2013-07-09, 19:36
Medlem
tryffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burberry
Skulle vara rätt festligt och se erbjudandet. Köp en bal Eldorados toapapper så får du 1 års gratis prenumeration av DN eller annan valfri blaska.

aftonbladet är toapapper. har man en bal eldorado behöver man ingen tidning.
Citera
2013-07-09, 23:10
Medlem
White Christmass avatar
Handelsbanken kör igång ekonominyheter på webben, måste svida dödsont i kistan på etablerad media.

Handelsbanken beskriver sig själva som att våra journalister är bäst i landet. Många köper toatidningen för att man just vill åt ekonominyheterna eller sporten. Nu startar experterna upp egna nyhetskanaler så då kommer ännu fler gå ifrån humbjumbo journalistiken i DN, Svd osv.

Annars går DN från klarhet till klarhet de tycker att polisen är rasister då de slår till mot knarkare på hiphopkonserter.
Citera
2013-07-10, 00:16
Medlem
martin_katts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
Annars går DN från klarhet till klarhet de tycker att polisen är rasister då de slår till mot knarkare på hiphopkonserter.
Seriöst? Att polisen jagar puffare på hiphopkonserter är inte konstigare än att de jagar rattfyllon på midsommar.
Citera
2013-07-10, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martin_katt
Seriöst? Att polisen jagar puffare på hiphopkonserter är inte konstigare än att de jagar rattfyllon på midsommar.

Ironi min vän, ironi.
Citera
2013-07-10, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burberry
Det gör mig rädd, att matvarukedjorna går ihop i en ohelig allians med tidningsredaktionerna. Köp en valfri produkt och få en tidning på köpet. Typ alla betalande kunder räknas som tidningsläsare.

Man får hoppas att det är somalier som nappar på erbjudandet. Då tidningen kommer användas som flugsmällare eller som toapapper.

Den här tråden är helt historielös. Är det ingen som är äldre än 12 år som skriver här? Kvällstidningarna har jobbat på det här viset i 25 år minst. Inget nytt, inget konstigt, ingen konspiration.
Citera
2013-07-10, 10:42
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bkb1000
Den här tråden är helt historielös. Är det ingen som är äldre än 12 år som skriver här? Kvällstidningarna har jobbat på det här viset i 25 år minst. Inget nytt, inget konstigt, ingen konspiration.
Tidningar på tåg, flyg och i taxi är ingen nyhet, men kopplingen till produkter i ICA-affären är ett nytt påfund.
Citera
2013-07-10, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Tidningar på tåg, flyg och i taxi är ingen nyhet, men kopplingen till produkter i ICA-affären är ett nytt påfund.

Nej, ring valfri marknadschef på kvällisarna så får du höra.
Citera
2013-07-10, 10:53
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Det där att man får lokalblaskan gratis i brevlådan varje torsdag, även om man inte prenumererar, är det något vedertaget sedan länge ?
Citera
2013-07-10, 10:58
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det där att man får lokalblaskan gratis i brevlådan varje torsdag, även om man inte prenumererar, är det något vedertaget sedan länge ?

Vedertaget är det väl ändå inte. Förekommer inte där jag bor. '
Totaltäckning är en kompromiss mellan marknadsföring av sin tidning, möjlighet till högre anonnsintäkter de dagarna, ökad tryck- och distributionskostnad och inte minst något färre abbonerade tidningar övriga dagar.
Ingen självklarhet åt vilket håll kalkylen slår åt.
Citera
2013-07-10, 11:12
Medlem
Blixtmannens avatar
Citat:
En gång i månaden får jag lokaltidningen gratis i brevlådan. I ärlighetens namn är det inte mycket till läsning, mer reklam på varje sida än egenproducerad text. Det blev värre när tidningen köptes upp av Gota Media häromåret. Men de såg väl vartåt det barkade och hoppade upp på ryggen på en större aktör för att inte drunkna.

Just det här med reklamen irriterar mig något ofantligt. Javisst ska de kunna sälja annonser i sin tidning men om jag hade varit prenumerant hade jag blivit besviken varje gång jag öppnat tidningen då det formligen bara är reklam, reklam, reklam. Knappt bättre än de där gratis-tidningarna som brukar dimpa ner i brevlådan som har lite redaktionellt material bara som en ursäkt för att inte räknas som reklamblad.
Citera
2013-07-10, 11:24
Medlem
Citat:

Totalutdelning har förekommit i minst 25 år. Förr var det en bra affär för andratidningarna som dels fick in bra med annonspengar och dels fick visa upp sig för konkurrentens läsare. Men att de är så ofta som varje vecka förvånar mig. Förr fanns regler om hur ofta man fick göra totalutdelning. Det innebär ju ett jäkla merarbete för tidningsutdelarna.
Citera
2013-07-10, 12:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bkb1000
Totalutdelning har förekommit i minst 25 år.
.
Det innebär ju ett jäkla merarbete för tidningsutdelarna.
En annan grej i sammanhanget är att det vid ett flertal tillfällen ringt någon & kollat om jag verkligen fått tidningen. Utan att gå vidare med säljsnack. Kanske det är vanligt att dessa tidningar hamnar i något soprum om inte tidningsutdelarna kollas upp på detta sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in