2012-08-28, 21:30
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Izuni
Japp

Är du säker? Det finns en viss likhet, men alla risplockare är så lika...

Amanda Sjöström, annaamanda.se
Citera
2012-08-28, 21:32
Medlem
Rundcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det är fullt möjligt att flickebarnet inte alls tänkt lura någon från början utan bara varit just ett förvirrat litet våp. I så fall är det synd om henne, ty detta blir en rejäl näsbränna även om det inte varit illasinnat.

Exakt. Ett flickebarn som beundrat *blondinbella i åratal och som till sist vågade ta steget under falska förespeglingar om den perfekta genvägen till rikedom och berömmelse. En annan bidragande orsak till företagets förestående fall måste även vara de ack så populära politiska slagorden om "ungt entreprenörskap" och "kvinnor i näringslivet." Visst är det bra att fler unga startar företag, men varför tog hon inte emot gratis råd och hjälp från staten, t.ex. verksamt.se? (Hade säkerligen själv varit konkad och bankrutt idag om jag inte hade gått på dåvarande Nuteks väldigt informativa starta företagskurs)

Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Eller så är det ett beräknat bedrägeri. Och i så fall måste hon vara efterbliven på riktigt, för det är inte chans att man klarar sig undan något liknade...

Inte omöjligt. Men måste väl som du säger krävas någon form av retardation för att bedra människor samtidigt som man sprider sitt namn och nuna över alla sina domäner. Börjar dock mer och mer tro på din första hypotes...

EDIT: Webshopen verkar ligga nere. EDIT2: Enligt bloggen beror det på hög belastning
Senast redigerad av Rundcrantz 2012-08-28 kl. 21:43.
Citera
2012-08-28, 21:39
Medlem
Schibsteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vixen666
Läst hela tråden, väldigt intressant.

Kollade på hennes bilder på
https://www.facebook.com/AmandaSjostrom
tänkte först och främst på denna
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150692068455952&set=a.10150591272 105952.378021.656060951&type=1&theater

Amanda Sjöström föreläser om mode och om att vara ung företagare
Sundsvalls vårmässa 2012

Där lärde man sig nog väldigt nyttiga saker

Nästa Therese Albrechtson här, då! HAHA!
Citera
2012-08-28, 21:50
Medlem
Rundcrantzs avatar
Läste precis det här på bloggen, och jag tror inte mina ögon:

Citat:
Juste, pappa ska uppfriska min kunskap i lödning ikväll [20120828] också. Gick en kurs på högskolan för ett par år sedan, men behöver lite mer övning till ett jobb jag ska göra.

Från inlägget "Under Construction" http://annaamanda.blogg.se/

Lödning är väl för farao inte det hon borde prioritera en afton som denna?! Har bloggen blivit hackad eller har VD:n helt tappat vettet?
Citera
2012-08-28, 21:50
Medlem
Jada.Stevenss avatar
Bilder är sparade på både Amanda Sjöström och den gula pojkvännen Kalle. Detta ifall hon får för sig att radera bedrägeribloggen.
Citera
2012-08-28, 21:52
Medlem
Jada.Stevenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rundcrantz
Läste precis det här på bloggen, och jag tror inte mina ögon:

Från inlägget "Under Construction" http://annaamanda.blogg.se/

Lödning är väl för farao inte det hon borde prioritera en afton som denna?! Har bloggen blivit hackad eller har VD:n helt tappat vettet?

Ja det råder då ingen tvekan om att Amanda Sjöström inte har alla bestick i lådan, så äckligt oärlig.
Hon nämner att hon läst på högskolan, skulle vara intressant om någon kunde luska fram vilken högskola det kan vara tal om
Citera
2012-08-28, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jada.Stevens
Bilder är sparade på både Amanda Sjöström och den gula pojkvännen Kalle. Detta ifall hon får för sig att radera bedrägeribloggen.

Tror tyvärr inte hon gör det, hon befinner sig i en slags psykos.

Hennes mail ligger nere nu också, skulle skicka lite frågor till henne och fick följande som svar;

This is an automatically generated email created by smtp5.hushmail.com.

We could not deliver your message. Please double-check the
recipient's email address for errors and try again.

The server responded with:

<info@annaamanda.se>: host mail.annaamanda.se[212.247.113.5] said: 550
<info@annaamanda.se> No such user here (in reply to RCPT TO command)

Någon som kan utläsa något av ovanstående? Borde inte hosten plockat ner mail+shoppen?
Citera
2012-08-28, 21:58
Medlem
UACs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UAC
Vem är Leigh Dottemar som har skrivit kundbrevet till en blåst och förbannad bloggare? Trodde Amanda drev företaget själv?

http://monasuniversum.se/2012/08/annaamanda-eller-nar-man-blir-javligt-forbannad-pa-ett-natshop/
Ingen som har koll på vem detta är? Sökning på nätet ger inte mycket, förutom att hon är 23 bast och bor i Västerås.

En polare, kusin eller liknande som bara gjort ett snabbt inhopp och sedan fått kalla fötter och dragit sig ur? Att vara kundserviceansvarig på annaamanda.se är ju inget drömjobb precis.
Citera
2012-08-28, 21:59
Medlem
Jada.Stevenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UAC
Ingen som har koll på vem detta är? Sökning på nätet ger inte mycket, förutom att hon är 23 bast och bor i Västerås.

En polare, kusin eller liknande som bara gjort ett snabbt inhopp och sedan fått kalla fötter och dragit sig ur? Att vara kundserviceansvarig på annaamanda.se är ju inget drömjobb precis.

Flickan hon hade med sig i Sundsvall är väl den som ett tag skulle agera någon sorts kundservice, finns bilder på flickebarnet i bloggen
Citera
2012-08-28, 22:03
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krash25
Tror tyvärr inte hon gör det, hon befinner sig i en slags psykos.

Hennes mail ligger nere nu också, skulle skicka lite frågor till henne och fick följande som svar;

This is an automatically generated email created by smtp5.hushmail.com.

We could not deliver your message. Please double-check the
recipient's email address for errors and try again.

The server responded with:

<info@annaamanda.se>: host mail.annaamanda.se[212.247.113.5] said: 550
<info@annaamanda.se> No such user here (in reply to RCPT TO command)

Någon som kan utläsa något av ovanstående? Borde inte hosten plockat ner mail+shoppen?

Någon har plockat ner sidan.

Ändring har gjorts på domännamnet idag 2012-08-28
https://www.iis.se

Kan vara så att de kanske bara ska flytta namnet till en annan host.
Citera
2012-08-28, 22:25
Medlem
Hittade ett sjukt underhållande blogginlägg från Januari.

Lördagskväll - trött!

2012-01-21 22:29:35
Kategori: Min vardag ♥- (0) Kommentarer

Hehe nu är man rätt slut! Efter några timmar på badhuset, det var sådär, inte att rekomendera för det fanns så lite att göra, men vi hade kul ändå! Jag simtränade 30min också Fick man det gjort idag! Imogon ska jag ta min vanliga timme igen! (jogging/pw)

Webshopen rullar på bra!

Vi har skämtat idag om att jag och Kalle har ombytta roller nu Haha nej då, men det rullar in om man säger!

Jag ska inte skriva för mycket om allt det har jag tänkt, det sticker alltid i ögonen på någon lixom. Men det går bra, så mycket kan jag säga! Varje dag! Helt sjukt kul och inspiretande! Detta året ska bli året då jag tjänar min första miljon! Det är mitt mål! Vägen till milionär, börjar som 22åring (23 i mars)? Ah inte så illa!

Nu är jag trött iaf som jag sa, har druckigt en halv flaska champagne och varit i full gång hela dagen, så det är väl inte så konstigt..?

Vi har laddat hem Beverly Hills Chihuaua 2, men vette sjutton om vi orkar se den?
Citera
2012-08-28, 22:29
Medlem
Aardbegs avatar
Helt osant att man orkar driva med folk så här... Stackare som gnetat ihop cash för att sedan beställa och inte få något, hoppas firman med ägare åker dit......

Prepare for the shit....

http://www.youtube.com/watch?v=5abAc_N7l9w
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in