2012-08-30, 10:41
Medlem
Jag slog en plingeling till Skatteverket för att kolla hur det såg ut och handläggaren lät minst sagt bekymrad när hon tittade på Amandas företag. Det var registrerat för moms och f-skatt, men någon momsdeklaration har hon aldrig lämnat in. Någon skatteskuld har hon inte heller, men det är väl troligtvis för att hon aldrig har redovisat någon vinst och på så viss inte behövt betala in någon skatt.

Handläggaren bad mig sammanställa information om Amanda och företaget och maila till dom så att dom kan kolla upp det med org.nr, webadress, blogg och gärna exempel på order/ordrar för att dom ska kunna ha så mycket som möjligt att gå på. Ingen här som kan få fram en kopia på en order eller en orderbekräftelse från Annaamanda.se?
Citera
2012-08-30, 10:45
Medlem
Studsbolls avatar
Det har sagts extremt lite i tråden om de varor hon levererat. Uppenbart har hon inte lurat alla för då skulle det tagit stopp fortare. Så frågan är alltså: har det hon levererat motsvarat bilder och beskrivningar eller har dessa varit terjade?

Det vore också intressant hur det står till med rättigheterna till de bilder som använts. Är de direkt tagna från någon seriös webbshop?

Jag tar för givet att samtliga skor och väskor varit billiga kopior, men har hon använt varumärken och så vidare på produkterna. I så fall kommer det vara minst lika kostsamt för henne som bedrägerierna...
Citera
2012-08-30, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GossipGirl
Jag slog en plingeling till Skatteverket för att kolla hur det såg ut och handläggaren lät minst sagt bekymrad när hon tittade på Amandas företag. Det var registrerat för moms och f-skatt, men någon momsdeklaration har hon aldrig lämnat in. Någon skatteskuld har hon inte heller, men det är väl troligtvis för att hon aldrig har redovisat någon vinst och på så viss inte behövt betala in någon skatt.

Handläggaren bad mig sammanställa information om Amanda och företaget och maila till dom så att dom kan kolla upp det med org.nr, webadress, blogg och gärna exempel på order/ordrar för att dom ska kunna ha så mycket som möjligt att gå på. Ingen här som kan få fram en kopia på en order eller en orderbekräftelse från Annaamanda.se?
Om du letar några sidor bakåt i tråden så finns länkar till bilder, nedsparad blogg, ordrar, fejkade överföringar etc. Skicka de till handläggaren.
Citera
2012-08-30, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det har sagts extremt lite i tråden om de varor hon levererat. Uppenbart har hon inte lurat alla för då skulle det tagit stopp fortare. Så frågan är alltså: har det hon levererat motsvarat bilder och beskrivningar eller har dessa varit terjade?

Det vore också intressant hur det står till med rättigheterna till de bilder som använts. Är de direkt tagna från någon seriös webbshop?

Jag tar för givet att samtliga skor och väskor varit billiga kopior, men har hon använt varumärken och så vidare på produkterna. I så fall kommer det vara minst lika kostsamt för henne som bedrägerierna...

Det hon sålt är ju rena kopior på t.ex. Christian Louboutin som vi fick bekräftat igår via en blogg tillhörande en tjej som köpt ett par skor från annaamanda.se. De flesta av bilderna i shoppen är snodda och hon har troligtvis tagit bilderna direkt från den kinesiska leverantörens sida utan att tänka ett steg längre på vad hon håller på med.

Karen Millen, Herve Leger och Christian Louboutin är informerade om hennes lilla business btw.
Citera
2012-08-30, 10:53
Medlem
Tror jag dör när jag läser denna tråd ! Snacka om att göra en höna av en fjäder! Patetiskt Jada och ni andra men förmodligen har ni inget eget liv !!!! Att ni orkar koncentrera er på era egna sorgliga liv istället och sluta bedriv häxjakt mot Amanda ... Hur många av sveriges befolkning finns inte his kronofogden som om det skulle vara så märkvärdigt ,, nä ge er nu det röcker !!!!!!!!!!!!
Citera
2012-08-30, 10:54
Medlem
Aardbegs avatar
Citat:

Följes med spänning. "handläggaren lät minst sagt bekymrad" undrar om en viss blond tjej också börjar bli "minst sagt bekymrad" snart.
Citera
2012-08-30, 10:56
Medlem
Le-Hericons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll

I kommentarerna på http://skofetischist.com/2012/03/09/varning-for-anna-amanda/ skriver folk om att hon använder sig av "äkta varas bilder". Bland kommentarerna på http://skofetischist.com/2012/03/01/anna-amanda/ skriver folk rätt ut att det är kopior.

Vad jag har förstått, så har hon levererat vissa av sakerna (oklart vilka), så att en del kunder varit "nöjda" - medans andra kunder har fått "reavaror" eller "lagervaror" i utbyte/kompensation. Det är ju ett jättebra sätt för Amanda att bli av med kundreturer! Tänk dig att hon fått betalt för skorna en gång; men de kommer i retur av någon anledning. Givetvis skickas inga pengar tillbaka till kunden; och skorna stannar på hennes "lager" (för hon kan ju knappast skicka tillbaka dem till Kina eller Thailand...).

Nästa kund som inte fått sina skor, blir nu erbjuden av Amanda att välja bland de skor Amanda har "på lager" (det vill säga de som inte passar hennes egna fötter) - och har nu fått betalt för alltihop - och den kunden känner sig någorlunda nöjd.
Citera
2012-08-30, 10:57
Medlem
Fick ett PM från någon som vill vara anonym.

Ang Amanda Sjöström
Tja, vill helst inte att du outar mitt nick men har lite mer info om denna brutta.

Min kompis har jobbat med henne under 2011. Hon jobbade på 121.nu som telefonsäljare. Hon bad sin chef skriva henne som heltidsanställd fast hon inte hade jobbat mer än 2 mån. Detta så hon kunde ta en leasingbil. Av någon anledning så gick chefen med på detta, antar att skulden till bilia kan ha med denna att göra. Hennes kille Kalle jobbar för närvarande med blondinbellas tidning.

Hon åker till Gävle ofta, vad hon har för sig där vet vi inte. Hon har silikonbröst (såg en tidigare fråga gällande detta) och pratade/skröt ofta om det på jobbet, samt att det kostade massor.
Det var viktigt för henne att framstå som överklass, mycket fina dyra middagar, champagne ja hela rubbet. En riktig stureplans brutta.

Hon pratade ofta om sin framgångsrika webbshop och att hon tjänade riktigt bra med pengar på den. Och att det var hennes stora dröm samt att hon skulle bli snuskigt rik på den.
Citera
2012-08-30, 10:58
Medlem
Kontaktat Skofetischist-bloggen och tipsat dom om att göra en post ang. denna tråd
verkar ju finnas många läsare därifrån som blivit lurade av bedrägeriföretaget annaamanda.se så att dom som mot all förmodan missat denna tråd gör slag i saken och polisanmäler Amanda Sjöström snarast.

232000 sidvisningar på denna tråd redan förresten, snart är hon rikskändis!
Citera
2012-08-30, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jada.Stevens
Statoil detaljhandel var en, jag satt lite dumt till när jag ringde det vore bra om någon kan ringa fogden och fråga vilka som är fordringsägarna, annars gör jag det lite senare.

Hon kunde inte se något mer än det du fick fram. En skuld från Intrum var ursprungligen från MDM Media och Gothia var Statoil. Resten var bara Intrum och Sergel.

Angående Amanda så är det nu fyra privatpersoner som kontaktat Kronofogden angående henne.
Citera
2012-08-30, 11:04
Medlem
Le-Hericons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maamma
Tror jag dör när jag läser denna tråd ! Snacka om att göra en höna av en fjäder! Patetiskt Jada och ni andra men förmodligen har ni inget eget liv !!!! Att ni orkar koncentrera er på era egna sorgliga liv istället och sluta bedriv häxjakt mot Amanda ... Hur många av sveriges befolkning finns inte his kronofogden som om det skulle vara så märkvärdigt ,, nä ge er nu det röcker !!!!!!!!!!!!

Nä men vad oväntat. En nyreggad medlem med ett inlägg som försvarar Amanda.....

Ta du och läs in dig i tråden i stället, så ska du få se att lilla älsklingen inte är så snövit som du tror.
-Är det du som skickat "puss-pengarna" till henne?

Sedan tycker jag faktiskt du ska tagga ner lite innan du skriver; eftersom ditt inlägg ser oerhört förvirrat ut.
Citera
2012-08-30, 11:04
Medlem
Citat:

Eftersom Amanda Sjöström använt sitt egna bankkonto borde dom även kunna backtracka insättningar och på det sättet få en överblick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in