Citat:
Ursprungligen postat av
Dentistlakare
Kan tänka mig mindre trafikförseelser är okej men att ha blivit dömd i domstol, nej.
Så länge man inte är dömd i domstol är det ok? Tänkte mer på den här frågan:
Hej fb!
Blev påhoppad och trakasserad av två civilare igår mitt på dagen. De var väldigt hotfulla och hotade med att bryta min arm ifall jag inte la händerna bakom ryggen. De tyckte jag verkade påverkad av cannabis och jag fick pissa på stationen.
Svaret kommer visa positivt för cannabis och jag har tidigare blivit dömd för ringa narkotika och brott mot knivlagen för exakt ett år sen. Mitt körkortstillstånd blev utrett av transportstyrelsen och efter ett möte med socialen bestämde de sig för att inte dra in det. Nu har jag bokat både teori och uppkörning inom en vecka. Svaret och domen/bötern kommer inom 2-4 veckor så hur blir det ifall jag hinner ta kortet tills dess? Kommer det återkallas eller får jag lämna UP i ett halvår?
Hur pass säkert är det att ett falskt körkort från ett EES-land fungerar här i Sverige? Känner ni någon som har köpt ett körkort från ett sådant land och används här i Sverige?
Funderar på att klippa ett åt min släkting, men vet ej hur pass säkert det är. Vet ni nån som säljer kan ni kontakta mig på PM, tack!
När han säger släkting menar han sig själv. Det är TS två inlägg som handlar om honom själv. Är det ok att ha såna personer som ska "leka" med lagen? Om det är viktigt är den här personen kurd, inte precis dom mest ärliga vi har att göra med. Bara ha det i åtanke.
Inte första gången den här personen bryter mot lagen heller.
Men om han börjar utbildningen nu kanske så hinner brottet gallras när han är nyexad?