Citat:
Ursprungligen postat av
flashbackdasen
Men det finns hopp...
Citat:
Citat:
Jag har hört Martin Jönsson på DN säga att allt fler nya prenumeranter anger som skäl att ”Det ingår i att vara en god medborgare att betala för journalistik”. Att göra publiken delaktig kan göra den än mer lojal. Många tidningar har ju sedan tidigare en krets av fans.

Haha, så utomordentligt roligt!
"Jag har hört Martin Jönsson på DN säga..."
Jamen då så! Då är vi snart på banan igen, eller hur journalistjävlar?
Jisses, jag undrar om vi har planetens mest odugliga journalistkår i det här landet?
Citat:
Ursprungligen postat av
Imnsho
Antar att dom här priserna inte är till för privatpersoner, utan man riktar in hela affären på den offantliga sektorn, statliga myndigheter, medieforskare, bibliotek osv.
Med andra ord, skattepengar.
Ja det kan ju förklara det höga priset. Du och jag betalar via skattsedeln för ett innehåll vi inte får ta del av.
Citat:
Ursprungligen postat av
Imnsho
Det blir ett slags "journalistporr" och en klubb för inbördes beundran. Eller kanske snarare en klubb för inbördes gråt och tandagnisslan....
Personligen har jag som mål att köpa den sista papperstidningen av de fyra stora, AB, Expr, SvD, DN. Bara för att rama in eller kanske att pissa på. Det är väl bättre att jag pissar på tidningen än att jag hotar journalister, eller hur? Jag vill dom allt väl, och hoppas att dom lyckas med omskolningen till kodknackare, lokalvårdare eller spärrvakter.
Jag tänker ibland att jag borde nypt åt mig det sista numret av Metro, bara för att kunna ha som ett tidsdokument för framtiden. Att plocka fram om 10-20 år och skratta överseende åt det värdelösa innehållet.
Det kanske blir samlarvärde på de sista tidningarna någon gång långt in i framtiden?