2026-09-19, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
SR visar att de är impuls och reflexstyrda. Likt EXPO. De kastar rasism och nazismanklagelser omkring sig per automatik. Nu senast drabbades Läkaren Nils Littorin och Malmölistan av de omanligas häxjakt.

Häpnadsväckande nog bad SR om ursäkt. Det är alltså ett historiskt samtal i denna länk. Efter 30 års häxjakt på felaktiga åsikter med Expo lovar SRs östrogenklubb att "klippa om" i reportaget.

Kort video
https://x.com/Nils_Littorin/status/2095072494633857381

Expo är som någon sorts svenska variant av östtyska Stasi som ska jaga alla typer av ideologiska avvikare från den svenska fejkdemokratiska bögutopin
Citera
2026-09-19, 10:21
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Jo han är frisk i huvudet till skillnad från de flesta svenskar.
Problemet för dig och Nils är att det inte bara handlar om att ha rätt i sak. Saknar man förmågan att få med sig andra i den processen kommer man ingenstans.

Hur bra genomslag tror du Malmölistan kommer få i kommunfullmäktige med den inställningen som han har? De har två av 61 mandat. Detta i ett kommunfullmäktige där S-koalitionen ser ut att få fortsatt majoritet.

Min, och andras, spådom är att den andra personen som ska sitta för Malmölistan i kommunfullmäktige snart kommer tröttna och hoppa av
Citera
2026-09-19, 13:42
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eorga
MSM-journalister klagar på utlastningar:

” ”När jag jobbade på Sveriges Radio i Göteborg för ca 15 år sedan var Laskarusellen horribel. Inte bara för dem som fick gå utan för oss alla. Cheferna uppgav att de rekryterade en person i veckan. Alltså fick lika många gå lika ofta. Den personen bjöd ofta själv på fika. Fick sedan en pocketbok och reklamprylar för P4 som avskedspresent. Sådan ironi. En dag skulle hela P3-redaktionen få veta om de skulle få gå eller bli inlasade. En efter en gick de in till chefen och fick sin dom. Fatta den stämningen.

Det sämsta tycker jag är att folk utlasades oavsett hur bra de var. De ganska mediokra och stjärnskotten. Public service blöder bra folk och får ingen möjlighet att bygga upp journalister som blir kunniga och duktiga. På så vis blir det en kris för journalistiken.”

https://www.journalisten.se/fordjupning/jag-vikarierade-for-doda-journalister/

Är detta ett fenomen speciellt för journalistbranschen? Finns det för många journalister till för få jobb? Och borde kanske public service ändå BANTAS ner rejält??
Tack för länktipset! När man läser vittnesmålen i artikeln så måste man ha med sig att detta är människor som ser sin uppgift som att förklara för oss övriga hur världen fungerar.

Den här relaterade artikeln var också intressant.
https://www.journalisten.se/fordjupning/sa-paverkar-laskarusellen-din-manniskosyn/
Citat:
Ekots redaktion, tidig höst 2024.

Till slut brister det för vikarie A. Den irriterade rösten skär genom det lågmälda surret på Ekots redaktion:

– Jag sa faktiskt hej!

Folk vänder sig om. En tillsvidareanställd journalist är på väg bort från redaktionsgolvet med raska steg. A står kvar vid sin arbetsplats och blänger efter den fastanställda kollegan, som inte svarar. Precis som hen inte gjort under hela sommaren.

Och ens fördomar om vilka personlighetstyper som drar sig till gammelmedia bekräftas också:
Citat:
Magnus Sverke [professor arbets- och organisationspsykologi] får ta del av vad visstidsanställda på bland annat Nerikes Allehanda och Ekot berättat för Journalisten.

– Det vittnar om en syn på människor som förbrukningsvaror.
Citera
2026-09-20, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Problemet för dig och Nils är att det inte bara handlar om att ha rätt i sak. Saknar man förmågan att få med sig andra i den processen kommer man ingenstans.

Hur bra genomslag tror du Malmölistan kommer få i kommunfullmäktige med den inställningen som han har? De har två av 61 mandat. Detta i ett kommunfullmäktige där S-koalitionen ser ut att få fortsatt majoritet.

Min, och andras, spådom är att den andra personen som ska sitta för Malmölistan i kommunfullmäktige snart kommer tröttna och hoppa av

Den så kallade "demokratin" i Sverige är ändå en bluff och man kommer ingenstans om man inte är en del av etablisemanget. Han är inte mentalsjuk som du skrev tidigare för att han säger sanna saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in