Hej, jag har en liten fundering som jag hoppas någon har ett bra svar på.
Jag gick nyligen ut gymnasiet med 19,5 + 2 merit poäng, jag läste aldrig språk steg3 vilket gav mig 0,5 mindre meritpoäng än maximalt. Därför undrar jag ifall jag kan läsa t.ex Franska steg 3 på komvux för att därifrån tjäna in 0.5 extra till mitt betyg. Jag vet att jag kommer hamna i en annan kvotgrupp men tror ändå inte det skiljer 0,5 mellan kvotgrupperna. Är det dessutom så att Franska steg3 kommer hamna som utökad kurs och därför inte påverka resten av betygssnittet oavsett betyg?, alltså att det duger lika bra med ett G som ett MVG.
Väldigt tacksam för svar