2020-01-21, 03:25
  #22357
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Om ni inte nöjer er med Dagens Media kan jag även rekommendera Resumé.

Välkommen att upptäcka mer av Resumé
5995 kr/år (ex. moms).


Prenumerera både på Dagens Media och Resumé. Få allt det senaste för enbart 11 990 kr per år!

Exklusive moms dessutom
Citera
2020-01-21, 03:26
  #22358
Medlem
Citat:
Jag har hört Martin Jönsson på DN säga att allt fler nya prenumeranter anger som skäl att ”Det ingår i att vara en god medborgare att betala för journalistik”.

Journalisterna och deras självbild

Nu hoppas vi på att det nya sparpaketet på Mittmedia berör så många som möjligt!

God fortsättning på 2020 - journalistjävlar!
Citera
2020-01-21, 06:29
  #22359
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Journalisterna och deras självbild

Nu hoppas vi på att det nya sparpaketet på Mittmedia berör så många som möjligt!

God fortsättning på 2020 - journalistjävlar!

Ja, fy fasen vad roligt. Skrattade rakt ut. Tror fanskapet själv på att någon ringer till prenumerationsavdelningen och hasplar ur sig någon sådan platt floskel.

Fortsätt dröm journalistkräk och masa dig iväg till AF och trängs med blattar eller omskola dig till genusforskare.
Citera
2020-01-21, 08:25
  #22360
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Inte alls överraskande. SVT på nätet är klart bättre Aftonbladet, Expressen, DN och de andra stora tidningarna.

Att de kommersiella gammelmedierna är så positiva till public service visar på hur sammanhängande svensk medias anställda är. Där den stora massan journalister i slutändan hoppas på en fast tjänst på SVT.

Det är också därför ingen av våra värdelösa "journalister" vågar gå en millimeter utanför åsiktskorridoren. Alla drömmer om oasen i öknen, SVT. Och då gäller det att tycka och tänka rätt.

Håller i övrigt med om att SVT på nätet fortfarande är läsbart om man är ute efter en sekundsnabb nyhetsflash.
Citera
2020-01-21, 08:41
  #22361
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen

Men det finns hopp...

Citat:
Citat:
Jag har hört Martin Jönsson på DN säga att allt fler nya prenumeranter anger som skäl att ”Det ingår i att vara en god medborgare att betala för journalistik”. Att göra publiken delaktig kan göra den än mer lojal. Många tidningar har ju sedan tidigare en krets av fans.


Haha, så utomordentligt roligt!

"Jag har hört Martin Jönsson på DN säga..."

Jamen då så! Då är vi snart på banan igen, eller hur journalistjävlar?

Jisses, jag undrar om vi har planetens mest odugliga journalistkår i det här landet?


Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Antar att dom här priserna inte är till för privatpersoner, utan man riktar in hela affären på den offantliga sektorn, statliga myndigheter, medieforskare, bibliotek osv.

Med andra ord, skattepengar.

Ja det kan ju förklara det höga priset. Du och jag betalar via skattsedeln för ett innehåll vi inte får ta del av.

Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Det blir ett slags "journalistporr" och en klubb för inbördes beundran. Eller kanske snarare en klubb för inbördes gråt och tandagnisslan....

Personligen har jag som mål att köpa den sista papperstidningen av de fyra stora, AB, Expr, SvD, DN. Bara för att rama in eller kanske att pissa på. Det är väl bättre att jag pissar på tidningen än att jag hotar journalister, eller hur? Jag vill dom allt väl, och hoppas att dom lyckas med omskolningen till kodknackare, lokalvårdare eller spärrvakter.

Jag tänker ibland att jag borde nypt åt mig det sista numret av Metro, bara för att kunna ha som ett tidsdokument för framtiden. Att plocka fram om 10-20 år och skratta överseende åt det värdelösa innehållet.

Det kanske blir samlarvärde på de sista tidningarna någon gång långt in i framtiden?
Citera
2020-01-21, 08:55
  #22362
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Om ni inte nöjer er med Dagens Media kan jag även rekommendera Resumé.

Välkommen att upptäcka mer av Resumé
5995 kr/år (ex. moms).


Prenumerera både på Dagens Media och Resumé. Få allt det senaste för enbart 11 990 kr per år!

Nu måste vän av ordning påpeka att dessa är branschtidningar, så de riktar sig inte till vanliga Svenssons. Jag kommer ihåg att Blondinbella använde en av deras bilder för säkert ett årtionde sedan, fick betalningskrav på sig och gnällde därefter om att hon minsann drivit trafik åt deras sida när hon använde bilden. De kommenterade i sin tur att deras annonsörer inte bryr sig ett skit om Blondinbellas fjortonåriga fans.
Citera
2020-01-21, 09:20
  #22363
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Exklusive moms dessutom
Det e riktigt dyrt men det e ju inte precis som så att dessa tidningar vänder sej till användaren på familjeliv och flashback. Här handlar det om att nå folk som har pengar. Inte socialgrupp 3.
Citera
2020-01-21, 09:29
  #22364
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demokraturdn
Alltså nästan 40 procent anger public service som orsak till att man inte vill betala för nyheter på nätet. Inga presstöd i världen löser det problemet för tidningarna. Det är inte förvånande heller. Smileyn kom med av bara farten.

Från artikeln:
"Omkring 40 procent uppger att möjligheten att ta del av gratisnyheter via SVT gör att man inte köper andra digitala nyhetsabonnemang."

Inget ont som inte för något gott med sig, tydligen.

Vänstern och journalister i synnerhet verkar ju älska höga skatter och dessa ska bl.a. användas för att finansiera SVT. Endast SD röstade emot detta politiskt.

"Synd" bara att det i förlängningen gör att deras egen publikation inte läses av någon.
Citera
2020-01-21, 10:58
  #22365
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Va?

Tänker du inte betala 5 995:- per år för att läsa Dagens Media?

Som hittat ju

Jag trodde du skämtade med 5995:- per år men icke!

"Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms)."

Vilken jävla scam!! 5995.- är ett typiskt inkl. moms-pris. Det blir 7493,75:- inkl. moms.

FYFAN..!!



Edit,
Lite sen på pucken förutom att det just går över automatiskt till ett jävla 7500 kr-abonnemang...
__________________
Senast redigerad av MartinDenStore78 2020-01-21 kl. 11:01.
Citera
2020-01-21, 13:52
  #22366
Medlem
Ang. Dagens Media så kvittar ju företag momsen (ingående moms kvittas mot utgående), så det blir naturligt att ange priset exkl. moms i och med att man framför allt vänder sig till just företag och institutioner, där den enskilde inte står för kostnaden själv.

Sen kan man undra vilken typ av företag/institution som väljer att köpa ett sånt dyrt digitalt abonnemang. Jag ser framför mig större medieföretag, PR-firmor, reklambyråer, medieforskare och kanske större bibliotek och liknande, men för de flesta småfräsare, typ en frilansjournalist, är det ju hutlöst.

Kan man nå ut till annat än de närmsta berörda med ett digitalt abonnemang som kostar mer än max ett par hundralappar i månaden? Det måste ju finnas en massa forskning på betalningsviljan inom den digitala miljön som visar smärtgränsen rätt tydligt, men det struntar Dagens Media uppenbarligen i. Total hybris. De har väl gått på idiotteserna som en del mediemänniskor kör med numera om att "vi måste våga ta betalt för våra tjänster", "kunderna är beredda att betala för kvalitet" osv.
__________________
Senast redigerad av Charvet 2020-01-21 kl. 13:54.
Citera
2020-01-21, 14:01
  #22367
Medlem
flukkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDenStore78
Jag trodde du skämtade med 5995:- per år men icke!

"Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms)."

Vilken jävla scam!! 5995.- är ett typiskt inkl. moms-pris. Det blir 7493,75:- inkl. moms.

FYFAN..!!



Edit,
Lite sen på pucken förutom att det just går över automatiskt till ett jävla 7500 kr-abonnemang...

Nu sänktes väl momsen i somras till 6%
Inte för att spelar någon större roll, man måste vara dum i huvudet för att prenumerera på skiten
Citera
2020-01-21, 14:20
  #22368
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flukke
Nu sänktes väl momsen i somras till 6%
Inte för att spelar någon större roll, man måste vara dum i huvudet för att prenumerera på skiten

Visst fan, allt för att fördröja det oundvikliga.

Ja, duktigt men jävligt fult att låta 30 dagars gratis gå till ett 6350 kr-abonnemang.

Per månad är ju det normala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in