2009-12-17, 21:05
  #589
Medlem
Skreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cidiik
Går du ut gymnasiet med betyg kan du INTE gå på komvux.

Vadå "Går du ut gymnasiet med betyg kan du INTE gå på komvux"

Klart som fan man kan börja komvux om man har betyg. Tänk om man har en jädra massa IG går det inte att söka till komvux då menar du?

EDIT: För att IG räknas ju också som betyg. (Är inte så insatt så behöver själv bekräftelse)
Citera
2009-12-17, 21:15
  #590
Medlem
Fantomernas avatar
Är du under 20 får du inte gå Komvux, då ska du gå på gymnasiet. Så det är bara att kämpa vidare
Citera
2009-12-17, 21:19
  #591
Medlem
Skreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomerna
Är du under 20 får du inte gå Komvux, då ska du gå på gymnasiet. Så det är bara att kämpa vidare

Om man går ut gymnasiet med betyg, kommer man in i komvux?
Citera
2009-12-17, 21:23
  #592
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andriy
Läser man inte ett ämne i taget?

Om det är så att du inte klarar att läsa mer än ett ämne i taget kanske du inte ska gå på gymnasiet....
Citera
2009-12-17, 21:27
  #593
Medlem
Fantomernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skream
Om man går ut gymnasiet med betyg, kommer man in i komvux?
Ja ifall du gått dina tre år på gymnasiet får du gå på Komvux för att komplettera eller för att läsa nya kurser men om du aldrig gått gymnasiet eller bara 1 eller 2 år så måste du vänta tills du fyllt 20.
Citera
2009-12-17, 21:28
  #594
Medlem
Om du gått ut från gymnasiet med godkända betyg borde du inte få gå på Komvux - känns som att "alla" går ett eller två extra på Komvux idag. Vilket slöseri för den enskilde såväl som för samhället.
Citera
2009-12-17, 21:30
  #595
Medlem
Skreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomerna
Ja ifall du gått dina tre år på gymnasiet får du gå på Komvux för att komplettera eller för att läsa nya kurser men om du aldrig gått gymnasiet eller bara 1 eller 2 år så måste du vänta tills du fyllt 20.

Schysst, tack för svar.

TS gör inte som mig jag börjar komvux nu i januari o ångrar hela mitt liv att jag la av gymnasiet. Eller vet du vad, lägg av o sen tänk på vad jag sa.
Du kommer garanterat att ångra dig. Det känns som att man blir äldre och man har fuckat upp alla år, man vill ju inte plugga när man är i 20 - 25 årsåldern
Citera
2009-12-17, 21:31
  #596
Medlem
Oneofakinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skream
Om man går ut gymnasiet med betyg, kommer man in i komvux?

Jadå, iaf om du inte har högskolebehörighet.


Men du hoppar fan inte av gymnasiet för att gå komvux istället. Samma skit annan skola. Då är det bättre att hoppa av gymnasiet, sen jobba ett tag och sedan ta tag i komvux. Eller som jag, jobba och läs några kurser på vux samtidigt.
Citera
2009-12-17, 21:33
  #597
Medlem
Skreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oneofakind
jobba och läs några kurser på vux samtidigt.

Helt rätt, pluggar man komvux och utan jobb så är det som att gå om hela gymnasiet igen.

Klantar man till de på gymn så är komvux straffet, och jobb åt sidan gör att man känner sig iallafall som alla andra
Citera
2009-12-17, 22:23
  #598
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andriy
Ingår idrott?

Nope, inte vad jag förstått. Det har diskuterats innan:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=622439
Citera
2009-12-17, 22:28
  #599
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andriy
Ingår idrott?

Projektarbete ingår.

Idrott och Hälsa A räknas inte, samma med Estetisk Verksamhet.

För mig var det att jag var TVUNGEN att ha 2250 poäng av betyget minst Godkänt av de 2350 poäng som slutbetyget bestod av för att kunna få ut ett slutbetyg.
Har för mig att allt under det blir ett samlat betygsdokument och såvitt jag fått höra så kan man inte söka till högskola från och med nästa höst med ett samlat betygsdokument från Komvux.
Citera
2009-12-17, 23:22
  #600
Bannlyst
En fråga om antal poäng på komvux.

Hello,

Är som så att jag skall läsa på komvux nu under vårterminen och vårterminen är ju 450 poäng, om man läser "max". Saken är den att jag enbart behöver ha 400 poäng, inte 450 poäng, så jag vill sålades inte läsa en 50 poängs kurs extra eftersom det känns onödigt! Men hur fungerar det med csn? Kan jag få fullt studiemedel med 400 poäng? Måste nämligen vara berättigad till fullt studiemedel, för att klara av det ekonomiska...

Känns så onödigt att lägga ner tid på en extra kurs jag inte behöver, eftersom den då gör att jag får mindre tid till att kunna prestera bra i mina 400 poäng jag behöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in