införelse av replikor är ett lagbrott i sig? Vad är skillnaden egentligen förutom att replikorna saknar logotyper?
Citera
2012-08-28, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrreee2
När jag besöker hennes shop så blir jag väldigt oimponerad av designen, beskrivningarna, och urvalet m.m och undrar om flok köper hejvilt på vilken shop som helst. Så enkelt det måste vara att starta en shop och tjäna massa snabba cash egentligen

Förstår inte heller hur naiva människor kan vara i valet av webshop. Sidan skriker oseriöst.

"Drift och produktion:Wikinggruppen" Får nog se till att Wikinggruppen får ett mail imorgon.
Citera
2012-08-28, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av g3n3ral
Det har du rätt i, men här är den rätta modellen som jag hittade sen: http://www.aliexpress.com/product-fm/529235132-Free-shipping-9-12-14-16cm-wedding-shoes-crystal-shoes-women-high-heels-rhinestone-high-he el-wholesalers.html

Det hon menar med "diamanter" ska med korrekt benämning vara swarovskistenar(på armbandet) och vad det gäller skorna rhinestone "strass", vilket är en helt annan sak än diamanter.

Nja, Swarovski är ffa. ett varumärke. Strass är en lämpligare benämning.
Citera
2012-08-28, 01:35
Medlem
missfosters avatar
Många har nog beställt på grund av att hon varit ute och visat upp skor mm på olika mässor och på det sättet lyckats få ett bra rykte i början, och då blir ånga nog lite naiva, för hon var ju sååå trevlig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in