Det är väl ett alldeles utmärkt sätt att driva ett företag på. Varför ska man sitta med ett lager om man inte behöver?
Dock så ska man meddela kunden leveranstiden, att man inte har varor i lager, samt självklart betala tillbaka pengarna om man inte kan hålla vad man lovar och sköta reklamationer på ett korrekt sätt. Där verkar det ha brustit rejält. Själva företagsidén är det absolut inget fel på, men hon verkar totalt inkompetent och har tagit sig vatten över huvudet. Nu är det i princip omöjligt att fortsätta då all kritik mot henne och företaget ligger kvar på nätet för alltid. Hon får dock skylla sig själv.
Ja att kränga kopior som äkta vara är en väldigt bra affärsidé...
När man läser hennes blogg verkar det som hon har noll uppfattning om verkligheten, dessutom slätar hon över blåsningarna och skyller ifrån sig.
"Jag jobbar dygnet runt med tre olika jobb för att få allt att gå ihop. Hade jag klonat mig eller kunnat trolla hade jag gjort det för länge sedan."
Jadu Amanda, vet inte riktigt vad du menar med JOBB, men är det "bloggerska", "designer" och "entrepenör" du räknar som dina tre jobb? Kan upplysa dig om att 2 av dessa 3 inte är jobb för 99.999999% av folk i hela världen som pysslar med dessa grejer. Att skriva en skitdålig blogg och lägga upp bilder på random ointressant skit är inte ett jobb, även om du får in 30 spänn i månaden på reklamintäkter. Det är nog tur att du inte kan klona dig själv då du hade bränt stålar tre gånger så snabbt.
För att sköta tre jobb samtidigt verkar du hinna med en hel del (ett litet axplock):
Lat morgon i sängen med mys, frukost och Mac:en. Sen mat på Östernspärla (Kina och thai-mat), sen bio, Snabba Cash ||, super bra tyckte jag!
Tredje kräftskivan i rad
Igår firade vi bästa Sandra som fyller år imorgon! Det var suuuper kul! Dom hade ordnat så himla bra!
Nu sitter vi i bilen på väg "hem" till Gävle igen.
Trots att det om 1v är 3års jubileum för min flytt därifrån säger jag alltid "hem till Gävle", haha always home in my heart <3
Iväg för att fira fina Jossan som fyllde 26 år igår!
Igår deltog vi alltså i årets upplaga av Gummibåtsracet längs Gavleån från Åbyfors till Boulognerskogen i Gävle City.
Vi hade det super trevligt hos Joss, jätte god mat och ännu godare tårtor!
Kan det vara så att lilla Amanda i verkligheten bara jobbar med att plocka ut pengar som kunderna betalat in för skor och sedan bränner på fester, iphones, kläder och drinkar?
Det är inte utan att man undrar om hon betalar in moms och skatt på det hon säljer då hon verkar vara så totalt bortkopplad från verkligheten....
När man läser hennes blogg verkar det som hon har noll uppfattning om verkligheten, dessutom slätar hon över blåsningarna och skyller ifrån sig.
"Jag jobbar dygnet runt med tre olika jobb för att få allt att gå ihop. Hade jag klonat mig eller kunnat trolla hade jag gjort det för länge sedan."
Jadu Amanda, vet inte riktigt vad du menar med JOBB, men är det "bloggerska", "designer" och "entrepenör" du räknar som dina tre jobb? Kan upplysa dig om att 2 av dessa 3 inte är jobb för 99.999999% av folk i hela världen som pysslar med dessa grejer. Att skriva en skitdålig blogg och lägga upp bilder på random ointressant skit är inte ett jobb, även om du får in 30 spänn i månaden på reklamintäkter. Det är nog tur att du inte kan klona dig själv då du hade bränt stålar tre gånger så snabbt.
För att sköta tre jobb samtidigt verkar du hinna med en hel del (ett litet axplock):
Lat morgon i sängen med mys, frukost och Mac:en. Sen mat på Östernspärla (Kina och thai-mat), sen bio, Snabba Cash ||, super bra tyckte jag!
Tredje kräftskivan i rad
Igår firade vi bästa Sandra som fyller år imorgon! Det var suuuper kul! Dom hade ordnat så himla bra!
Nu sitter vi i bilen på väg "hem" till Gävle igen.
Trots att det om 1v är 3års jubileum för min flytt därifrån säger jag alltid "hem till Gävle", haha always home in my heart <3
Iväg för att fira fina Jossan som fyllde 26 år igår!
Igår deltog vi alltså i årets upplaga av Gummibåtsracet längs Gavleån från Åbyfors till Boulognerskogen i Gävle City.
Vi hade det super trevligt hos Joss, jätte god mat och ännu godare tårtor!
Kan det vara så att lilla Amanda i verkligheten bara jobbar med att plocka ut pengar som kunderna betalat in för skor och sedan bränner på fester, iphones, kläder och drinkar?
Det är inte utan att man undrar om hon betalar in moms och skatt på det hon säljer då hon verkar vara så totalt bortkopplad från verkligheten....
Problemet är att många tjejer, speciellt ur den övre medelklassen ser en blogg som ett jobb. Hon vet garanterat inte vad ett riktigt jobb är. Hon lever (levde) i en drömvärld som nu börjar spricka i sömmarna i och med denna tråden.
Skönt att hennes bubbla spricker, trodde hon verkligen att det kunde fortgå så här? Antagligen - eftersom hon är totalt blåst.
Lycka till med att hitta ett riktigt jobb i framtiden då det första en arbetsgivare kommer se är denna tråden när han googlar Amanda Sjöström.
Kan redan här lägga in ett meddelande till en framtida arbetsgivare; anställ henne inte, hon är en bedragare.
Hon är säkert ingen bedragerska. Med 100% säkerhet så försöker hon driva sin webbshop genom dropshipping vilket innebär att hon själv beställer varorna efter att hon fått betalt från kunderna, hon har säkert utfört en större betalning till någon kines som inte levererat.
Det finns 100 000-tals leverantörer i Kina och en stor del av dessa är ett skämt, det tar långt tid att hitta en bra leverantör.
Hon är en bedrägerska i den mån att hon systematiskt säljer produkter som är misstänkt lika extremt prestigerika märken i en astronomiskt prisklass. Jag är motståndare till intellectual property theft, men å andra sidan visar denna bandmask till blondin inga som helst affärsmässiga kunskaper eller färdigheter. Löjeväckande att hon verkar tro att trafiken från FB är positivt för henne.
Mycket väl kan det ha varit så att hon haft ett visst lager i början med ett mindre riskkapital, men att hon blivit blåst och tagit sig vatten över huvudet. Hon lär bli gripen inom närmsta två veckorna, men samtidigt har jag en känsla att hennes risplockare till pojkvän har en hel del smutsiga fingrar inblandade och att hon är en fasad.
Citat:
Ursprungligen postat av Roll8or
Nej hon verkar onekligen inte ens ha tagit sig igenom FEK A. Facebookgenerationen
Köpt en jävla massa kläder på kort tid, men tyvärr går det inte kolla på allt som är köpt, då alla produkter är borttagna. Sista köpta varan är runt maj månad. Undra när Amandas kunder slutade att få sina köp?
Det mest trovärdiga(om hon nu inte blåser medvetet) är att tullen har beslagtagit allt.
Köpt en jävla massa kläder på kort tid, men tyvärr går det inte kolla på allt som är köpt, då alla produkter är borttagna. Sista köpta varan är runt maj månad. Undra när Amandas kunder slutade att få sina köp?
Det mest trovärdiga(om hon nu inte blåser medvetet) är att tullen har beslagtagit allt.
Länken funkar inte, du får printscreena.
I din tidigare post blev jag konfunderad då retailpriset på klackarna var 90 dolls och hon sålde dom för 900? Eller får man annat pris för bulkorder?
En annan spekulation är att hennes pojkvän har kontakter i Kina eller Vietnam då han verkar ha släkt där. Hon kanske inte finns alls på Kina-sidorna?
Citat:
Ursprungligen postat av g3n3ral
Yes, det låter mer troligt än att någon kinesisk tillverkare skulle blåst henne. Antagligen beställer hon i små omgångar efterhand som kunder i Sverige beställer grejer. Tullen kanske har flaggat hennes adress och stoppat flera leveranser?
En tjejkompis köpte av henne för ett tag sedan, fick allt i tid men fel storlek. Blev lovad byte om hon skickade tillbaka skorna, men nu har det gått nästan två månader utan att några skor har kommit. Grovt inkompetent antingen Amanda Sjöström är bedragare eller inte...
Jag har sett den här typen av människor. Jobbat med dom. Allting är en jävla show utåt.
Jag fick upp ögonen för den här tjejen för några veckor sedan, då vi har många gemensamma vänner på facebook. Jag tyckte att det såg konstigt ut att hon var VD för ett företag som bedriver dropshipping, så jag var ju tvungen att snoka vidare, såg då vad det hade skrivits och kommenterats om henne på nätet.
Den här tjejen, är så jävla uppmärksamhetskåt så hon behöver hjälp, hon har ingen som helst verklighetsuppfattning. Jag tror faktist inte att hennes affärsidé är att lura folk på pengar, men hon är så naiv och omogen och dum så att hon blundar för det hon egentlgen håller på med, för utåt sett bland sina vänner osv så är hon ju "en seriös och duktig företagare". Allt handlar om en image.
Och med tanke på hur hon har skött sitt ansvar som försäljare gentemot kunder så kan jag slå vad om att hon inte betalat 1 enda krona moms eller skatt. Jag tror inte ens att det finns någon bokföring. Och jag hoppas verkligen på att hon åker på en jävla revision för att hon är en jävla skam för vad företagande och entreprenörskap står för.
Hon är en omogen jävla curlad unge som tror att man kan ta genvägar till framgång. Skulle hon inte börjat med företagande skulle vi sett henne på lyxfällan istället.
Jag har sett den här typen av människor. Jobbat med dom. Allting är en jävla show utåt.
Jag fick upp ögonen för den här tjejen för några veckor sedan, då vi har många gemensamma vänner på facebook. Jag tyckte att det såg konstigt ut att hon var VD för ett företag som bedriver dropshipping, så jag var ju tvungen att snoka vidare, såg då vad det hade skrivits och kommenterats om henne på nätet.
Den här tjejen, är så jävla uppmärksamhetskåt så hon behöver hjälp, hon har ingen som helst verklighetsuppfattning. Jag tror faktist inte att hennes affärsidé är att lura folk på pengar, men hon är så naiv och omogen och dum så att hon blundar för det hon egentlgen håller på med, för utåt sett bland sina vänner osv så är hon ju "en seriös och duktig företagare". Allt handlar om en image.
Och med tanke på hur hon har skött sitt ansvar som försäljare gentemot kunder så kan jag slå vad om att hon inte betalat 1 enda krona moms eller skatt. Jag tror inte ens att det finns någon bokföring. Och jag hoppas verkligen på att hon åker på en jävla revision för att hon är en jävla skam för vad företagande och entreprenörskap står för.
Hon är en omogen jävla curlad unge som tror att man kan ta genvägar till framgång. Skulle hon inte börjat med företagande skulle vi sett henne på lyxfällan istället.
Yes, det låter mer troligt än att någon kinesisk tillverkare skulle blåst henne. Antagligen beställer hon i små omgångar efterhand som kunder i Sverige beställer grejer. Tullen kanske har flaggat hennes adress och stoppat flera leveranser?
Men de produkter hon säljer är väl inte de facto kopior så vitt jag kan se, de plagg hon säljer är ju snarlika finare märkes design, men hon säljer ju inte i tron om att det är äkta vara.
Möjligen kan designen i sig också vara rättighetsskyddat, vilket jag dock inte är vidare bevandrad i.