2015-08-27, 16:44
Medlem
Kommandos avatar
Vet ni om man kan göra en prövning på distans?
Citera
2015-08-27, 17:26
Medlem
felleboy90s avatar
Ni som vet och har varit med ett tag, om man bara vill läsa upp 2 kurser (biologi 1,2) för att få den behörighet jag kommer att behöva, hur går jag tillväga då? Går det att läsa hela kursen på distans?
Citera
2015-08-27, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av felleboy90
Ni som vet och har varit med ett tag, om man bara vill läsa upp 2 kurser (biologi 1,2) för att få den behörighet jag kommer att behöva, hur går jag tillväga då? Går det att läsa hela kursen på distans?
Det beror på om din kommun erbjuder det.
Citera
2015-08-28, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Om din kommun inte erbjuder den kurs du vill läsa så är måste de tillåta dig läsa kursen där den finns.

men om det är en distanskurs vad gäller då?
Citera
2015-08-29, 19:40
Medlem
Grankulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Det kan man göra. Vet inte hur utbudet ser ut i din kommun, men i allmänhet kan man välja fritt eller välja att läsa en flexkurs. Exakt hur flexkurser funkar vet jag inte.

Alright, tack så hemskt mycket försvaret !
Citera
2015-08-30, 09:31
Medlem
Ja det varierar rätt mycket mellan kommuner, likt högskoleprovet så finns det olika metoder att utföra det på, tror att vi är dom enda som förtillfället erbjuder kunder hjälp
Citera
2015-08-30, 15:06
Medlem
Herrcykels avatar
Jag har gjort några polares matteprov över nätet, inte så svårt att fuska på dom .
Citera
2015-09-04, 19:39
Avslutad
Kan kriminella personer jobba som jurister? TS är en småkriminell person och jag undrar?
Citera
2015-09-04, 21:57
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Kan kriminella personer jobba som jurister? TS är en småkriminell person och jag undrar?

Kan tänka mig mindre trafikförseelser är okej men att ha blivit dömd i domstol, nej.
Citera
2015-09-04, 22:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Kan tänka mig mindre trafikförseelser är okej men att ha blivit dömd i domstol, nej.

Så länge man inte är dömd i domstol är det ok? Tänkte mer på den här frågan:

Hej fb!

Blev påhoppad och trakasserad av två civilare igår mitt på dagen. De var väldigt hotfulla och hotade med att bryta min arm ifall jag inte la händerna bakom ryggen. De tyckte jag verkade påverkad av cannabis och jag fick pissa på stationen.

Svaret kommer visa positivt för cannabis och jag har tidigare blivit dömd för ringa narkotika och brott mot knivlagen för exakt ett år sen. Mitt körkortstillstånd blev utrett av transportstyrelsen och efter ett möte med socialen bestämde de sig för att inte dra in det. Nu har jag bokat både teori och uppkörning inom en vecka. Svaret och domen/bötern kommer inom 2-4 veckor så hur blir det ifall jag hinner ta kortet tills dess? Kommer det återkallas eller får jag lämna UP i ett halvår?

Hur pass säkert är det att ett falskt körkort från ett EES-land fungerar här i Sverige? Känner ni någon som har köpt ett körkort från ett sådant land och används här i Sverige?

Funderar på att klippa ett åt min släkting, men vet ej hur pass säkert det är. Vet ni nån som säljer kan ni kontakta mig på PM, tack!

När han säger släkting menar han sig själv. Det är TS två inlägg som handlar om honom själv. Är det ok att ha såna personer som ska "leka" med lagen? Om det är viktigt är den här personen kurd, inte precis dom mest ärliga vi har att göra med. Bara ha det i åtanke.
Inte första gången den här personen bryter mot lagen heller.

Men om han börjar utbildningen nu kanske så hinner brottet gallras när han är nyexad?
Senast redigerad av CAKARIM 2015-09-04 kl. 22:14.
Citera
2015-09-08, 21:41
Medlem
Rippless avatar
Låt säga att man tappar suget helt i mitten av terminen. Vad händer om man hoppar av? Blir man återbetalningsskyldig för det man fått i bidrag? Får man bara 4 F i registret och så får man må dåligt över det?

SYV:en sa även att man inte blir tvungen att söka med Komvux-betygen när man söker en utbildning som inte kräver det man har kompletterat. Om jag söker en humaniora-utbildning efter mina naturvetenskapliga studier så påverkas inte mitt betyg eftersom kursen inte kräver Komvux-kurserna. Stämmer det här?
Citera
2015-09-14, 23:56
Medlem
area50s avatar
Jag funderar på att läsa Svenska & Engelska på distans, men hur går det till egentligen?
Någon med erfarenhet av det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in