2005-06-23, 21:05
Avslutad
Sällan saker och ting KLABBAR! Vadå, så komvux-betyg gäller inte eller? Jag har också läst upp en del IG på komvux nämligen...
Citera
2005-06-23, 21:11
Bannlyst
Bild/musik försvinner väl typ om du hade ett betyg i det sen innan och läser på komvux
Citera
2005-06-23, 22:34
Medlem
Squalos avatar
Idrott försvinner väl också, gör det inte?
Citera
2005-06-23, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labil?
Bild/musik försvinner väl typ om du hade ett betyg i det sen innan och läser på komvux
Fy fan att de inte säger sådant då, för jag har 200 p MVG i två musikkurser

Idrott har jag G i också, har för mig att den tas med ifall den höjer jämförelsetalet dock?
Citera
2005-06-23, 23:09
Avslutad
Hur menar ni med att bild, idrott osv "försvinner"? Räknar en ev. högskola inte in betygen i idrott, bild m.m när man ansöker?
Citera
2005-06-23, 23:16
Medlem
Jag tror faktiskt att det bara är så att i vart fall idrott "försvinner" ifall betyget i den kursen sänker jämförelsetalet. Ifall den höjer eller inte gör någon skillnad, tas det med.
Citera
2005-06-23, 23:50
Medlem
swebarbs avatar
Hm det vore ju märkligt om idrott å musik försvinner. Har flera bekanta som gått på högskola efter att de läst upp några ämnen på komvux och aldrig haft problem att söka in. Har du bara det antal poäng som krävs så det ju inte vara några problem.
Citera
2005-06-23, 23:53
Medlem
Det verkar råda lite tveksamheter vad gäller idrotten. Den räknas inte med om den sänker snittet. Detta innebär inte att kursen tas bort från dina poäng.
Alltså. Låt oss säga att du fick G i idrott (100 p) och MVG i övriga 2400 poäng. Att räkna med idrott i ditt snittbetyg skulle ju sänka det. Dock står ditt idrottsbetyg fortfarande kvar i ditt slutbetyg som en avslutad kurs. Du får alltså inte 100 p mindre, bara för att idrotten inte räknas med i ditt snitt.
Citera
2005-06-25, 13:17
Medlem
Någon som vet mer om det som trådskaparen frågade om?
Citera
2005-06-27, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Någon som vet mer om det som trådskaparen frågade om?
Ringde VHS idag, verkar som de jävlarna hade räknat fel. Nu är jag helt plötsligt behörig? Skönt som fan, men drygt att de ska behöva hålla på och jävlas och göra mig orolig på det där viset
Citera
2005-06-27, 17:29
Medlem
Hoshikos avatar
hade samma problem, de sa att jag inte hade grundl behörighet även fast jag gått ut gymnasiet och fått slutbetyg etc etc ick oxå ringa så fixade det till sig
Citera
2007-10-30, 11:14
Bannlyst
Komvux på distans, hur?

Ska börja plugga upp mina icke godkända betyg från gymnasiet har jag tänkt, men då på distans eftersom jag jobbar. Är det bara att ta kontakt med sin före detta syokonsulent så ordnas det där igenom eller är det någon som har pluggat komvux på distans innan som kan hjälpa mig?

Tacksam för svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in