Citat:
Ursprungligen postat av
Hatt-Kaninen
Hahaha 😂 Bitterheten riktigt dryyyper från hela texten. Jävlar vad gött att läsa.
Men jag fattar inte vad hon vill säga med den här punkten:
Varför måste du röra dig på stan efter 17? Varför måste du ha pappershög och laptop med dig om du fikar?
Det kanske är någon journalistgrej jag inte fattar.
Jag skulle vilja se fler texter från sparkade före detta journalister som attackerar kåren och ältar sin bitterhet.
Förhoppningsvis kommer det komma i takt med att allt fler förlorar jobbet och inser att de blivit utnyttjade.
Just nu tänker nog de flesta:
"Om jag bara håller tyst och inte bråkar så kanske det dyker upp ett litet jobb för mig. I framtiden"
Fegt.
Jag tror att en riktigt bitter och uppriktig text skulle kunna få många läsare.
Säkert fler läsare än när de jobbade som journalister