2012-08-12, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adgo
Varför ska jag läsa ett tekniskt basår när allt jag behöver är matte d?
För CSN inte gör prövningar efter basår?
Citera
2012-08-12, 16:42
Medlem
Adgos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.knopfler
För CSN inte gör prövningar efter basår?

Vad menar du?
Citera
2012-08-12, 17:01
Medlem
Citat:
Vad menar du?
Du måste få godkänd på en viss andel av kurserna för att få CSN sen. Det händer inte om du läser basår.
Citera
2012-08-12, 17:10
Medlem
Citat:
Jag funderar faktiskt på att ta en snabbkurs i matte D.

När jag var yngre kunde man läsa in matte C-E på det sättet (A-B vet jag inte). Det var några år sedan dock, men jag vet att en del kommuner fortfarande erbjuder sådana distanskurser (och en del även f2f)
Citera
2012-08-12, 17:26
Medlem
Vissa högskolor erbjuder även MaD på distans, bland annat Örebro och Mittuniversitetet. På Örebro kan man läsa i vilken takt man vill i princip, är man ambitiös kan man dra av kursen på två veckor. De har dessutom löpande antagning (som inte sker genom antagning.se utan genom att skicka in en blankett som man kan hitta på deras hemsida, alla med behörighet blir antagna).
Citera
2012-08-13, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tradig
Vissa högskolor erbjuder även MaD på distans, bland annat Örebro och Mittuniversitetet. På Örebro kan man läsa i vilken takt man vill i princip, är man ambitiös kan man dra av kursen på två veckor. De har dessutom löpande antagning (som inte sker genom antagning.se utan genom att skicka in en blankett som man kan hitta på deras hemsida, alla med behörighet blir antagna).

Ja, det är ett bra tips jag missade. Även KTH har liknande.
Citera
2012-08-14, 00:26
Medlem
Studera på komvux?

Jag har gått samhäll-programmet har hyfsat betyg men känns ändå omöjligt att komma in på högskolan har sökt ett antal gånger förgäves. Nu tänkte jag läsa på komvux för att söka med gymnasiebetyg, HP och komvux. då hamnar jag i alla tre urvalsgrupper. Då är min fråga Vilka utbildningar ska man läsa på komvux om man vill komma in på högskolan?
Citera
2012-08-14, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2be1
Jag har gått samhäll-programmet har hyfsat betyg men känns ändå omöjligt att komma in på högskolan har sökt ett antal gånger förgäves. Nu tänkte jag läsa på komvux för att söka med gymnasiebetyg, HP och komvux. då hamnar jag i alla tre urvalsgrupper. Då är min fråga Vilka utbildningar ska man läsa på komvux om man vill komma in på högskolan?

Det beror på, saknar du behörighet eller har några IG som du kan läsa upp?
I så fall bör du ta de saknade kurserna eller de med IG i betyg. Du kan göra en prövning på saker du redan är godkänd i men det kostar pengar.

Det brukar vara ganska få som blir antagna i Bll urvalet, så din bästa chans är nog HP.
Citera
2012-08-14, 04:34
Medlem
Gurkangoessvamps avatar
Komvux WUC flyttar till Rudbeckskolan, hur gör jag med studiemedel? (Örebro)

Snart börjar studierna och jag har glömt att söka studiemedel.
När jag ska välja skola så kan man välja bland x antal skolor men Rudbeckskolan finns inte med.
Jag har kunnat utesluta alla utom 2 skolor och det är följande.

Komvux Örebro*
Om du ska läsa en vuxenutbildning på Kvinnerstaskolan, Tullängssskolan, Virginska skolan, Wadköpings Utbildningscenter eller Centrum för vuxenutbildning i Örebro (CVÖ) välj någon av dessa skolor.

Wadköpings Utbildningscenter* - Vux
Skolan har ingen speciell information.

http://www.orebro.se/flyttinformation.4.7a169f981378812e15580003642.htm l
En länk angående flytten.
Vilken ska jag välja?
Citera
2012-08-14, 11:31
Medlem
Akut hjälp - KOMVUX

Akut hjälp. Det är sista ansökningsdatumet till KOMVUX idag.

Ska man skicka sina betyg till dem om betygen redan finns i VHS?
Citera
2012-08-14, 11:36
Medlem
Miiiiias avatar
Jag tror inte du behöver skicka med dina betyg. Du fyller i vilka kurser du vill läsa bra. Står det något på ansökningsblanketten om att betygen behövs?

Annars kan du ju skicka med en kopia för sakens skull.
Citera
2012-08-14, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miiiiia
Jag tror inte du behöver skicka med dina betyg. Du fyller i vilka kurser du vill läsa bra. Står det något på ansökningsblanketten om att betygen behövs?

Annars kan du ju skicka med en kopia för sakens skull.

Hur gör jag det? Har bara mina betyg på papper och det ska vara inlämnat idag. Kan jag fixa det genom datorn på något sätt? Det står hos dem att man kan ladda upp betygen som bild. Wattafuck??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in